Gjest KariKruskakli Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Man kan vel ikke kreve noe, men jeg skulle så fryktelig gjerne ha ønsket at legen leser journalen før vi kommer på sykehuset. Min sønn har immunsvikt og det er en lang historie som jeg blir så lei av og skulle fortelle om igjen og om igjen. Jeg husker jo ikke alt og jeg føler at jeg egntlig burde ha skrevet en dagbok for at jeg skulle kunne fortelle historien riktig. Det har vært så mange forskjellige leger opp gjennom årene. Han har brukt mange år på øre nese/nese/hals på Louisenberg og da immunsvikten ble oppdaget ble vi flyttet til Rikshospitalet. Den ene legen på den ene avdeligen er helt fantastisk, han kjenner oss og han bryr seg veldig. Men så er vi blitt flyttet over til øre/nese/hals på Riksen og akkurat det var som å begynne på nytt. Vi er der hvor vi var da han var 2 år. Nå er han 13. Når vi enedelig begynner å kjenne legen og han oss, slutter han og vi får en ny. Må fortelle alt på nytt. Utallige stundenter har vært innom også og de spør og graver og selvsagt svarer jeg så godt jeg kan, for de er jo der for å lære, men mest av alt har jeg lyst til å be dem holde kjeft. I sommer fikk han problemer med ørene igjen etter en gradvis bedring.Vi var i Frankrike i 35 varmegrader og det er jo tortur å nekte han bading. Legen hans har gitt han to forskjellige pensilinkurer, men ingen av dem har fungert. Så ringte jeg da, for å få en hastetime og nå var det ikke mulig å få samme lege. Og jeg kjenner at jeg har mest lyst til å grine. Jeg blir så sliten og frustrert av dette. Er jeg storforlangende om jeg skriver et brev til øre/nese/hals med ønske om å få holde oss til en lege eller i det minste lese hele journalen. 0 Siter
org Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg synes du skal skrive det brevet, jeg. Jeg blir frustrert på dine vegne av å lese innlegget ditt. Så jeg tør ikke tenke på hvor lei _du_ er... :-) Lykke til! 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg synes absolutt ikke det men tror det er for mye forlangt. Synes legene bestandig kommer med journalen i hånda og sier at de har kikket fort igjennom og at de gjerne vil at jeg skal fortelle dem hovedinnholdet. Og det er attpåtil på samme sykehus og samme avdeling. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg synes absolutt ikke det men tror det er for mye forlangt. Synes legene bestandig kommer med journalen i hånda og sier at de har kikket fort igjennom og at de gjerne vil at jeg skal fortelle dem hovedinnholdet. Og det er attpåtil på samme sykehus og samme avdeling. Huff, blir ikke du lei av dette? Vi har to forkjellige avdelinger å forholde oss til på Riksen. På den ene avdelingen har vi en lege som er ekspert på immunsvikt og han er veldig flink. Men så skal de liksom samarbeide med øre/nese/hals og jeg har misstanke om at de ikke helt skjønner hva immunsvikt er for noe der. Jeg tro han skulle ha hatt sterkere antibiotikakurer, for akkurat det har jeg da lest på nettet at de med immunsvikt har behov for. isteden fikk vi en antibiotikakur som skulle ta knekken på streptokokkene i ørene. Men så viste det seg at han hadde stafilykokker også og da måtte han gå på enda en 10-dagerskur, men han har like mye slim i ørene og er like tunghørt enda han. 0 Siter
Gjest skal Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Huff, blir ikke du lei av dette? Vi har to forkjellige avdelinger å forholde oss til på Riksen. På den ene avdelingen har vi en lege som er ekspert på immunsvikt og han er veldig flink. Men så skal de liksom samarbeide med øre/nese/hals og jeg har misstanke om at de ikke helt skjønner hva immunsvikt er for noe der. Jeg tro han skulle ha hatt sterkere antibiotikakurer, for akkurat det har jeg da lest på nettet at de med immunsvikt har behov for. isteden fikk vi en antibiotikakur som skulle ta knekken på streptokokkene i ørene. Men så viste det seg at han hadde stafilykokker også og da måtte han gå på enda en 10-dagerskur, men han har like mye slim i ørene og er like tunghørt enda han. Bare en ide som slo meg, kunne legen dere har kontakt med på immunsviktavd. snakket med legen på øre/nese/hals? 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Bare en ide som slo meg, kunne legen dere har kontakt med på immunsviktavd. snakket med legen på øre/nese/hals? Ja,at denne legen ber de lese journalen ordentlig mener du? Det er noe jeg har tenkt på jeg også, og neste gang vi skal dit, skal jeg fortelle han om problemene jeg opplever på øre/nese/hals. 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Huff, blir ikke du lei av dette? Vi har to forkjellige avdelinger å forholde oss til på Riksen. På den ene avdelingen har vi en lege som er ekspert på immunsvikt og han er veldig flink. Men så skal de liksom samarbeide med øre/nese/hals og jeg har misstanke om at de ikke helt skjønner hva immunsvikt er for noe der. Jeg tro han skulle ha hatt sterkere antibiotikakurer, for akkurat det har jeg da lest på nettet at de med immunsvikt har behov for. isteden fikk vi en antibiotikakur som skulle ta knekken på streptokokkene i ørene. Men så viste det seg at han hadde stafilykokker også og da måtte han gå på enda en 10-dagerskur, men han har like mye slim i ørene og er like tunghørt enda han. Lei, det er klart jeg er lei. Jeg spyr hver gang. Men når jeg ser tykkelsen på journalen så skjønner jeg jo at de ikke har tid. Men de kunne i hvert fall ha lest de første og de siste sidene da. Jeg tror ikke det er noen andre enn meg som har lest hele journalen. Enda verre er det med dem som tror at de vet alt mulig og så er det de har lært utdatert for 15 år siden. 0 Siter
Gjest skal Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Ja,at denne legen ber de lese journalen ordentlig mener du? Det er noe jeg har tenkt på jeg også, og neste gang vi skal dit, skal jeg fortelle han om problemene jeg opplever på øre/nese/hals. Ja, og ev setter de litt inn i situasjonen, som det du nevener med høyere doser ol. Vet bare at det kan være lettere å nå igjennom når det kommer fra en annen lege. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Lei, det er klart jeg er lei. Jeg spyr hver gang. Men når jeg ser tykkelsen på journalen så skjønner jeg jo at de ikke har tid. Men de kunne i hvert fall ha lest de første og de siste sidene da. Jeg tror ikke det er noen andre enn meg som har lest hele journalen. Enda verre er det med dem som tror at de vet alt mulig og så er det de har lært utdatert for 15 år siden. Jeg blir direkte smådeprimert innimellom jeg. Får lyst til å gi opp, men man gir jo aldri opp selvfølgelig. Det er bare å stå på videre. Jeg synes så synd på sønnen min innimellom og det var nok derfor jeg reagerte som jeg gjorde da han begynte å bli ertet av kameraten også. Det var bare det som manglet. Hadde det vært noen av døtrene mine hadde jeg ikke brydd meg. Jeg vet at de kan hamle opp selv. Sønnen min blir bare lei seg han og tar aldri igjen. Har ikke sett kameraten noe mer jeg, men heldigvis har han andre. Jeg skrev en mail til læreren og siden har det ikke vært noe erting. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Ja, og ev setter de litt inn i situasjonen, som det du nevener med høyere doser ol. Vet bare at det kan være lettere å nå igjennom når det kommer fra en annen lege. Ja, jeg skal gjøre det. 0 Siter
Gjest skal Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Ja, jeg skal gjøre det. Lykke til! Høres frustrerende ut! 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg blir direkte smådeprimert innimellom jeg. Får lyst til å gi opp, men man gir jo aldri opp selvfølgelig. Det er bare å stå på videre. Jeg synes så synd på sønnen min innimellom og det var nok derfor jeg reagerte som jeg gjorde da han begynte å bli ertet av kameraten også. Det var bare det som manglet. Hadde det vært noen av døtrene mine hadde jeg ikke brydd meg. Jeg vet at de kan hamle opp selv. Sønnen min blir bare lei seg han og tar aldri igjen. Har ikke sett kameraten noe mer jeg, men heldigvis har han andre. Jeg skrev en mail til læreren og siden har det ikke vært noe erting. Nei, man gir jo ikke opp. Men det var bra at det løste seg for sønnen din og kameraten ) 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Nei, man gir jo ikke opp. Men det var bra at det løste seg for sønnen din og kameraten ) Vel, jeg tror ikke de er noe særlig sammen for tiden. Men han har andre. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 10. oktober 2006 Skrevet 10. oktober 2006 Lykke til! Høres frustrerende ut! Tusen takk! 0 Siter
Goliath Skrevet 11. oktober 2006 Skrevet 11. oktober 2006 Dette ser ut til å være et gjentagende problem i norsk helsevesen. Hvis du av ulike årsaker må sendes til ulike leger/avdelinger, så er det samme prosessen med å forklare hele sykdomshistorien fra start - på nytt og på nytt. Du kan desverre ikke forvente noe annet, selv om det burde vært en selvfølgelighet at de hadde satt seg inn i saken via journalene før du kommer til avtalt time. Det kunne jo f.eks også vært behov for ytterligere avklaringer overfor andre leger/avdelinger i forkant av at du møter opp. Men hvorfor forsøke å være litt proaktive og effektive, hvis man heller kan være inneffektive og levere dårlig kvalitet....? 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 11. oktober 2006 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg var forberedt på at vi fikk en fremmed vakthavende lege i dag, slik sekretæren sa til meg på telefonen var eneste mulighet. Så kommer vi dit og vi får legen "vår" likevel. Han hadde fått vite (på en eller annen måte) at vi skulle komme i dag og han sa at han ble irritert på sekretæren som ikke hadde satt oss opp til han. Derfor kom han likevel. En stor lettelse må jeg si. Ingen ny pensilinkur ble gitt. Det ble tatt flere prøver og han skal inn til en ny time snart for å vurdere operasjon. Operasjon har blitt vurdert for flere år siden også det og nå håper jeg at det endelig skjer, for jeg ser ihverfall ingen andre muligheter lenger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.