Gjest togli Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg var bare 7 år da den serien ble sendt, men husker jeg var veldig fascinert :-) Kan det stemme at Monica sa navnet sitt ved å tegne en sirkel med pekefingeren rundt øret? Eller var det tegnet for "døv"? Merkelig hva som fester seg i hjernen - og hva som overhodet ikke fester seg ;-) Jøss, du husker godt :-) Tegnet for Monica er ofte en sirkel ved øret, ja .-) Tegnet for døv er peke og langfinger strakt ut sammen(resten av hånda er knytta). Fingrene føres mot øret (håndflaten inn mot øret) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Dette var veldig interessant! Bare et spørsmål: Var et tegnspråk eller TTT som ble brukt i julekalenderen Vertshus den Gyldne hale? Jeg husker fortsatt mange av tegnene derfra og det gjør mange av mine jevnaldrende også. Var 8 år da den gikk første gang. NRK er topp altså! :-) Både og... De som ikke brukte stemme i serien (de døve) brukte tegnspråk (tror jeg...), mens de hørende brukte TTT med stemme. Hadde vært gøy med et gjensyn der også :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.