Gå til innhold

Trippeldrapssaken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forøvrig: Jeg setter neppe kaffen i vrangstrupen over at noen hevder noe som ikke overrasker meg. Og jeg har faktisk aldri hevdet at dette ikke var et æresdrap, men derimot at ting peker i en litt annen retning når man ser på de få fakta vi har i saken.

"........................................"

Pekte vel heller ikke på deg spesifikt vel...?

Skrevet

Det samme diskuteres overalt i hele det ganske land - er jeg sikker på....

"Det samme diskuteres overalt i hele det ganske land - er jeg sikker på...."

Nuvel...hvorvidt det faktisk _diskuteres_ de fleste stedene er jeg usikker på. For å diskutere noe, må man pr.def. ha minst to vinklinger og belysninger, og forholde seg til fakta/teorier/indisier som mostrider hverandre og peker i minst to "retninger". Det er vel mest fråding og rasende uttalelser om hva som "egentlig har skjedd", tenker jeg. Det sitter mange eksperter rundt omkring, som har lang samfunnsvitenskapelig og historisk utdannelse og kompetanse, ervervet gjennom VG og Dagbladet :-)

"......................................"

Skrevet

Pekte vel heller ikke på deg spesifikt vel...?

Nuvel - jeg fikk en anelse om at du gjorde nettopp det. Uten at jeg tok det ille opp :-)

Forøvrig - Jeg blir litt nysgjerrig: Hvilke(t) pakistansk(e) miljø(er) kommer disse du kjenner fra?

".........................................."

Gjest også fra samme grend.
Skrevet

Legg også merke til hvordan enkelte konsekvent kommer med beskyldninger, og så lar være å svare. Om og om igjen. Ganske imponerende "standhaftighet" :-)

Nei, la oss vente til man finner ut mer. Jeg har snakket med gamle naboer i dag, og det er sorg i "grenda" der oppe. Ingen hadde forestilt seg noe slikt - og denne familien har bodd der lenge.

"............................................"

Nei, folk er også ganske sjokkerte over det som har skjedd her.

Hvis det var planlagt, så må det være utrolig dårlig planlegging. Hvorfor ikke heller bortføre dem til et fremmed sted og drepe dem der?. Eller vente til de drar til pakistan og utføre drapene der. Da er det mindre sjanse for at norske myndigheter reagerer med sanksjoner.

Skal ikke utelukke æresdrap, men er ikke videre imponert over planleggingen og utføringen av drapene.

Skrevet

Nuvel - jeg fikk en anelse om at du gjorde nettopp det. Uten at jeg tok det ille opp :-)

Forøvrig - Jeg blir litt nysgjerrig: Hvilke(t) pakistansk(e) miljø(er) kommer disse du kjenner fra?

".........................................."

Kjenner ikke veldig mye til familietilhørigheten og hvilken del av miljøet.

Men det er vanlige folk, med sosial tilhørighet "på gølvet", som man ville sagt i gamle dager.

Skrevet

Kjenner ikke veldig mye til familietilhørigheten og hvilken del av miljøet.

Men det er vanlige folk, med sosial tilhørighet "på gølvet", som man ville sagt i gamle dager.

Ok - vil du si hvor i Oslo de kommer fra, da (ca.)? Jeg er ikke ute etter personene i seg selv, men da kan jeg referere noe som likner på hvilket miljø det er snakk om til en pakistansk bekjent som etterlyst det.

Skrevet

Nei, folk er også ganske sjokkerte over det som har skjedd her.

Hvis det var planlagt, så må det være utrolig dårlig planlegging. Hvorfor ikke heller bortføre dem til et fremmed sted og drepe dem der?. Eller vente til de drar til pakistan og utføre drapene der. Da er det mindre sjanse for at norske myndigheter reagerer med sanksjoner.

Skal ikke utelukke æresdrap, men er ikke videre imponert over planleggingen og utføringen av drapene.

Noe av det som har kommet frem i saken av realiteter, er vel at ihvertfall de to eldste her ikke ville bli med til Pakistan; blant annet fordi de fryktet hva som kunne skje om de reiste dit.

Skrevet

Noe av det som har kommet frem i saken av realiteter, er vel at ihvertfall de to eldste her ikke ville bli med til Pakistan; blant annet fordi de fryktet hva som kunne skje om de reiste dit.

Men såvidt jeg vet, så fryktet de at de kunne bli tvangsgiftet.

Skrevet

Ok - vil du si hvor i Oslo de kommer fra, da (ca.)? Jeg er ikke ute etter personene i seg selv, men da kan jeg referere noe som likner på hvilket miljø det er snakk om til en pakistansk bekjent som etterlyst det.

Tror ikke det.

Jeg er generelt usikker på om vedkommende ønsker å bli identifisert med holdninger som av enkelte i miljøet vil bli sett på som svært kontroversielle; tviler på at vedkommende snakker åpent om dette i eget sosialt miljø, for å si det slik.

Så vil ikke røpe mer før jeg minimum får forhørt meg litt med vedkommende mht. å røpe informasjon som teoretisk sett kan gjøre vedkommende identifiserbar ;-)

Skrevet

Men såvidt jeg vet, så fryktet de at de kunne bli tvangsgiftet.

Jepp.

Ihvertfall den som ikke hadde vært gift tidligere.

Men også vedkommende som hadde vært gift tidligere, var vel ikke veldig positivt innstilt på å reise til Pakistan; og det har vel muligens sammenheng med en eks-ektemann som ble sendt tilbake dit?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Bra innlegg, Hawkwind.

De av oss som i forrige tråd mente dette var iscenesatt ble kalt rasister osv, men jeg tror vi heller må begynne å få øynene opp for hva som egentlig foregår i disse miljøene. Mange har etter min mening en altfor naiv holdning til innvandrerkulturen.

Meg selv inkludert for en tid tilbake, før jeg fikk sett og hørt nok til å gå bort fra den naive holdningen jeg hadde.

*venter på hudfletting fra dol's antirasister*

:-P

"De av oss som i forrige tråd mente dette var iscenesatt ble kalt rasister osv,"

Det at folk i det hele tatt kan mene noe som helst ennå er ganske fantastisk.

Skrevet

Men nå er det vel ingen her som har sagt noe om at noen er rasisiter fordi de tror dette er et æresdrap.

Både jeg og Prozak, og sistnevnte vil jeg i hvert fall tro folk her sikter til når det gjelder debatter de seneste dagene, snakket om muligheten for æresdrap allerede den første kvelden.

Alt blir fortsatt spekulasjoner, og det er alle, bortsett fra enkelte brunskjorter, enige om.

Jepp. Man kan ha synspunkter basert på ymse kjensgjerninger, men det er og blir synspunkter og spekulasjoner.

Det er langt frem i tid før man kan begynne å konkludere med noe som helst her, annet enn at det er tre drapsofre og en drapsmann involvert selvsagt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Legg også merke til hvordan enkelte konsekvent kommer med beskyldninger, og så lar være å svare. Om og om igjen. Ganske imponerende "standhaftighet" :-)

Nei, la oss vente til man finner ut mer. Jeg har snakket med gamle naboer i dag, og det er sorg i "grenda" der oppe. Ingen hadde forestilt seg noe slikt - og denne familien har bodd der lenge.

"............................................"

Saken er i hvert fall at hver gang noe skjer med innvandrere spretter brunskjortene fram, hyler og bærer seg over hvor ille Islam er, og så er det en håndfull folk som egentlig er like ille som Morsk og co, men som er livredde for å bli kalt rasister og derfor er langt mer moderate i hva de skriver, som kaster seg på og håper av hele sitt hjerte at dette er nettopp et æresdrap, slik at de i egne øyne får rett i hvor grusom denne religionen er, og at vi bør lage murer rundt Norge slik at flere ikke slipper inne.

De skriver naturligvis ikke det siste, men det er ganske åpenbart hva de mener, og i sin egen lille verden her i Norge, hvor alt er fryd og gammen og de mest sannsynlig aldri har opplevd noe faenskap av betydning, er det ikke engang i deres tanker at det enkelte steder i verden er folk som trenger hjelp - og at vi, som tross alt bor i et veldig rikt land og som har muligheter til å hjelpe mange av disse stakkarene, ikke kan lukke øynene og gi faen i alt som egentlig ikke angår nordmenn, noe som naturligvis igjen er feil, da det angår et hvert menneske med medmenneskelighet hva som skjer med andre levende vesener som tilfeldigvis er født inn i fattigdom og jævelskap i annet kontinent.

Hvis reinkarnasjonsfolkene har rett håper jeg disse folka våkner opp som barnesoldater i Somalia i deres neste liv.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jepp. Man kan ha synspunkter basert på ymse kjensgjerninger, men det er og blir synspunkter og spekulasjoner.

Det er langt frem i tid før man kan begynne å konkludere med noe som helst her, annet enn at det er tre drapsofre og en drapsmann involvert selvsagt.

Nettopp.

Men de eneste som konkluderer her er de samme som konkluderte allerede før det var klart at de tre drepte var pakistanske jenter.

Skrevet

Saken er i hvert fall at hver gang noe skjer med innvandrere spretter brunskjortene fram, hyler og bærer seg over hvor ille Islam er, og så er det en håndfull folk som egentlig er like ille som Morsk og co, men som er livredde for å bli kalt rasister og derfor er langt mer moderate i hva de skriver, som kaster seg på og håper av hele sitt hjerte at dette er nettopp et æresdrap, slik at de i egne øyne får rett i hvor grusom denne religionen er, og at vi bør lage murer rundt Norge slik at flere ikke slipper inne.

De skriver naturligvis ikke det siste, men det er ganske åpenbart hva de mener, og i sin egen lille verden her i Norge, hvor alt er fryd og gammen og de mest sannsynlig aldri har opplevd noe faenskap av betydning, er det ikke engang i deres tanker at det enkelte steder i verden er folk som trenger hjelp - og at vi, som tross alt bor i et veldig rikt land og som har muligheter til å hjelpe mange av disse stakkarene, ikke kan lukke øynene og gi faen i alt som egentlig ikke angår nordmenn, noe som naturligvis igjen er feil, da det angår et hvert menneske med medmenneskelighet hva som skjer med andre levende vesener som tilfeldigvis er født inn i fattigdom og jævelskap i annet kontinent.

Hvis reinkarnasjonsfolkene har rett håper jeg disse folka våkner opp som barnesoldater i Somalia i deres neste liv.

Amen.

Skrevet

LOL - kudos :-)

Men ja - godt sagt.

"..................................."

Skrevet

"De av oss som i forrige tråd mente dette var iscenesatt ble kalt rasister osv,"

Det at folk i det hele tatt kan mene noe som helst ennå er ganske fantastisk.

Og jeg synes det er fascinerende hvordan amber, som jeg aldri har sett på som annet enn oppegående, kan holde på på denne måten og bare slenge ut slik renspikket løgn, og blankt ignorere enhver oppfordring om å spesifisere tullet sitt nærmere. Det er skuffende. Dette er NØYAKTIG det samme som firkløverets "du er jødehater hvis du er uenig med israel"-retorikk.

"......................................."

Skrevet

Og jeg synes det er fascinerende hvordan amber, som jeg aldri har sett på som annet enn oppegående, kan holde på på denne måten og bare slenge ut slik renspikket løgn, og blankt ignorere enhver oppfordring om å spesifisere tullet sitt nærmere. Det er skuffende. Dette er NØYAKTIG det samme som firkløverets "du er jødehater hvis du er uenig med israel"-retorikk.

"......................................."

Dette skremmer iallfall meg, med muslimer mener jeg, sikkert fordi jeg ikke vet nok og blir påvirket av massemedia osv.... kan selvfølgelig ikke si sikkert hva jeg ville ment om dette dukket opp som en enkeltstående sak, men vi får så mye info, både rett og gal igjennom media at iallfall jeg blir skremt, selv om jeg selvfølgelig ser det også fører godt med seg... men må inrømme at i den siste tiden så har mitt positive synspunkt falmet en god del.. *skamme seg litt ja*

Skrevet

"Det samme diskuteres overalt i hele det ganske land - er jeg sikker på...."

Nuvel...hvorvidt det faktisk _diskuteres_ de fleste stedene er jeg usikker på. For å diskutere noe, må man pr.def. ha minst to vinklinger og belysninger, og forholde seg til fakta/teorier/indisier som mostrider hverandre og peker i minst to "retninger". Det er vel mest fråding og rasende uttalelser om hva som "egentlig har skjedd", tenker jeg. Det sitter mange eksperter rundt omkring, som har lang samfunnsvitenskapelig og historisk utdannelse og kompetanse, ervervet gjennom VG og Dagbladet :-)

Det kan stemme det - :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...