Gå til innhold

Det lønner seg å bulke bilen

Anbefalte innlegg

Gjest bilpassasjeren
Skrevet

Jeg var med på en biltur hvor bilen ble bulka da vi kjørte ombord på ferga, kraftig bulket.

Bileieren fant ut at det ville bli for dyrt å reparere uten forsikring, dyrere enn bonusen ville bli satt ned, og ringte forsikringsselskapet. Da han fortalte at uhellet hadde skjedd ombord på en ferge, fikk han vite at:

Han ville ikke miste noe oppspart bonus.

Han slapp å betale egenandelen.

Så ble han spurt om han skulle ha leiebil mens bilen var til reperasjon. Det var ikke nødvendig, og da fikk han vite at han ville få utbetalt kr 125 per dag bilen var på reperasjon.

Moral: Det lønner seg å kræsje bilen ombord på en ferge.

Skrevet

Syns ikke det hørtes ut som noen ønskesituasjon uansett jeg da.

Gjest vi må unngå uhell......
Skrevet

Men der den var bulket er den ikke så "sterk" lenger....

Gjest bilpassasjeren
Skrevet

Syns ikke det hørtes ut som noen ønskesituasjon uansett jeg da.

Det var ikke verre enn at vi kunne kjøre de mange milene hjem. Det var bare en alvorlig skjønnhetsfeil.

Skrevet

Kan vel ikke helt se hvordan det lønte seg selv om han ikke direkte tapte på det.

Skrevet

Men der den var bulket er den ikke så "sterk" lenger....

Det kommer an på. Veldig ofte bytter man f.eks skjermen i stedet for å reparere den.

"........................................"

Gjest bilpassasjeren
Skrevet

Kan vel ikke helt se hvordan det lønte seg selv om han ikke direkte tapte på det.

Fordi han fikk betalt kr 125 om dagen av forsikringsselskapet når han ikke ville ha leiebil.

Skrevet

Fordi han fikk betalt kr 125 om dagen av forsikringsselskapet når han ikke ville ha leiebil.

Ja, men bilen taper seg i verdi når den har hatt karosseriskader.

Gjest bilpassasjeren
Skrevet

Ja, men bilen taper seg i verdi når den har hatt karosseriskader.

Den er uansett gammel.

Skrevet

Men det var vel ikke sjåføren sin feil da? Eller kanskje de krever det inn fra fergeselskapet igjen?

Gjest bilpassasjeren
Skrevet

Men det var vel ikke sjåføren sin feil da? Eller kanskje de krever det inn fra fergeselskapet igjen?

Det er fordi det er så trangt ombord på de små fergene at man lett kommer bort i noe selv om man i utgangspunktet er en god og erfaren sjåfør. Sånn forstod jeg det i hvertfall.

Skrevet

Ingen vil vel komme borti noe slikt.

Jeg "tjente" også på en kollisjon for snart 3 uker siden. Får penger for leiebil jeg ikke hadde. Fikk også ny støtfanger, bilskilt og frontlys, men ville for all del unngått det likevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...