Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Termin og førstefødt..

Hvor stor er sannsynligheten for å få barn før terminen som førstefødende?

Ber dere ikke om å regne her, men hadde vært fint å få deres tanker og ideer samt når deres førstefødte viste seg. .. før eller etter terminen.

Har selv termin 21 oktober (veldig usikker da legen ikke ville tro meg før i uke 26 og jeg var derfor for sen iforhold til ultralyd)

Det er altså .. 12 dager igjen.. og jeg venter spent..

kommer'n før eller etter den tiden..??

Gleder meg, men er lei av å vente.

- Qwerty2

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hadde det vært min førstefødte, så hadde hun vært ute alt :-)

Skrevet

Min første kom 14 dager før termin, den andre kom en dag før termin.

Skrevet

Min førstefødte kom 7 dager før termin og nr. 2 kom 9 dager før. Hadde sammenfallende ul- og menstermin begge gangene.

Skrevet

Du er jo inne i termin jo, som strekker seg fra to uker før til uker etter den store datoen

*vanskelig* ;-)

Bare 4% føder akkurat på termindato, mener jeg å ha lest? Eller var det 6?

Mener også å ha lest at førstegangsfødende oftere går over termindato enn dem som har født før.

Egen erfaring har jeg ikke, siden lillegutt måtte hentes ut 2,5 uke før termindato. :-)

Skrevet

Med min første (som nå er 6 mnd gammel) fikk jeg rier den morgenen jeg hadde termin, men de stoppet opp etter noen timer. Så kom de tilbake på kvelden og ble sterkere i løpet av natten. Dagen etter fødte jeg min sønn sent på kvelden :) Det føles ut som om det var i forrige uke... tiden går så utrolig fort rett etter du har født. Nyt hvert sekund!!

Skrevet

Du er jo inne i termin jo, som strekker seg fra to uker før til uker etter den store datoen

*vanskelig* ;-)

Bare 4% føder akkurat på termindato, mener jeg å ha lest? Eller var det 6?

Mener også å ha lest at førstegangsfødende oftere går over termindato enn dem som har født før.

Egen erfaring har jeg ikke, siden lillegutt måtte hentes ut 2,5 uke før termindato. :-)

"Bare 4% føder akkurat på termindato, mener jeg å ha lest? Eller var det 6? "

Jeg har hørt 5 %, så da er det sikkert deromkring! ;-)

Jeg har forresten født mitt eneste barn på termindato, så det hender da at førstegangsfødende gjør det også! ;-)

Skrevet

"Bare 4% føder akkurat på termindato, mener jeg å ha lest? Eller var det 6? "

Jeg har hørt 5 %, så da er det sikkert deromkring! ;-)

Jeg har forresten født mitt eneste barn på termindato, så det hender da at førstegangsfødende gjør det også! ;-)

Du er en sjelden rase, morsan ;-)

Skrevet

Du er en sjelden rase, morsan ;-)

He he, medlem av "the five percent community" får plutselig en ny betydning! ;-)

Skrevet

Tja, førstefødte kom dagen før termin og de andre to 10 og 16 dager over termin.

Skrevet

Med min første (som nå er 6 mnd gammel) fikk jeg rier den morgenen jeg hadde termin, men de stoppet opp etter noen timer. Så kom de tilbake på kvelden og ble sterkere i løpet av natten. Dagen etter fødte jeg min sønn sent på kvelden :) Det føles ut som om det var i forrige uke... tiden går så utrolig fort rett etter du har født. Nyt hvert sekund!!

Jeg fikk rier i dag morges kl 4 og har hatt smerter hele formiddagen. Dro på sykehuset nå kl 12 - fikk beskjed om #rier med 4 min mellomrom# gå hjem og og slapp av , bare 1 cm åpning så dette kan ta tid..

Sukk..

Skrevet

Jeg fikk rier i dag morges kl 4 og har hatt smerter hele formiddagen. Dro på sykehuset nå kl 12 - fikk beskjed om #rier med 4 min mellomrom# gå hjem og og slapp av , bare 1 cm åpning så dette kan ta tid..

Sukk..

Hurra :) men noe er hvertfall på gang. Jeg lå 12 timer i aktiv fødsel, og det gikk så fort! Jeg kikka på klokka med jevne mellomrom, og ofte føltes det som det hadde gått bare 5 min siden sist jeg så på den, enda det hadde gått 3 timer :) lykke til!! dette er spennende og det beste øyeblikket i hele ditt liv!

Skrevet

He he, medlem av "the five percent community" får plutselig en ny betydning! ;-)

He-he! :-)

Vi får se da, kanskje jeg joiner dere i februar!

Skrevet

Sukk..

Hvordan går det med deg her på kvelden?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...