Gå til innhold

Fast nick for alle

Anbefalte innlegg

Gjest piperens
Skrevet

Kan ikke doktoronline innføre tvunget fast nick for alle brukere sånn som andre har foreslått her før?

Istedet for sånn som nå,at mistanker og gjetninger om troll blir kastet i hytt og pine hver dag, og både skyldige og uskyldige får på pukkelen.

Det har blitt så utrivelig her, og ingen vet hvem som er hvem lenger. :(

Skrevet

Tvunget fast nick? Hvordan mener du de skulle fått til det?

Og hva med de som skriver på flere forumm samtidig, og som ønsker å være anonyme? Har lest flere som skriver at er aktive både på Åpent forum og forum for psykiatri eller overgrep, men at de vil bruke andre nick når de skriver på de sistnevnte forumene. Det skjønner jeg veldig godt, og det ville jo ikke gått an om man måtte ha ett fast nick.

Skrevet

En del av de med fast nick her inne kjenner hverdandre, og da er det ikke så kult å bruke fast nick hvis man skal spørre om noe litt "privat" eller noe litt "pinlig"

Gjest piperens
Skrevet

En del av de med fast nick her inne kjenner hverdandre, og da er det ikke så kult å bruke fast nick hvis man skal spørre om noe litt "privat" eller noe litt "pinlig"

Du har rett i det.

Jeg mente fast nick på åpent forum, ikke de andre forumene for sykdom.

Skrevet

I så fall måtte regelen gjelde kun på Åpent Forum. Man kan ikke kreve det på de mer "sensitive" fora, da ville halve poenget med helsetjenester på nett falle bort.

Gjest piperens
Skrevet

I så fall måtte regelen gjelde kun på Åpent Forum. Man kan ikke kreve det på de mer "sensitive" fora, da ville halve poenget med helsetjenester på nett falle bort.

Du skrev det visst samtidig som meg, ja jeg mente bare åpent forum ja.

Det hadde vært en lettelse om de innførte fast nick her, da tror jeg det ville blitt et flottere og ryddigere forum.

Skrevet

Tvunget fast nick? Hvordan mener du de skulle fått til det?

Og hva med de som skriver på flere forumm samtidig, og som ønsker å være anonyme? Har lest flere som skriver at er aktive både på Åpent forum og forum for psykiatri eller overgrep, men at de vil bruke andre nick når de skriver på de sistnevnte forumene. Det skjønner jeg veldig godt, og det ville jo ikke gått an om man måtte ha ett fast nick.

"Tvunget fast nick? Hvordan mener du de skulle fått til det?"

Det er null problem overhodet. Jeg kommer ikke på ett annet forumsystem hvor man ikke kun har ett fast nick.

"........................................."

Skrevet

Det hadde vært en lettelse om de innførte fast nick her, da tror jeg det ville blitt et flottere og ryddigere forum.

Jeg er egentlig enig. Men kanskje det er lett å si for oss som er i god psykisk form. Jeg tror de som sliter i større eller mindre grad, eller er litt hårsåre av natur, kan kvie seg for "pepperen" man av og til får når det diskuteres heftig. Noen takler tydeligvis ikke å få motbør, og går og gnager på dette i ukevis.

Da er det lettere hvis man skjuler seg under et "ikke nå" eller noe sånt, da får man alltid "en dag i mårrå" i neste tråd.

Skrevet

Jeg og andre har foreslått dette flere ganger før. Det er forholdsvis lett å innføre i et system som dette - hvis det skal gjelde over hele fjøla. Det krever litt redesign, men ikke noe magi. Problemet ville vært at alle brukere da, etter første innlogging etter endringen, måtte velge et fast nick før de kunne fortsette.

Det som egentlig er interessant, er å innføre fast nick kun på Åpent Forum. Av naturlige årsaker er nick-anonymitet en bra ting på de medisinske foraene. Men det krever igjen enda mer redesign, selv om det lar seg gjøre.

Det er nok bl.a et spørsmål om tid og ressurser, i forhold til hva DOL tjener på det. Og de tjener neppe særlig mye penger på det, hvilket gjør konklusjonen ganske grei.

"......................................."

Skrevet

Det hadde blitt for kjedelig!

Jeg husker for en del år siden, da mange som fremdeles er her inn ennå, hadde egne hjemme sider ,med bilde seg selv og barna. Det var tider det. Det er mange her inne som har lagt ut om navn på barn, gubbe, hvor de bor osv. Det er ikke så veldig vanskelig å finne ut hvem disse personene er i virkeligheten da, hvis det er ønskelig da. Noen har byttet nick, men de sa de jo også fra om at de gjorde osv.

Andre bytter nick mange ganger i samme trådlinje, og så glemmer de seg for så å signere med sitt "ekte nick ". Jeg sier bar ja takk til alle nye DOLERE, med og uten faste nick. Vi trenger ett litt videre syn på ting enn den faste gjengen som svarer.

Skrevet

Nå er Doktoronline jo først og fremst et medisinsk nettsted, og det må da respekteres at også de faste nickene som kanskje også kjenner andre nick i virkeligheten kan ønske å spørre om ting (personlige problemer, samlivsproblemer, sykdom osv.) de ikke vil at alle og hvermann skal vite.

Skrevet

Da må du huske på at det av og til også spørres om sensitive ting på åpent, nok fordi det ikke alltid er like mange som leser på inkontinens og kjønnssykdommer.

Gjest anonym et sted
Skrevet

Jeg og andre har foreslått dette flere ganger før. Det er forholdsvis lett å innføre i et system som dette - hvis det skal gjelde over hele fjøla. Det krever litt redesign, men ikke noe magi. Problemet ville vært at alle brukere da, etter første innlogging etter endringen, måtte velge et fast nick før de kunne fortsette.

Det som egentlig er interessant, er å innføre fast nick kun på Åpent Forum. Av naturlige årsaker er nick-anonymitet en bra ting på de medisinske foraene. Men det krever igjen enda mer redesign, selv om det lar seg gjøre.

Det er nok bl.a et spørsmål om tid og ressurser, i forhold til hva DOL tjener på det. Og de tjener neppe særlig mye penger på det, hvilket gjør konklusjonen ganske grei.

"......................................."

Det er fint å kunne være anonym på andre fora synes jeg også. Det er viktig.

Skrevet

Jeg må bare se om nicket mitt virker fremdeles, etter to år i utlendighet.

Men fremdeles mange gamle kjente her, ja..

Gjest piperens
Skrevet

......sa gode gamle piperens! *LOL*

Da blir jeg gode gamle piperens eller gode gamle noe annet :)

Benytter anledningen til å være ikke-søkbar her,men ville stilt opp med fast nick i alle tråder om alle var likestilt med fast nick.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...