Gå til innhold

Hvor lenge uten mat?

Anbefalte innlegg

Gjest nyfiken-kjæring
Skrevet

Hva er det lengste dere har gått helt uten noe som helst mat, og bare drikke? Hørt om folk som kan faste i flere uker og likevel være i toppform. Mens Saddam Hussein ble innlagt bare etter 17 dagers sultestreik...

Tåler kvinner mer sult enn menn?

Skrevet

Avhenger bl.a annet av hva man drikker.

Jeg har fastet 7 dager en gang. (Pluss 2 dager nedtrapping, og 2 dager opptrapping av fast føde.)

Sulten plaget meg minimalt unntatt første dag helt uten fast føde. Jeg drakk dog mye frukt- og grønnsaksjuice + selvsagt masse vann.

Grunnen til fasten var at noen med begrenset kunnskap om helse mente at faste ville hjelpe mot et spesifikt medisinsk problem. Jeg var ung og dum og lot meg overtale. Det hjalp selvsagt ikke, men gjorde heller ikke noen skade.

(Såkalt rensing av kroppen - kvitte seg med slaggstoffer er bare tull. Det har utallige forsøk vist - man skiller ikke ut noe spesielt ved faste)

Skrevet

Jeg har fastet 7 dager en gang. (Pluss 2 dager nedtrapping, og 2 dager opptrapping av fast føde.)

Sulten plaget meg minimalt unntatt første dag helt uten fast føde. Jeg drakk dog mye frukt- og grønnsaksjuice + selvsagt masse vann.

Grunnen til fasten var at noen med begrenset kunnskap om helse mente at faste ville hjelpe mot et spesifikt medisinsk problem. Jeg var ung og dum og lot meg overtale. Det hjalp selvsagt ikke, men gjorde heller ikke noen skade.

(Såkalt rensing av kroppen - kvitte seg med slaggstoffer er bare tull. Det har utallige forsøk vist - man skiller ikke ut noe spesielt ved faste)

Tok du den Juice/Te-fastekuren til Helios?

Det var faktisk kaffetørsten som gjorde at jeg bare hold to og en halv dag. Glad for at det ikke er "sunt" lenger. Makan til tull! :-)

Gjest nyfiken-kjæring
Skrevet

Men du ble ikke svimmel, slapp eller noe slikt? Leste om en som gikk en måned uten mat og var pigg og frisk som bare det. Så ser en folk som kollapser i sultestreik eter to-tre uker.

Gjest Den gangen jeg ikke klarte spise
Skrevet

Jeg levde på vann, vann og enda mer vann i åtte-ni uker. Var i full jobb + barn og hjem. Gikk ned 30 kg da.

Gjest Den gangen jeg ikke klarte å spise
Skrevet

Jeg levde på vann, vann og enda mer vann i åtte-ni uker. Var i full jobb + barn og hjem. Gikk ned 30 kg da.

Glemte å si at jeg gikk i bakken til slutt. Svimte rett og slett av. Måtte begynne å spise igjen for å klare å ta vare på barna.

Skrevet

Men du ble ikke svimmel, slapp eller noe slikt? Leste om en som gikk en måned uten mat og var pigg og frisk som bare det. Så ser en folk som kollapser i sultestreik eter to-tre uker.

Man går ikke en mnd uten mat og er pigg og frisk som bare det. Blank løgn.

Gjest nyfiken-kjæring
Skrevet

Man går ikke en mnd uten mat og er pigg og frisk som bare det. Blank løgn.

Var en kar som er veldig opptatt av alternativ medisin som påsto dette. Han sier han faster en gang i måneden for å rense kroppen. Legen som tok blodprøver av han etter fasteperioden forsto ikke hvordan han kunne være i full jobb og ha så fine målinger etter så lang tid uten annet enn vann.

Skrevet

Var en kar som er veldig opptatt av alternativ medisin som påsto dette. Han sier han faster en gang i måneden for å rense kroppen. Legen som tok blodprøver av han etter fasteperioden forsto ikke hvordan han kunne være i full jobb og ha så fine målinger etter så lang tid uten annet enn vann.

Faster en måned en gang i måneden?

Gjest ikke lenge tenker jeg
Skrevet

Glemte å si at jeg gikk i bakken til slutt. Svimte rett og slett av. Måtte begynne å spise igjen for å klare å ta vare på barna.

Og hvor langt tid tok det før de 30 kg var på plass igjen?

Gjest nyfiken-kjæring
Skrevet

Faster en måned en gang i måneden?

He he. En gang i året skulle der selvfølgelig stå.

Skrevet

Hva mener du med at han faster en gang i mnd? Det vil vel ikke si at han faster en mnd av gangen?

Gjest nyfiken-kjæring
Skrevet

Hva mener du med at han faster en gang i mnd? Det vil vel ikke si at han faster en mnd av gangen?

Skrev feil. Jeg mente at han faster en måned i året :-)

Skrevet

Skrev feil. Jeg mente at han faster en måned i året :-)

Da drikker han antagelig div. protein- og vitamindrikker, juicer og forskjellig. Bare vann i en mnd nekter jeg å tro at går bra.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan det går ann å faste i mer enn 2 dager jeg. Etter bare 9-10 timer så er jeg skrubbsulten og får vondt i magen hvis jeg ikke spiser, hvordan klarer da noen å gå uten mat i flere dager? Går sultfølelsen over?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg har aldri gått uten mat i mer enn noen timer.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan det går ann å faste i mer enn 2 dager jeg. Etter bare 9-10 timer så er jeg skrubbsulten og får vondt i magen hvis jeg ikke spiser, hvordan klarer da noen å gå uten mat i flere dager? Går sultfølelsen over?

Ja, det er verst den første dagen. Jeg sleit litt i tenårene og kunne gå i opptil en uke uten noe særlig mat, men jeg fikk vondt i hodet, det var egentlig det verste, sulten plaga meg ikke så veldig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...