Gå til innhold

Dyne trekk

Anbefalte innlegg

Gjest I wonder why
Skrevet

Hvorfor er det alltid nesten enkel dynetrekk som man finner på butikken? Jeg mener hvorfor er det ikke dobbel dyne trekk? Hva er størrelsen på dobbel dyne trekk? Og hvis man tenker på en komfortabel dynetrekk, hvilken stoff bør man velge?

Gjest I wonder why
Skrevet

Kanskje fordi folk flest har enkeltdyner...?

He he jo:) Men...

Skrevet

"Dyne trekk"?

*holder for øya og panna*

Vil ikke se!

Skrevet

Vi kjøpte oss en billig dobbeltdyne til å ha på hytta her i sommer, kjøpte den på Jysk. De hadde en god del doble trekk også.

Hva som er mest behagelig å ligge i er jo helt individuellt da. Vi er veldig glade i flanell vi, det er så mjukt og varmt om vinteren. Om sommeren liker jeg bedre sval, glatt bomull. Han har en del sett i krepp så han liker vel det da, men han har ett sett i krepp med store "krepper" om du skjønner hva jeg mener og det settet liker ikke jeg så godt, det er lite behagelig. Derfor bruker jeg sjeldent å legge det på når jeg skifter på sengen hos ham. ;o)

Noen sverger til sateng, andre til silke om man er stinn av gryn.

Gjest I wonder why
Skrevet

Vi kjøpte oss en billig dobbeltdyne til å ha på hytta her i sommer, kjøpte den på Jysk. De hadde en god del doble trekk også.

Hva som er mest behagelig å ligge i er jo helt individuellt da. Vi er veldig glade i flanell vi, det er så mjukt og varmt om vinteren. Om sommeren liker jeg bedre sval, glatt bomull. Han har en del sett i krepp så han liker vel det da, men han har ett sett i krepp med store "krepper" om du skjønner hva jeg mener og det settet liker ikke jeg så godt, det er lite behagelig. Derfor bruker jeg sjeldent å legge det på når jeg skifter på sengen hos ham. ;o)

Noen sverger til sateng, andre til silke om man er stinn av gryn.

Er satin bra? Er helt grønn når det gjelder stoff.

Skrevet

Har aldri prøvd det i sengetøy da jeg er redd det blir klamt, men mange sier det er deilig.

Foretrekker flanell eller glatt bomull jeg.

Skrevet

Har aldri prøvd det i sengetøy da jeg er redd det blir klamt, men mange sier det er deilig.

Foretrekker flanell eller glatt bomull jeg.

Sateng er nydelig. Og mye mindre klamt enn flanell og vanlig bomull.

Mange tror sateng er disse juksesilketingene, men det er det ikke. DE er klamme, de.

Skrevet

Sateng er nydelig. Og mye mindre klamt enn flanell og vanlig bomull.

Mange tror sateng er disse juksesilketingene, men det er det ikke. DE er klamme, de.

Ok, godt mulig jeg blander stoffene der ja. :o)

Men nå skal jeg legge meg. I bomullssengetøyet mitt. Helt alene. *Sukk*

Skrevet

"Dyne trekk"?

Vil ikke se!

Kanskje det trekker fra dyna? Vanskelig å vite hva som menes i grunn.

Skrevet

Ok, godt mulig jeg blander stoffene der ja. :o)

Men nå skal jeg legge meg. I bomullssengetøyet mitt. Helt alene. *Sukk*

Ja, mange blander. Men sateng er ofte dyrt. Kjøpte to trekk her om dagen. Hadde kostet 700 kr. stykket! Men nå var de på 70%.

Jeg skal også gå å legge meg snart. Under satengtrekket og inntil samboeren. :-D

Men litt godt å ligge alene av og til også da?

Skrevet

Kanskje det trekker fra dyna? Vanskelig å vite hva som menes i grunn.

Dobbel dyne gir trekk. Det blir et hull/tunnell mellom de to turtelduene når de skal vagle seg for natten, og de blir kalde på ryggen?

Gjest girl with no name
Skrevet

Sateng er fint, bare du passer å få sateng av bomull. Den er dyrere enn polyestersatengen. Sistnevnte lager rene badstua i senga.

Ellers er helt vanlige billige bomullstrekk bra.

Skrevet

"Dyne trekk"?

Vil ikke se!

Sånn:)

Skrevet

Ja, mange blander. Men sateng er ofte dyrt. Kjøpte to trekk her om dagen. Hadde kostet 700 kr. stykket! Men nå var de på 70%.

Jeg skal også gå å legge meg snart. Under satengtrekket og inntil samboeren. :-D

Men litt godt å ligge alene av og til også da?

"Men litt godt å ligge alene av og til også da?"

Nei. :o(

Men nå er det bare en alenekveld igjen så jeg får jeg også selskap under dyna om kvelden! :o)

Skrevet

"Men litt godt å ligge alene av og til også da?"

Nei. :o(

Men nå er det bare en alenekveld igjen så jeg får jeg også selskap under dyna om kvelden! :o)

Sikkert bare jeg som er hjerterå. ;-) Jeg synes det er godt når samboeren er borte en natt eller to. Da kan jeg breie meg i hele senga og slipper å våkne av hender og føtter som dulter borti meg.

Men jeg ville selvsagt ikke sovet alene hver natt eller de fleste nettene. :-)

Skrevet

Dobbel dyne gir trekk. Det blir et hull/tunnell mellom de to turtelduene når de skal vagle seg for natten, og de blir kalde på ryggen?

Akkurat derfor beholder jeg min egen dyne, hater gjennomtrekk når jeg skal sove.

Skrevet

Akkurat derfor beholder jeg min egen dyne, hater gjennomtrekk når jeg skal sove.

Skrevet

Kid interiør har bra utvalg til dobbeldyne.

Damask er det beste du kan få av dynetrekk, det blir bedre og mykere jo mer du bruker det.

Størrelsen på dobbeldyne er 200x220.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...