Gå til innhold

Hvordan bli fotogen på et blunk?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke fotogen
Skrevet

Hvilke triks gjør de som er fotogene? Er det noe spesielt man bør tenke på før man lar seg avfotografere, for å få et best mulig resultat??

Tips mottas med STOR takk =)

Skrevet

Jeg tror det å værer fotogen har noe med beinstrukturen i ansiktet å gjøre. Enten er man det, eller så er man det ikke. Jeg blir ofte penere på bilder enn i virkeligheten, særlig når de er tatt innendørs.

Skrevet

Noen er bare pene på bilder, men det finnes noen triks.

- Om du står, sett en fot litt foran den andre, da ser kroppen din bedre ut.

- Rett deg opp i ryggen og ta skuldrene _litt_ bakover.

- Selv om du kan tenke deg å se inn i kameraet med et dypt blikk, så vil det ofte medføre dobbelthake.

- Øynene dine burde vise noe. Ikke ha et helt tomt blikk. Kanskje se på fotografen.

- Lys nedenfra er mer flatterende enn ovenfra.

- Smil, men ikke for stort.

Skrevet

Smil pent og ikke vær redd for å vise litt tenner! Smil med sammenknepne lepper er litt fjottete.

Og vær generelt oppmerksom på at det skal fotograferes, og "innta plassene"! ;-) Mange er opptatt med å "late som ingenting" og fortsette å skravle, titt på noe "spenende i taket", eller bevege seg rundt omrking etc. Men bilder tatt av en som er i ferd med å si noe blir ofte litt komiske.

Du må rett og slett være klar over at du bør "posere".

Gjest ikke fotogen, enda
Skrevet

Smil pent og ikke vær redd for å vise litt tenner! Smil med sammenknepne lepper er litt fjottete.

Og vær generelt oppmerksom på at det skal fotograferes, og "innta plassene"! ;-) Mange er opptatt med å "late som ingenting" og fortsette å skravle, titt på noe "spenende i taket", eller bevege seg rundt omrking etc. Men bilder tatt av en som er i ferd med å si noe blir ofte litt komiske.

Du må rett og slett være klar over at du bør "posere".

Hehe..."se på noe spennende i taket", den kjenner jeg godt til..

Skjønner hva du sikter til, fordi jeg ser alltid fjollete ut når jeg prøver å late som om jeg "holder på med noe annet", når noen skal ta bilde..lol

Takk for tipsene! Trudde alltid man skulle late som ingenting når man ble tatt bilde av jeg, nå har jeg noe idag også...:)

Gjest ikke fotogen, enda
Skrevet

Noen er bare pene på bilder, men det finnes noen triks.

- Om du står, sett en fot litt foran den andre, da ser kroppen din bedre ut.

- Rett deg opp i ryggen og ta skuldrene _litt_ bakover.

- Selv om du kan tenke deg å se inn i kameraet med et dypt blikk, så vil det ofte medføre dobbelthake.

- Øynene dine burde vise noe. Ikke ha et helt tomt blikk. Kanskje se på fotografen.

- Lys nedenfra er mer flatterende enn ovenfra.

- Smil, men ikke for stort.

Skal forsøke noen av disse triksene! :)

Gjest ikke fotogen, enda
Skrevet

Jeg tror det å værer fotogen har noe med beinstrukturen i ansiktet å gjøre. Enten er man det, eller så er man det ikke. Jeg blir ofte penere på bilder enn i virkeligheten, særlig når de er tatt innendørs.

Ja det er noe rart der med bilder v/s virkelighet...

Noen ganger ser jeg for godt ut til å være sant på bilder (men det er heller skjelden)...

De fleste gangene blir jeg bare flau av å se nylig tatte bilder. Det å se bildene i ettertid, når det har gått en stund, er faktisk litt bedre, da er man ikke så kritisk lenger...hmm

Gjest Elextra
Skrevet

Velg dyktig fotograf! ;)

En dyktig fotograf vil spørre deg om det er noe spesielt du gjerne vil fremheve eller skjule på bildene. Det gjorde siste fotografen jeg var hos, og han ga meg råd til hvordan jeg da burde posere, og han tok også hensyn til dette både veld valg av belysning og kameravinkel.

Og jeg er nærmest vakker på disse bildene! ;)

Skrevet

IKKE smil! Og hold øynene litt unaturlig oppe ala Siri Kalvig.

Gjest ikke fotogen, enda
Skrevet

Velg dyktig fotograf! ;)

En dyktig fotograf vil spørre deg om det er noe spesielt du gjerne vil fremheve eller skjule på bildene. Det gjorde siste fotografen jeg var hos, og han ga meg råd til hvordan jeg da burde posere, og han tok også hensyn til dette både veld valg av belysning og kameravinkel.

Og jeg er nærmest vakker på disse bildene! ;)

Lurt! Det er så mange fotografer som bare tar bilde i hytt og pine uten å vie et øyeblikk til å skjule våre skavanker...hehe

Gjest ikke fotogen, enda
Skrevet

Unaturlig oppe, hmm..hvordan? Enten er vel øynene oppe, eller så er de igjen?

Skrevet

Unaturlig oppe, hmm..hvordan? Enten er vel øynene oppe, eller så er de igjen?

Veldig åpne, litt stirreblikk. Det høres rart ut, men det blir som regel veldig fint på bilder.

Gjest Elextra
Skrevet

Noen kler å smile på bilder, andre ikke. Synes ikke man kan gi noe helt generelt råd om det.

Skrevet

Veldig åpne, litt stirreblikk. Det høres rart ut, men det blir som regel veldig fint på bilder.

hihi -jentene mine gjør sånn -og så skulle jeg gjøre det samme -hehehe, ser ut som en kåt hamster! :)

Gjest ikke fotogen, enda
Skrevet

tja, det kan jo prøves det og - Ingenting må være uprøvd ;)

Gjest Elextra
Skrevet

hihi -jentene mine gjør sånn -og så skulle jeg gjøre det samme -hehehe, ser ut som en kåt hamster! :)

Haha, synes jeg ser deg! :o)

Skrevet

Haha, synes jeg ser deg! :o)

Det var skremmende. Jeg trodde alle fikk sånt smalt flott ansikt om man tar mobilen over huet og knipser i vei -slik ungjentene gjør - hehe - jeg så rett og slett skummel ut! .)

Gjest Glitter og stas
Skrevet

Jeg får ofte høre at jeg er fotogen, og jeg retter meg opp, ser i kameraet og smiler. Det gjerne mens de andre spiser, prater, bøyer seg etc. Voila! jeg tar meg best ut på de bildene. Hvis du ikke vil smile eller se i kameraet, men tvertimot se "naturlig" alvorlig ut, rett deg opp, se på et punkt på skrå av fotografen (gjerne en annen person som er midt i bildet)evt.se uutgrunnelig ut i lufta. Husk haka opp og ikke rør deg før bildet er tatt.

Gjest ikke fotogen, enda
Skrevet

Jeg får ofte høre at jeg er fotogen, og jeg retter meg opp, ser i kameraet og smiler. Det gjerne mens de andre spiser, prater, bøyer seg etc. Voila! jeg tar meg best ut på de bildene. Hvis du ikke vil smile eller se i kameraet, men tvertimot se "naturlig" alvorlig ut, rett deg opp, se på et punkt på skrå av fotografen (gjerne en annen person som er midt i bildet)evt.se uutgrunnelig ut i lufta. Husk haka opp og ikke rør deg før bildet er tatt.

Supert, takk for tips!

Skrevet

Støtter den, jeg ser helt dum ut (nesten litt psyko ut) når jeg gjør det men bildene blir veldig bra :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...