Gå til innhold

Jakten på Monika.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var bare 7 år da den serien ble sendt, men husker jeg var veldig fascinert :-)

Kan det stemme at Monica sa navnet sitt ved å tegne en sirkel med pekefingeren rundt øret? Eller var det tegnet for "døv"?

Merkelig hva som fester seg i hjernen - og hva som overhodet ikke fester seg ;-)

Jøss, du husker godt :-)

Tegnet for Monica er ofte en sirkel ved øret, ja .-)

Tegnet for døv er peke og langfinger strakt ut sammen(resten av hånda er knytta). Fingrene føres mot øret (håndflaten inn mot øret)

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

6

• tut og kjør

3

• biovas

1

• 4barns mor-77

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Dette var veldig interessant!

Bare et spørsmål: Var et tegnspråk eller TTT som ble brukt i julekalenderen Vertshus den Gyldne hale?

Jeg husker fortsatt mange av tegnene derfra og det gjør mange av mine jevnaldrende også. Var 8 år da den gikk første gang.

NRK er topp altså!

:-)

Både og... De som ikke brukte stemme i serien (de døve) brukte tegnspråk (tror jeg...), mens de hørende brukte TTT med stemme.

Hadde vært gøy med et gjensyn der også :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...