Gå til innhold

Jeg har så lyst på hund!

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hehe, det er en skikkelig god gatemix! Boarder collie, golden retriever og irsk setter. Veldig snill og grei, eneste minuset er at han tror han er et menneske...

:-)

Og hvordan arter det seg at han tror han er menneske? Vil han spise fra bordet, ligge i sengene og sånt noe?

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

14

• Carina82

4

• hare1365380455

4

• Atene

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Vel, man vet jo aldri helt sikkert hvordan det vil gå for deg å ha hund. Man vet heller ikke helt sikkert hvordan det blir når vi får barn. Vi må ta oss av dem uansett, å innrette oss etter det vi har "skaffet oss". Man kan "adoptere" bort en hund, men ellers så blir det samme som å ha et barn. Og det vet du alt om :) De krever sitt.

Jeg tror du velger rett om du venter litt med hund jeg :)

eller?

Skrevet

:-)

Og hvordan arter det seg at han tror han er menneske? Vil han spise fra bordet, ligge i sengene og sånt noe?

Nei, ikke så ille. Han tror han kan prate, så han skal gjerne være med i samtaler, liker å danse og se på tv og sånn. Ikke helt god, med andre ord. ;)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Nei, ikke så ille. Han tror han kan prate, så han skal gjerne være med i samtaler, liker å danse og se på tv og sånn. Ikke helt god, med andre ord. ;)

Det der høres mer sjarmerende enn avskrekkende ut :-)

Vi har en stor, innegjerdet hage, så egentlig burde det ha bodd en hund her fast.

Gjest Shira12
Skrevet

Slik er vår hund også. Hun synes det er helt på sin plass og sitte i sofaen og prate med meg :o)

Og om noen dolere skulle ha skikkelig hundeabstinenser kan de gjerne låne henne sånn innimellom ;o)

Veldig snill, veldig oppmerksomhetsyk, og spinn vill i 15 min, så må hun hvile i 2 timer... :o)

Gjest Shira12
Skrevet

Det må være koselig å få besøk av en hund av og til! :)

Du kan få besøk av vår :o)

Kan jeg sende henne på bussen tro? Med jeg reiser alene skilt, vennligst overlever meg til Hare. ;o)

hare1365380455
Skrevet

Nettopp. Hele familien er vedlig glad i hunder. Men det passer ikke for oss å ha det selv, nettopp fordi vi blir så bundet, og ikke har noen hundeavlastere.

Men det å kunne få låne en hund som vi ble kjent med og glad i av og til, hadde vært kjempekoselig.

Jeg vet om en dame som av og til låner en katt!

Skrevet

Det der høres mer sjarmerende enn avskrekkende ut :-)

Vi har en stor, innegjerdet hage, så egentlig burde det ha bodd en hund her fast.

Voff!

hare1365380455
Skrevet

Kan jeg sende henne på bussen tro? Med jeg reiser alene skilt, vennligst overlever meg til Hare. ;o)

Hihi, det hadde vært koselig! :D Men du får heller gi hunden en god klem fra meg.

Skrevet

Er det en harehund?

Gjest Shira12
Skrevet

Hihi, det hadde vært koselig! :D Men du får heller gi hunden en god klem fra meg.

De kan jeg gjøre :o)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Voff!

Hei Bisken!

Bare kom på besøk til meg, så skal jeg varte deg opp så fint, att!

Skrevet

Vel, man vet jo aldri helt sikkert hvordan det vil gå for deg å ha hund. Man vet heller ikke helt sikkert hvordan det blir når vi får barn. Vi må ta oss av dem uansett, å innrette oss etter det vi har "skaffet oss". Man kan "adoptere" bort en hund, men ellers så blir det samme som å ha et barn. Og det vet du alt om :) De krever sitt.

Jeg tror du velger rett om du venter litt med hund jeg :)

eller?

Ja, jeg må nok vente. Men jeg viiiiiil ;)

Skrevet

Neiogneiognei! (Men jeg skjønner deg godt;)

Syns det var lurt som noen andre her sa: Lån deg en hund. Det er garantert flere som kunne tenke seg et besøkshjem til hunden sin. Ikke så enkelt å skaffe pass når man skal reise bort, og en hund får sjelden gå for mye tur :o)

Hvis du ikke kjenner noen som har en aktuell firbent kandidat, så sett inn en annonse i lokalavisa, eller heng opp oppslag på dyreklinikken, dyrebutikken eller Rema.

Vinn-vinn-situasjon! Glad hund, glad eier, og du får prøve ut om hund er noe for deg!

Meg1365380063
Skrevet

Jeg hadde i hvert fall ikke solgt en valp til deg nå, med et så lite barn - jeg hadde ønsket at barnet var litt eldre og ikke så "krevende" for deg.

Det jeg derimot hadde satt pris på om en potensiell valpekjøper gjorde, var å forberede seg over tid på hunden. Om du ringer meg om et år eller halvannet, hadde jeg blitt imponert om du sa at du har brukt tiden på å velge rase (jeg selger ikke hund, jeg selger en valp av en bestemt rase. Altså; jeg vil at valpekjøperen skal være interessert i denne konkrete rasen, og ikke en hvilken som helst hund), lære om rasen, lære om hundehold, undersøkt om junior får allergiske reaksjoner på andre hunder - og gjerne andre eksemplar av denne rasen. Så bruk tiden til det! Planlegging er også morro. Jeg ville spurt en potensiell valpekjøper om hva hunden skulle brukes til - så tenk ut mest mulig om hva slags hund du ønsker deg, og dermed hva slags oppdretter du ønsker deg. En som følger opp, en som er "ferdig" med "varen" når den er levert, en som bor i nærheten, en som er opptatt av helse (hvilke helsespørsmål er viktigst for deg?), også videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...