Gjest Ulvinnen Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Hehe, det er en skikkelig god gatemix! Boarder collie, golden retriever og irsk setter. Veldig snill og grei, eneste minuset er at han tror han er et menneske... :-) Og hvordan arter det seg at han tror han er menneske? Vil han spise fra bordet, ligge i sengene og sånt noe? 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Vel, man vet jo aldri helt sikkert hvordan det vil gå for deg å ha hund. Man vet heller ikke helt sikkert hvordan det blir når vi får barn. Vi må ta oss av dem uansett, å innrette oss etter det vi har "skaffet oss". Man kan "adoptere" bort en hund, men ellers så blir det samme som å ha et barn. Og det vet du alt om De krever sitt. Jeg tror du velger rett om du venter litt med hund jeg eller? 0 Siter
Carina82 Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 :-) Og hvordan arter det seg at han tror han er menneske? Vil han spise fra bordet, ligge i sengene og sånt noe? Nei, ikke så ille. Han tror han kan prate, så han skal gjerne være med i samtaler, liker å danse og se på tv og sånn. Ikke helt god, med andre ord. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Nei, ikke så ille. Han tror han kan prate, så han skal gjerne være med i samtaler, liker å danse og se på tv og sånn. Ikke helt god, med andre ord. Det der høres mer sjarmerende enn avskrekkende ut :-) Vi har en stor, innegjerdet hage, så egentlig burde det ha bodd en hund her fast. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Nei, ikke så ille. Han tror han kan prate, så han skal gjerne være med i samtaler, liker å danse og se på tv og sånn. Ikke helt god, med andre ord. Slik er vår hund også. Hun synes det er helt på sin plass og sitte i sofaen og prate med meg ) Og om noen dolere skulle ha skikkelig hundeabstinenser kan de gjerne låne henne sånn innimellom ;o) Veldig snill, veldig oppmerksomhetsyk, og spinn vill i 15 min, så må hun hvile i 2 timer... ) 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Det må være koselig å få besøk av en hund av og til! Du kan få besøk av vår ) Kan jeg sende henne på bussen tro? Med jeg reiser alene skilt, vennligst overlever meg til Hare. ;o) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Nettopp. Hele familien er vedlig glad i hunder. Men det passer ikke for oss å ha det selv, nettopp fordi vi blir så bundet, og ikke har noen hundeavlastere. Men det å kunne få låne en hund som vi ble kjent med og glad i av og til, hadde vært kjempekoselig. Jeg vet om en dame som av og til låner en katt! 0 Siter
Babette Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Det der høres mer sjarmerende enn avskrekkende ut :-) Vi har en stor, innegjerdet hage, så egentlig burde det ha bodd en hund her fast. Voff! 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Du kan få besøk av vår ) Kan jeg sende henne på bussen tro? Med jeg reiser alene skilt, vennligst overlever meg til Hare. ;o) Hihi, det hadde vært koselig! Men du får heller gi hunden en god klem fra meg. 0 Siter
Babette Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Du kan få besøk av vår ) Kan jeg sende henne på bussen tro? Med jeg reiser alene skilt, vennligst overlever meg til Hare. ;o) Er det en harehund? 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Hihi, det hadde vært koselig! Men du får heller gi hunden en god klem fra meg. De kan jeg gjøre ) 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Er det en harehund? He he, det er en dachs. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Voff! Hei Bisken! Bare kom på besøk til meg, så skal jeg varte deg opp så fint, att! 0 Siter
Glimtipper Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Skrevet 9. oktober 2006 Vel, man vet jo aldri helt sikkert hvordan det vil gå for deg å ha hund. Man vet heller ikke helt sikkert hvordan det blir når vi får barn. Vi må ta oss av dem uansett, å innrette oss etter det vi har "skaffet oss". Man kan "adoptere" bort en hund, men ellers så blir det samme som å ha et barn. Og det vet du alt om De krever sitt. Jeg tror du velger rett om du venter litt med hund jeg eller? Ja, jeg må nok vente. Men jeg viiiiiil 0 Siter
muriel Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Neiogneiognei! (Men jeg skjønner deg godt;) Syns det var lurt som noen andre her sa: Lån deg en hund. Det er garantert flere som kunne tenke seg et besøkshjem til hunden sin. Ikke så enkelt å skaffe pass når man skal reise bort, og en hund får sjelden gå for mye tur ) Hvis du ikke kjenner noen som har en aktuell firbent kandidat, så sett inn en annonse i lokalavisa, eller heng opp oppslag på dyreklinikken, dyrebutikken eller Rema. Vinn-vinn-situasjon! Glad hund, glad eier, og du får prøve ut om hund er noe for deg! 0 Siter
Meg1365380063 Skrevet 9. oktober 2006 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg hadde i hvert fall ikke solgt en valp til deg nå, med et så lite barn - jeg hadde ønsket at barnet var litt eldre og ikke så "krevende" for deg. Det jeg derimot hadde satt pris på om en potensiell valpekjøper gjorde, var å forberede seg over tid på hunden. Om du ringer meg om et år eller halvannet, hadde jeg blitt imponert om du sa at du har brukt tiden på å velge rase (jeg selger ikke hund, jeg selger en valp av en bestemt rase. Altså; jeg vil at valpekjøperen skal være interessert i denne konkrete rasen, og ikke en hvilken som helst hund), lære om rasen, lære om hundehold, undersøkt om junior får allergiske reaksjoner på andre hunder - og gjerne andre eksemplar av denne rasen. Så bruk tiden til det! Planlegging er også morro. Jeg ville spurt en potensiell valpekjøper om hva hunden skulle brukes til - så tenk ut mest mulig om hva slags hund du ønsker deg, og dermed hva slags oppdretter du ønsker deg. En som følger opp, en som er "ferdig" med "varen" når den er levert, en som bor i nærheten, en som er opptatt av helse (hvilke helsespørsmål er viktigst for deg?), også videre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.