Gå til innhold

Hårfarge til barn


lillepu

Anbefalte innlegg

ylvali1365381015

Jeg har en følelse av at du snakker om noe helt annet enn det jeg gjør. Vi tar også stilling. Og vi setter ikke ungene foran Jetix og Cartoon hele ettermiddagen. Ikke får de kle seg som små sex-symboler, ikke som små gangstere heller. De får ikke hull i ørene en gang.

Men likevel mener jeg at om ungene vil ha farge i håret, eller femåringen min som vil ha "sveis" og får hårgele en gang i blant - så er det harmløst. Om de elsker klær med bilder på, så er det også harmløst.

Og det er slik VI har tatt stilling. Vi har vurdert hva vi mener kan være potensielt skadelig eller farlig eller uheldig for barna, og DE tingene forbyr vi. Men hårfarge på sprayflaske er ikke i den kategorien.

ja, da er vi jo egentlig mest enige da. med unntak av den lille sprayflaska med blåfarge... ;-)

som jeg heller ikke anser som noen alvo rlig eller stor greie, tross alt. jeg kjøper den bare ikke til mine småttiser. fordi jeg assosierer enkelte ting med denne effekten som jeg ikke vil signalisere via mine barn,

_og_ fordi jeg synes de er forfengelige nok, (det er

ille med all den fokus på utseende som blir til og med små trassunger og bleiebarn til del. tror det er ugunstig for selvbildet, påvirker menneskesynet og hemmer (den barnlige/menneskelige) friheten deres.)

det betyr ikke at det meste annet er mye viktigere. det finnes oppegående mennesker som lar jentene sminke seg daglig før de går i bhg, og bruker tid hver morgen på å style treåringen før han skal i bhg.(etter at bleia er skifta).

disse foreldrene (mødrene?) kan nemlig være kjærlige og intelligente, lese og leke masse, ta dem med på tur i skogen og til sjøen, til teateret og biblioteket.

det kan godt hende de synger og tøyser, baker og maler og forteller sine barn om livet, lytter til dem og tar dem på alvor. og da er det viktigste på plass, da er de gode foreldre uansett. da er det vel bare mine fordommer da, at disse ikke er overrepresentert blandt foreldre som sminker og farger håret på sine fireåringer?

(ikke skyt) ;-o

neida, det er detaljer i det store bildet. men detaljer kan også påvirke barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...