Gjest Violsa Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg kjører med sommerdekk enda. Har biggfrie vinterdekk.Bor i akershus. Når kommer snøen tro? og når må jeg skifte de. 0 Siter
meg__123! Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 er vel innen 1 november man må skifte de.. 0 Siter
Gjest Vidigal Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg har også vinterdekk uten pigger, og ble anbefalt av en bilselger å skifte midten av denne mnd. Bor i Vestfold. Men vurderer kanskje å vente til slutten av denne mnd. 0 Siter
EllaJo Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Kommer til å skifte til vinterdekk i midten av måneden-slutten av oktober. Det har ennå ikke vært frostnetter her, så jeg drøyer nok en stund til. 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 er vel innen 1 november man må skifte de.. Nei, man har vel lov til å kjøre med sommerdekk eller piggfrie vinterdekk hele året strengt tatt? Men piggdekk kan man ikke sette på før tidligst 1. november (mulig det er tidligere lengst nord) og de må av senest helga etter påske pleier det vel å være? 0 Siter
meg__123! Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Nei, man har vel lov til å kjøre med sommerdekk eller piggfrie vinterdekk hele året strengt tatt? Men piggdekk kan man ikke sette på før tidligst 1. november (mulig det er tidligere lengst nord) og de må av senest helga etter påske pleier det vel å være? ja sånn var det ja.. 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Nei, man har vel lov til å kjøre med sommerdekk eller piggfrie vinterdekk hele året strengt tatt? Men piggdekk kan man ikke sette på før tidligst 1. november (mulig det er tidligere lengst nord) og de må av senest helga etter påske pleier det vel å være? Men om det blir glatt på vinteren og det skjer et uhell, så får man bot og/eller avkortning i forsikringsutbetaling, om man har kjørt med sommerdekk på vinterføre. 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Men om det blir glatt på vinteren og det skjer et uhell, så får man bot og/eller avkortning i forsikringsutbetaling, om man har kjørt med sommerdekk på vinterføre. Det får man - heldigvis! Men det er ikke forbudt. 0 Siter
mrxx Skrevet 11. oktober 2006 Skrevet 11. oktober 2006 Har du piggfria dekk så kan du jo skifte når du vil. Men det er lov å se litt på gradestokken og vurdere litt også da. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.