Gå til innhold

Skjelving i en hånd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg oppdaget nettopp at jeg skjelver på den ene hånden, men ikke den andre..skalv på samme hånd i går også, men tenkte bare det var fordi jeg hadde båret en tung pose lenge. Er det noe å bekymre seg over eller skal jeg bare se om det går over av seg selv? Føler meg ikke noe svakere i armen med den skjelvende hånden, og det er ikke så ille at jeg f.eks. ikke kan holde et glass el.l.(det å holde glass er faktisk helt greit, mens det å holde i en neglesaks var det som gjorde at jeg oppdaget det i dag). Jeg bare lurte på om noen kjenner seg igjen/har opplevd det samme? kommer ikke på hva jeg kan ha gjort som gjør at hånden skjelver så jeg tenkte kanskje noen andre hadde innspill på hva det kan være?

Gjest er du sliten og trøtt
Skrevet

Er du sliten? Om det er noe som fortsetter bør du nok høre med lege. Jeg skalv på hendene en gang jeg hadde drukker mye alkohol kvelden før.

Gjest anonym i dag da
Skrevet

Sånn oppdaget jeg at det var noe galt også, at hendene skalv.

det ble bare værre og værre hos meg og det utartet seg til en sosial angst lignende sak.

Det var ille at mange kommenterte skjelvingen og det var noen som faktisk spurte om jeg var redd dem :(

Nå går jeg på tabletter som demper skjelvingen og de hjelper veldig på hele greia, men jeg har en bit igjen for å bli kvitt angsten.

Legen sier det er et uforklarlig fenomen.

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg har "i alle år" hatt en svak skjelving i begge hender, uten at det har utartet seg til noe annet. Hvis det er noe som plutselig har oppstått, og plager deg i hverdagen, så kan det jo være noe å sjekke ut. Jeg tror ikke du skrev noe i hvilken grad du skjelver, men om det er slik at det knapt er synlig (som med meg), men bare er der, så ville jeg ikke tenkt noe mer over det.

Skrevet

Takk for svar, det har vært rimelig hektisk for meg i det siste, så kan nok være det som er årsaken. Nå har jeg slappet av noen timer, og det ser ut til at skjelvingen har gitt seg. Jeg føler meg jo ikke noe syk, sliter ikke med angst el.l. så får bare følge med litt ekstra noen dager og se om det er helt borte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...