Gå til innhold

Plagsomme småfluer - haster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hjalp ikke, nei, mine fluer sitter på renvaskede kjøkkenskapsdører og kikker uforstående ned i vannglasset med zalo...

De ser rett og slett småfornærmet ut, som jeg har undevurdert deres intelligens. Nå vil de ikke ha øl heller,

Flere gode RÅD, Lillemus!

Eddik blandet i vann skal visst funke. Eller legg en banan i en pose som du stikker små hull i. Fluene kommer seg inn i posen, men visstnok ikke ut igjen.

Skrevet

Det hjalp ikke, nei, mine fluer sitter på renvaskede kjøkkenskapsdører og kikker uforstående ned i vannglasset med zalo...

De ser rett og slett småfornærmet ut, som jeg har undevurdert deres intelligens. Nå vil de ikke ha øl heller,

Flere gode RÅD, Lillemus!

Vi brukte sunlight og det funka som faen, men ikke bruk en mugge med smal åpning. Prøv et suppefat f.eks.

Skrevet

Vi brukte sunlight og det funka som faen, men ikke bruk en mugge med smal åpning. Prøv et suppefat f.eks.

Tror du mugga har smal åpning... Neida, til og med katten stakk hodet nedi av nysgjerrighet. Og jeg måtte redde både mugga og katten fra den ultimate katastrofen...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Tror du mugga har smal åpning... Neida, til og med katten stakk hodet nedi av nysgjerrighet. Og jeg måtte redde både mugga og katten fra den ultimate katastrofen...

Det blir nok naboens alkohol som redder deg :-)

Akkurat nå så jeg for meg at du ville komme hit og spørre (da ville jeg fått hakeslepp), men så husket jeg at du bor langt unna polet, så da er du ikke i mitt nabolag.

Skrevet

Det blir nok naboens alkohol som redder deg :-)

Akkurat nå så jeg for meg at du ville komme hit og spørre (da ville jeg fått hakeslepp), men så husket jeg at du bor langt unna polet, så da er du ikke i mitt nabolag.

Nei, for du bor nok skremmende nærme (polet altså).

Har ledd så jeg griner i dag av DOL, den ene tråden er verre enn den andre. Les. Heter det....

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Nei, for du bor nok skremmende nærme (polet altså).

Har ledd så jeg griner i dag av DOL, den ene tråden er verre enn den andre. Les. Heter det....

Polet er innen passe kjøreavstand :-)

Skrevet

Polet er innen passe kjøreavstand :-)

Jeg og om jeg hadde bil...

Skrevet

Eddik og zalo, eddik har samme effekt som vin. vær tålmodig, i morgen tidlig vil de være døde.

Tvilsomt, for de er der ikke hele tida... plutselig er det mange, så kan det gå noen timer, så er det masse igjen. Skjønner ingenting jeg... hele fire stykker er druknet nå da, fordelt på to glass :-p

Ser ingen flere for øyeblikket, kanskje jeg skulle lagt ut litt åte... ;)

Gjest Personifica
Skrevet

Jeg har kjøpt tapestriper som jeg klistrer på vinduene, lurer på om de heter "kvitt". De inneholder en gift som gjør at fluene dør etter kontakt.

Det kan hende det er , hva heter det igjen, melfluer?? Da må alt tørrfor kastes og det må vaskes grundig. Kan være vanskelig å bli kvitt...

Skrevet

Hehe... you killer man! :-p

Disse er brune på farge, faktisk, og de er mange. Bruker støvsugeren til å bli kvitt dem...

Har satt et par glass med vann og zalo frem nå - et på kjøkkenet, og et i vindusposten i gangen. Foreløpig er det ingen fangst.... men disse småkrypa har det med å vrimle frem i titallsvis av gangen når det ligger en banan fremme, eller om det i det hele tatt ligger et eller annet som lukter litt fremme på benken.

Jeg tror jeg blir gal om jeg ikke blir kvitt ulumskhetene snart!

Har også vært mange fluer i høst synes jeg. Vi slo ihjel utrolig mange hver dag. Jeg er rene Rambo, når jeg har fluesmekkeren hendene:-)

Men de kommer ikke ut igjen hvis du støvsuger dem da? Vanlige store flure kommer krypende ut igjen. Kanskje du ikke har så mange småfluer i huset, det er de samme som du støvsuger hele tiden, hehe.

Skrevet

Har også vært mange fluer i høst synes jeg. Vi slo ihjel utrolig mange hver dag. Jeg er rene Rambo, når jeg har fluesmekkeren hendene:-)

Men de kommer ikke ut igjen hvis du støvsuger dem da? Vanlige store flure kommer krypende ut igjen. Kanskje du ikke har så mange småfluer i huset, det er de samme som du støvsuger hele tiden, hehe.

Hehehe... nei, de kommer ikke ut igjen. De er nok ikke så intelligente! ;)

Har ikke sett noe til noen i dag faktisk. De kommer forresten ikke fra melet heller, det har jeg sjekket. Det er helt fritt for sånne krek både i melposene og i skapene...

Lever i håpet om at et eller annet funker her etter hvert :)

Skrevet

Prøvde Zalo hos kjæresten i helgen etter råd fra deg, men det var de ikke mye interessert i, nei.

Vinglassene derimot, der gjaldt det å drikke fort for å unngå proteintilskudd.

Neste gang får jeg sjekke blandingen rødvin/Zalo. Høres logisk ut.

Hmm... jeg får gå til innkjøp av en kartong med vin snart, hører jeg :-D

Ingen virkning på vann og zalo her heller, bortsett fra sju dumme fluelik. De smarte fluene snur bare og flyr andre veien ;)

Gjest botanicum
Skrevet

Kjøttetende plante er tingen!

Kannebærer er lett å dyrke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...