Gå til innhold

Noe galt med dagens størrelser?

Anbefalte innlegg

Gjest Jag undrar mig
Skrevet

Har funnet ut at størrelsene er ca sånn for en dame på 165 cm:

40-45 kg = S

45-55 kg = M

55-65 kg = L

65-75 kg = XL

Med en høyde vekt 165/45 synes jeg at en er XXS og ikke S.

Det som før var en romslig medium er i dag en XL.

Ikke rart folk får spiseforstyrrelser.

Jeg er selv 165/69 kg, og passer ikke lengre L i topper. De er ikke lange nok til å romme både puppene og magen. Og når jeg ser meg i speilet så synes jeg absolutt ikke at jeg ser XL ut for å si det sånn.

Skrevet

Sånn opplever jeg det ikke. Jeg bruker størrelse small, er 165 cm høy og veier mellom 55 og 60 kg.

Skrevet

Sånn opplever jeg det ikke. Jeg bruker størrelse small, er 165 cm høy og veier mellom 55 og 60 kg.

jeg er 167 høy og veier 57kg og bruker S/M.. men det kommer jo helt hvordan de er i strørrelsen..

Skrevet

Jeg opplever ikke det. Høyden min er 165 cm, og jeg veier 53-54 ca. Bruker som regel str. S, eller XS i enkelte plagg. Men stort sett blir det S.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg syns heller det er motsatt, jeg.

Mens jeg før måtte bruke M eller L, kan jeg nå bruke S.

Jeg syns det virker som om de har forskjøvet skalaen, slik at store skal føle seg mer normale. Tidligere var minste størrelse i butikkene S, mens det nå er XS eller til og med XXS.

Skrevet

jeg er 167 høy og veier 57kg og bruker S/M.. men det kommer jo helt hvordan de er i strørrelsen..

Jeg kjøper mest i de billige kjedebutikkene som VeroModa og H&M. Mulig det er de fine, dyre merkene som tuller med størrelsene.

Skrevet

Jeg kjøper mest i de billige kjedebutikkene som VeroModa og H&M. Mulig det er de fine, dyre merkene som tuller med størrelsene.

jeg kjøper også klær der. der er de fine. men andre steder kan de være veldig små i str..

Skrevet

Har samme inntrykket jeg også. Får på meg alt fra s til xl. (er 168/noen og 60 kg ca...)

Skrevet

Jeg bruker stort sett M i t-skjorter og longsleeves, mens ytterjakker i XL er for små. Jeg ser ikke systemet :)

Skrevet

Jeg synes det er omvendt. Jeg bruker som regel S i klær (noen M), og er ikke syltynn. Helt normal.

Skrevet

Jeg er nesten 180 og veier 75 kg og passer stortsett L i gensrer, i noen tilfeller bruker jeg M og noen XL, liker ikke klærne for trang eller kort. I kjoler, shørt og shorts bruker jeg M.

Skrevet

Ja det er definitivt noe galt med dagens størrelser.

Det er IKKE meg det er noe galt med. Jeg har overhodet ikke blitt større de siste årene, så det er noe galt med klær i størrelse M som ikke passer mer.

I wish..... ;-)

;-)

Skrevet

Samme sier jeg... jeg har har vært 167cm høy i nærmere 10 år nå, og veid ca 60 kilo hele tiden. Jeg reagerer også på at størrelsene er blitt mindre. Gamle klær jeg har i str Medium passer ennå, men nyere klær med str M er faktisk for små.

Skrevet

Ja - det er sant - men så er det helt omvendt hos Ellos - hehe, man drukner i de klærne. Det har nok endel å si hvilket opprinnelsesland klærne kommer fra :)

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg syns det virker som om de har forskjøvet skalaen, slik at store skal føle seg mer normale. Tidligere var minste størrelse i butikkene S, mens det nå er XS eller til og med XXS.

H&M var en av butikkene som forskjøv størrelsene på den måten. Før var 40-42 large tror jeg, mens det nå er medium. Eller noe sånt. Forskjøv dem gjorde de iallfall.

Men likevel, man føler seg ikke så høy i hatten når man har vært på BikBok og ikke fått på seg XL. Men det bedrer seg når man har vært på nabobutikken og fått på seg S. ;)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

H&M var en av butikkene som forskjøv størrelsene på den måten. Før var 40-42 large tror jeg, mens det nå er medium. Eller noe sånt. Forskjøv dem gjorde de iallfall.

Men likevel, man føler seg ikke så høy i hatten når man har vært på BikBok og ikke fått på seg XL. Men det bedrer seg når man har vært på nabobutikken og fått på seg S. ;)

:-)

Enig i det, S er en mye mer sympatisk størrelse enn XL!

Skrevet

Det har veldig mye å gjøre med i hvilke butikker du handler. Noen vil være enig med deg, andre har kanskje opplevd det motsatte, og det grunnes nok at dere handler i forskjellige butikker.

Skrevet

Jeg synes det er omvendt. Jeg bruker som regel S i klær (noen M), og er ikke syltynn. Helt normal.

Samme her!

Jeg er 172cm og 58 kg, normalt slank. Bruker oftest S, men iblant M.

Skrevet

Enig! Jeg brukte konsekvent M før. Nå bruker jeg stort sett S.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...