Gå til innhold

vinterdekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjører med sommerdekk enda.

Har biggfrie vinterdekk.Bor i akershus.

Når kommer snøen tro? og når må jeg skifte de.

Gjest Vidigal
Skrevet

Jeg har også vinterdekk uten pigger, og ble anbefalt av en bilselger å skifte midten av denne mnd.

Bor i Vestfold.

Men vurderer kanskje å vente til slutten av denne mnd.

Skrevet

Kommer til å skifte til vinterdekk i midten av måneden-slutten av oktober. Det har ennå ikke vært frostnetter her, så jeg drøyer nok en stund til.

Skrevet

er vel innen 1 november man må skifte de..

Nei, man har vel lov til å kjøre med sommerdekk eller piggfrie vinterdekk hele året strengt tatt? Men piggdekk kan man ikke sette på før tidligst 1. november (mulig det er tidligere lengst nord) og de må av senest helga etter påske pleier det vel å være?

Skrevet

Nei, man har vel lov til å kjøre med sommerdekk eller piggfrie vinterdekk hele året strengt tatt? Men piggdekk kan man ikke sette på før tidligst 1. november (mulig det er tidligere lengst nord) og de må av senest helga etter påske pleier det vel å være?

ja sånn var det ja.. :)

Gjest Flystripa
Skrevet

Men om det blir glatt på vinteren og det skjer et uhell, så får man bot og/eller avkortning i forsikringsutbetaling, om man har kjørt med sommerdekk på vinterføre.

Skrevet

Men om det blir glatt på vinteren og det skjer et uhell, så får man bot og/eller avkortning i forsikringsutbetaling, om man har kjørt med sommerdekk på vinterføre.

Det får man - heldigvis! Men det er ikke forbudt.

Skrevet

Har du piggfria dekk så kan du jo skifte når du vil. Men det er lov å se litt på gradestokken og vurdere litt også da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...