Gå til innhold

Det er visst noe mer jeg trenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da spør jeg dere igjen siden jeg fikk så mange gode tips på teppetråden min :)

Jeg må ha tak i en benk, eller rettere sagt en slags kiste. Den skal være til å sitte på, og derfor være litt bred, alla noe sånt:

http://www.rasselchischte.ch/Galerie/Bilder/Ornamente/Kiste.gif

Det spiller ingen rolle hvordan den ser ut for jeg skal drappere stoff over den.

Så dere kloke hoder, hvor får jeg tak i noe sånt? (helst i bergen)

Skrevet

Kan jeg spørre hva det er du innreder?

Har lett etter noe lignende selv til soverommet. Nærmeste jeg kom var bombay kiste fra bohus og den lekekisten for barn fra IKEA.

Vurderer å bygge selv... Men jeg føler meg alltid så dum i byggevareavdelingen. Trenger et mannlig alibi som kan være med. :-)

Skrevet

Kan jeg spørre hva det er du innreder?

Har lett etter noe lignende selv til soverommet. Nærmeste jeg kom var bombay kiste fra bohus og den lekekisten for barn fra IKEA.

Vurderer å bygge selv... Men jeg føler meg alltid så dum i byggevareavdelingen. Trenger et mannlig alibi som kan være med. :-)

Jeg skal innrede til en konferanse + lounge. Akkurat nå er det budsjettrunde og jeg må finne priser på alt jeg skal ha, og det er utrolig mye!

Har vært inne på tanken på å bygge kiste jeg og.. men tja lagt det litt fra meg igjen. Det enkleste er å finne en som er fiks ferdig :) Den fra Ikea var ikke så dum, litt liten bare men jeg kan ha to ved siden av hverandre. Jeg skal som sagt drappere de så det at den ikke er så fin i fargene spiller ingen rolle.

Skrevet

Jeg skal innrede til en konferanse + lounge. Akkurat nå er det budsjettrunde og jeg må finne priser på alt jeg skal ha, og det er utrolig mye!

Har vært inne på tanken på å bygge kiste jeg og.. men tja lagt det litt fra meg igjen. Det enkleste er å finne en som er fiks ferdig :) Den fra Ikea var ikke så dum, litt liten bare men jeg kan ha to ved siden av hverandre. Jeg skal som sagt drappere de så det at den ikke er så fin i fargene spiller ingen rolle.

Den er bare 29 cm høy. Det er litt i laveste laget for en konferanse-lounge eller?

Skulle ønske denne var mer solid:

http://tinyurl.com/l7y9p

Skrevet

... og at denne var billigere:

http://www.bohus.no/default.asp?page=174&product=140&p140_v=1

Skrevet

Den er bare 29 cm høy. Det er litt i laveste laget for en konferanse-lounge eller?

Skulle ønske denne var mer solid:

http://tinyurl.com/l7y9p

Å er den det? jeg så bare på lengden jeg. Ja da blir den for lav.

Den du viste meg nå var kjempe fin, men går det ikke ann å sitte på den??

Skrevet

Å er den det? jeg så bare på lengden jeg. Ja da blir den for lav.

Den du viste meg nå var kjempe fin, men går det ikke ann å sitte på den??

Det er egentlig et bord. Litt for spinkelt til å brukes som sittemøbel. Mange av Ikeas sittemøbler er til og med litt for lite solide!

Det må nesten være enklest å få en snekkerlærling til å gjøre dette, tenker jeg. Møbler er vanskelig. :-/

Det kunne kanskje gå an å lage et lokk til denne Ivar-kassen.

http://tinyurl.com/ka5sx

Jeg har tenkt på dette i et år skjønner du. :-)

Skrevet

Det er egentlig et bord. Litt for spinkelt til å brukes som sittemøbel. Mange av Ikeas sittemøbler er til og med litt for lite solide!

Det må nesten være enklest å få en snekkerlærling til å gjøre dette, tenker jeg. Møbler er vanskelig. :-/

Det kunne kanskje gå an å lage et lokk til denne Ivar-kassen.

http://tinyurl.com/ka5sx

Jeg har tenkt på dette i et år skjønner du. :-)

Hehe ja det virker som du har undersøkt dette grundig :)

Men det er hjul på den, blir ikke det litt dumt hvis man skal sitte på den? Går det ann å ta av hjulene?

Skrevet

Hehe ja det virker som du har undersøkt dette grundig :)

Men det er hjul på den, blir ikke det litt dumt hvis man skal sitte på den? Går det ann å ta av hjulene?

Hehe. Det er i alle fall hyggelig at mitt arbeid kommer til "nytte" for noen. :-)

Kassen må jo monteres, så det er vel bare å ikke sette på hjulene. Hva man eventuelt skal sette på i stedet for å unngå at den blir skjev vet jeg ikke.

Og så er det dette med størrelsen igjen. Den er jo bare 36 cm høy...

Hvis du har ubegrenset med midler til disposisjon er jo bombay-kisten fin. Den er til salgs på Finn.no med jevne mellomrom også. Det går jo an å følge med der.

Skrevet

Hehe. Det er i alle fall hyggelig at mitt arbeid kommer til "nytte" for noen. :-)

Kassen må jo monteres, så det er vel bare å ikke sette på hjulene. Hva man eventuelt skal sette på i stedet for å unngå at den blir skjev vet jeg ikke.

Og så er det dette med størrelsen igjen. Den er jo bare 36 cm høy...

Hvis du har ubegrenset med midler til disposisjon er jo bombay-kisten fin. Den er til salgs på Finn.no med jevne mellomrom også. Det går jo an å følge med der.

Takk for tips nok en gang!:)

Men du, se på linken til AV, skattekisten fra IKEA, den så jo ganske kjekk ut?

Skrevet

Takk for tips nok en gang!:)

Men du, se på linken til AV, skattekisten fra IKEA, den så jo ganske kjekk ut?

Å. Den skal jeg faktisk kjøpe.

Takk for at du gjorde meg oppmerksom på det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...