Gå til innhold

Plagsomme småfluer - haster

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ikke så lenge siden flyttet vi inn i nytt hus. Omtrent halvparten av tida har vi vært plaget av små fluer, som jeg først trodde var plantefluer, spesielt på kjøkkenet.

Det er rent og ryddig der, ingen matrester noen sted, ingenting som lukter annet enn rent... men de her fluene, de kommer TVERT det ligger frukt på benken, middagsmaten blir stående kald på komfyren en kveld eller om barna har sølt en liten syltetøyflekk på benken.

Hadde en kasserolle med havregrøt stående et døgn for et par uker siden, og da jeg åpnet lokket dagen etter, svermet det med småfluer. Grøss... jeg har aldri opplevd maken!

I går kveld stekte jeg omelett, og kastet eggeskallene i søpla. Glemte å ta ut denne før jeg dro på nattevakt, og i morges svermet det ut med småfluer da jeg åpnet skapdøra..

Herregud, det er så heselig! Jeg får aldeles noia av sånt!

Hva er det som skjer da? Hvordan blir jeg kvitt disse, og ikke minst - hvor kommer de fra?!!

Håper noen har gode kjerringråd litt fort, for jeg tror jeg blir stein tullete snart!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg fikk et godt råd her på dol mot småfluene som hjalp!

Ha stående et lite glass med rødvin som det er godt med Zalo i. Fluene tiltrekkes av rødvinen, og Zaloen gjør at overflatehinnen ikke bærer dem så de drukner.

Etter at jeg hadde et par sånne glass stående på strategiske steder et par dager, så er nå alle fluene borte.

Skrevet

Rådet til Ulvinnen er godt, men det holder lenge med lunkent vann med zalo eller sunlight i (en god dæsj), du trenger ikke bruke vinen din. :o) prøvde det på jobb og det er effektivt som bare fy!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Rådet til Ulvinnen er godt, men det holder lenge med lunkent vann med zalo eller sunlight i (en god dæsj), du trenger ikke bruke vinen din. :o) prøvde det på jobb og det er effektivt som bare fy!

Hva! Mener du at jeg har sløst bort den gode vinen min forgjeves? *Hulk*

Ikke for det, de vinslantene var vel verdt det for å bli kvitt flueplagen. Men neste gang prøver jeg rådet ditt :-)

Skrevet

Hva! Mener du at jeg har sløst bort den gode vinen min forgjeves? *Hulk*

Ikke for det, de vinslantene var vel verdt det for å bli kvitt flueplagen. Men neste gang prøver jeg rådet ditt :-)

Jepp, jeg tror det er såpa de går etter. :o) I alle fall druknet det hundrevis av fluer på jobben hos oss - skikkelig ekkelt.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jepp, jeg tror det er såpa de går etter. :o) I alle fall druknet det hundrevis av fluer på jobben hos oss - skikkelig ekkelt.

Vinen var tjukk som grøt når jeg helte den ut her også. Som mannen min sa: Det var masse proteiner der.

Det er nå flere uker siden, og ingen nye fluer har dukket opp. Deilig :)

Skrevet

Løp rett ut på kjøkkenet tok lunkent vann og Zalo i en mugge...

Håper det virker, Lillemus!

*lol*

Skrevet

Småfluer er noe forbannet dritt, de er så jævla irriterende. Det merkelig er at de flyr rett foran nesa på deg hele tiden. De har da for fanden hele rommet å ta av, men neida, jaggu skal de fly midt i sysnfeltet ditt.

Jeg har et kontor som er ca. 20 kv.m stort og i dag har jeg hadde besøk av en sånn liten småjævel. Den er ikke større enn en millimeter, men av en eller annen merkelig grunn flyr den mellom meg og pc-skjermen, HELE TIDEN. Forbanna faen, ikke er de så gode å få tak i heller.

Men nå er den død........tror jeg da, har ikke sett den på en liten stund nå. Problemet er at de forsvinner når du klasker til dem, de blir totalt borte, flate, knust....hvis du treffer da og det vet man jo ikke.

Naboen her lurer på hva jeg klapper for.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Småfluer er noe forbannet dritt, de er så jævla irriterende. Det merkelig er at de flyr rett foran nesa på deg hele tiden. De har da for fanden hele rommet å ta av, men neida, jaggu skal de fly midt i sysnfeltet ditt.

Jeg har et kontor som er ca. 20 kv.m stort og i dag har jeg hadde besøk av en sånn liten småjævel. Den er ikke større enn en millimeter, men av en eller annen merkelig grunn flyr den mellom meg og pc-skjermen, HELE TIDEN. Forbanna faen, ikke er de så gode å få tak i heller.

Men nå er den død........tror jeg da, har ikke sett den på en liten stund nå. Problemet er at de forsvinner når du klasker til dem, de blir totalt borte, flate, knust....hvis du treffer da og det vet man jo ikke.

LOL!

Du høres lettere irritabel ut! Om fluen gjenoppstår, så får du følge rådet til Lillemus og sette frem lunkent vann med Zalo i. Hjelper ikke det, så er mitt råd bankers, slev om noen kanskje vil stusse over at du har vinglass stående på jobb ;)

Skrevet

LOL!

Du høres lettere irritabel ut! Om fluen gjenoppstår, så får du følge rådet til Lillemus og sette frem lunkent vann med Zalo i. Hjelper ikke det, så er mitt råd bankers, slev om noen kanskje vil stusse over at du har vinglass stående på jobb ;)

Vinglass på jobb hadde vært noe, men det er kanskje ikke så lurt, spørs om det blir tilsnakk av det:-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Vinglass på jobb hadde vært noe, men det er kanskje ikke så lurt, spørs om det blir tilsnakk av det:-)

Bruk hvitvin, så blir det ikke så lett oppdaget :-)

Dessuten vil du da se fluelikene samle seg der, så du ikke drikker det av vanvare.

Skrevet

Bruk hvitvin, så blir det ikke så lett oppdaget :-)

Dessuten vil du da se fluelikene samle seg der, så du ikke drikker det av vanvare.

Farlig å ha et slikt glass stående, plutselig har man drukket opp alt, med ekstra "krydder"..:-)

Skrevet

Hehe... ikke sant?!

Jeg orker ikke å klappe mange titalls ganger om dage, så i dag skal Lillemus sitt råd prøves ut. Jeg skjønner bare ikke hvor krypene kommer fra, ikke er det fra plantene heller...

Skrevet

Prøvde Zalo hos kjæresten i helgen etter råd fra deg, men det var de ikke mye interessert i, nei.

Vinglassene derimot, der gjaldt det å drikke fort for å unngå proteintilskudd.

Neste gang får jeg sjekke blandingen rødvin/Zalo. Høres logisk ut.

Skrevet

Hehe... ikke sant?!

Jeg orker ikke å klappe mange titalls ganger om dage, så i dag skal Lillemus sitt råd prøves ut. Jeg skjønner bare ikke hvor krypene kommer fra, ikke er det fra plantene heller...

Ja, ikke sant? jeg kan ikke begripe hvor disse småjævlene kommer i fra.

Er det mange så må man bruke andre midler enn å sitte å klappe i hendene.

Småjævelen her dukket opp igjen, men det kan jo være to, det vet jeg jo ikke. Men denne gangen lå den med bena i været på pulten min etter at jeg rappet til den, så jeg så at den var død, i tillegg til at jeg knuget tommeltotten ned på den, ....for sikkerhetsskyld. Ble bare en sort flekk igjen:-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Farlig å ha et slikt glass stående, plutselig har man drukket opp alt, med ekstra "krydder"..:-)

Det kunne blitt dagens lunsj, med mye proteiner :-)

Det var skikkelig grøt i det rødvinsglasset jeg helte ut i vasken *urk*.

Skrevet

Ja, ikke sant? jeg kan ikke begripe hvor disse småjævlene kommer i fra.

Er det mange så må man bruke andre midler enn å sitte å klappe i hendene.

Småjævelen her dukket opp igjen, men det kan jo være to, det vet jeg jo ikke. Men denne gangen lå den med bena i været på pulten min etter at jeg rappet til den, så jeg så at den var død, i tillegg til at jeg knuget tommeltotten ned på den, ....for sikkerhetsskyld. Ble bare en sort flekk igjen:-)

Hehe... you killer man! :-p

Disse er brune på farge, faktisk, og de er mange. Bruker støvsugeren til å bli kvitt dem...

Har satt et par glass med vann og zalo frem nå - et på kjøkkenet, og et i vindusposten i gangen. Foreløpig er det ingen fangst.... men disse småkrypa har det med å vrimle frem i titallsvis av gangen når det ligger en banan fremme, eller om det i det hele tatt ligger et eller annet som lukter litt fremme på benken.

Jeg tror jeg blir gal om jeg ikke blir kvitt ulumskhetene snart!

Skrevet

Det hjalp ikke, nei, mine fluer sitter på renvaskede kjøkkenskapsdører og kikker uforstående ned i vannglasset med zalo...

De ser rett og slett småfornærmet ut, som jeg har undevurdert deres intelligens. Nå vil de ikke ha øl heller,

Flere gode RÅD, Lillemus!

Gjest Eddik sukker og zalo
Skrevet

Hehe... you killer man! :-p

Disse er brune på farge, faktisk, og de er mange. Bruker støvsugeren til å bli kvitt dem...

Har satt et par glass med vann og zalo frem nå - et på kjøkkenet, og et i vindusposten i gangen. Foreløpig er det ingen fangst.... men disse småkrypa har det med å vrimle frem i titallsvis av gangen når det ligger en banan fremme, eller om det i det hele tatt ligger et eller annet som lukter litt fremme på benken.

Jeg tror jeg blir gal om jeg ikke blir kvitt ulumskhetene snart!

Eddik og zalo, eddik har samme effekt som vin. vær tålmodig, i morgen tidlig vil de være døde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...