Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 10 måneder senere...

Kjære skulder.

Jeg kjenner til noen forskningsrapporter på mus som er utført på Hawaii og det er såvidt jeg har funnet det eneste som er utført av forsøk med juice. Vil derfor fraråde deg noni mot dette.

Har du hørt om Noni juice som virker på veldig mange sykdommer? Jeg må bruke blodtynnende medisin etter en blodpropp i beinet da jeg var gravid for to år siden, men er ellers ikke glad i å ta medisiner. Jeg begynner å få litt verking i leddene mine og føler meg ganske sliten nesten alle dager med full jobb og henting og levering av sønnen min i barnehagen. Noen venninner av meg bruker noen andre kosttilskudd med ginko og andre bruker tilskudd med Johannesurt for å sove bedre. Er det noen av disse naturmedisinene som er bedre enn andre, eller kan jeg se på prisen for at det ikke skal bli dyrere enn nødvendig hvis alle virker like bra.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24935-nonijuice/#findComment-168262
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Har du hørt om Noni juice som virker på veldig mange sykdommer? Jeg må bruke blodtynnende medisin etter en blodpropp i beinet da jeg var gravid for to år siden, men er ellers ikke glad i å ta medisiner. Jeg begynner å få litt verking i leddene mine og føler meg ganske sliten nesten alle dager med full jobb og henting og levering av sønnen min i barnehagen. Noen venninner av meg bruker noen andre kosttilskudd med ginko og andre bruker tilskudd med Johannesurt for å sove bedre. Er det noen av disse naturmedisinene som er bedre enn andre, eller kan jeg se på prisen for at det ikke skal bli dyrere enn nødvendig hvis alle virker like bra.

Kjære mette,

Noni juice kommer fra en frukt som vokser på lave trær i stillehavsområdet. Den markedsføres ved direktesalg for en rekke ulike tilstander, men det finnes lite forskning som underbygger disse effektene. Oftest er det produsentene som har samlet rapporter fra fornøyde kunder som de bruker som salgsfremmende argumenter. Etter mitt syn er Noni-juice helt uskadelig og inneholder sannsynligvis flere nyttige næringsstoffer. Når det gjelder påstander om at det hjelper for sykdommer og plager er jeg avventende. Du må selv avgjøre om det er verdt prisen i forhold til å lage din egen juice av appelsin og gulrot etc i foodprosessor. Du bør ikke ta johannesurt hvis du går på blodfortynnende medisin, særlig gjelder dette Marevan.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24935-nonijuice/#findComment-169209
Del på andre sider

Kjære mette,

Noni juice kommer fra en frukt som vokser på lave trær i stillehavsområdet. Den markedsføres ved direktesalg for en rekke ulike tilstander, men det finnes lite forskning som underbygger disse effektene. Oftest er det produsentene som har samlet rapporter fra fornøyde kunder som de bruker som salgsfremmende argumenter. Etter mitt syn er Noni-juice helt uskadelig og inneholder sannsynligvis flere nyttige næringsstoffer. Når det gjelder påstander om at det hjelper for sykdommer og plager er jeg avventende. Du må selv avgjøre om det er verdt prisen i forhold til å lage din egen juice av appelsin og gulrot etc i foodprosessor. Du bør ikke ta johannesurt hvis du går på blodfortynnende medisin, særlig gjelder dette Marevan.

Jeg vil bare legge til at jeg vet om flere som går på det , med god effekt etter kort tid....

Disse lider da av leddgikt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24935-nonijuice/#findComment-169215
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...