Gå til innhold

Fast nick for alle

Anbefalte innlegg

Gjest anonym et sted
Skrevet

Det er fint og være anonym også om man ønsker, og om vi f.eks. kun kan ha fast nick på åpent vil nok trollene gå over til andre forum der vi har behov for å ha anonymt nick.

Tror jeg.

Skrevet

Det er fint å kunne være anonym på andre fora synes jeg også. Det er viktig.

Hvilke "andre" fora? De medisinske foraene, og evt. andre fora hvor man vil være anonym av personlig årsaker, er jeg helt enig i. Men ikke Åpent.

"......................................."

Skrevet

Da må du huske på at det av og til også spørres om sensitive ting på åpent, nok fordi det ikke alltid er like mange som leser på inkontinens og kjønnssykdommer.

Det er bare snakk om brukeroppdragelse, tror jeg. Det går ikke an å ikke få med seg at det er en haug med forskjellige fora her.

"........................................."

Gjest anonym et sted
Skrevet

Hvilke "andre" fora? De medisinske foraene, og evt. andre fora hvor man vil være anonym av personlig årsaker, er jeg helt enig i. Men ikke Åpent.

Et forum for en kronisk lidelse.

Skrevet

Det er bare snakk om brukeroppdragelse, tror jeg. Det går ikke an å ikke få med seg at det er en haug med forskjellige fora her.

"........................................."

Det har du selvfølgelig rett i. Men jeg må selv innrømme at jeg leser oftere på åpent enn på medisinske fora selv om jeg kan svare på noen spørsmål også der utfra egne erfaringer.

Skrevet

Det har du selvfølgelig rett i. Men jeg må selv innrømme at jeg leser oftere på åpent enn på medisinske fora selv om jeg kan svare på noen spørsmål også der utfra egne erfaringer.

Jada, slik er det. Og det er jo ikke noe problem. Men jeg tror ikke akkurat det er noe problem hvis man innfører ikke-valgfritt nick for Åpent Forum. De få som ikke har fått med seg de andre foraene, vil sannsynligvis finne ut av det da :-)

"......................................"

Gjest anonym et sted
Skrevet

Du bør kanskje titte innom andre fora av og til.

Skrevet

Du bør kanskje titte innom andre fora av og til.

Det gjør jeg også, men det er ikke akkurat noe jeg gjør daglig, og kun hvis jeg ikke har annet å gjøre.

Skrevet

Jeg og andre har foreslått dette flere ganger før. Det er forholdsvis lett å innføre i et system som dette - hvis det skal gjelde over hele fjøla. Det krever litt redesign, men ikke noe magi. Problemet ville vært at alle brukere da, etter første innlogging etter endringen, måtte velge et fast nick før de kunne fortsette.

Det som egentlig er interessant, er å innføre fast nick kun på Åpent Forum. Av naturlige årsaker er nick-anonymitet en bra ting på de medisinske foraene. Men det krever igjen enda mer redesign, selv om det lar seg gjøre.

Det er nok bl.a et spørsmål om tid og ressurser, i forhold til hva DOL tjener på det. Og de tjener neppe særlig mye penger på det, hvilket gjør konklusjonen ganske grei.

Helt enig:) når det gjelder åpent forum.. men ellers finnes det jo som du sier også visse ting man ikke ønsker alle skal vite om, det finnes nok situasjoner hos oss alle vi gjerne vil be om råd/hjelp for og samtidig være anonym:)

men det spørs om det blir en realitet på dol, jeg trives fortsatt godt her til tross for visse "troll", jeg tråkker i den berømta salaten av og til, men bryr meg ikke stort om det;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...