Gå til innhold

råd ang oppdosering levaxin

Anbefalte innlegg

Gjest stoffskiftehøna
Skrevet

limer inn innlegget mitt fra sonjaforumet siden jeg vil ha litt kjapt svar:)

"jeg har holdt på med litt selvoppdosering, men tar det i litt seneste laget for tiden.

fritt t4 har gått opp fra 8 til nå 14,7 eller hva det var, men sist måned var det høyere- opp mot 15,5.

tsh er 1,1 og har pleid å være litt lavere.

t4 har altså sunket littegranne igjen.

jeg har pleid å øke med 1 ekstra i uken hver måned ca. dette har gått veldig greit. men litt sent.

er 1 ekstra i to uker også en esktra til de to neste ukene ok?

sånn at det tilsammen blir 2 ekstra iløpet av en måned utenom vanlig dose?

er litt følsom for overdosering, og kan heller ikke bli hypo pga stress m jobb..

hva mener dere? jeg vil opp på 17 tallet i løpet av noen måneder."

Skrevet

Jeg går og måler verdiene - tar blodprøver ca hver 3-4.mnd. Og så hører jeg etter hva legen sier. Det GÅR tregt, helt naturlig det. Det tok meg 2 år å komme til en riktig dose.

Gjest stoffskiftehøna
Skrevet

Jeg går og måler verdiene - tar blodprøver ca hver 3-4.mnd. Og så hører jeg etter hva legen sier. Det GÅR tregt, helt naturlig det. Det tok meg 2 år å komme til en riktig dose.

ja. jeg har jo hatt det i 5 år nå etter noen år med for høyt, og det er enda ikke på et normalnivå ifht blodprøver så.....men altså ikke noe konkret forslag til hvor kjapt/sent man bør oppdosere?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...