Gå til innhold

jordfeil...

Anbefalte innlegg

Gjest jeeentttee
Skrevet

bor i leilighet, oppdaget igår at stikkontaktene langs den ene veggen ikke virker. Sjekket to stk.

Men sikringene har ikke gått. Har hørt det kan være jordfeil og at det er farlig, kan bli brann? Syns jeg føler jeg får noe slags strøm i meg når jeg sitter ved data, men det er kanskje bare "psykisk"? at jeg blir redd? Altså føler noe rart i hodet. Bør jeg ringe elektriker med en gang eller kan det vente til i morgen

Videoannonse
Annonse
Gjest guuutar
Skrevet

Disse stikkontaktene er logisk nok på samme kurs, og det er jo ikke noe mystisk at sikring ryker.

PCen er dobbeltisolert, der får du ingen jordfeil.

Skrevet

Det er ikke jordfeil som gjør at stikkontaktene ikke fungerer. Du er sikker på at sikringen ikke har gått? Du kan også sjekke om det er jordfeilbryter i sikringsskapet, hvis du er redd for jordfeil. Alle nyere installasjoner har krav om jordfeilbryter på hele anlegget. Tidligere gjalt dette kun våtrom.

Men du trenger nok ikke å ringe elektriker nå - det kan garantert vente til i morgen :-)

"......................................."

Gjest jeeentttee
Skrevet

Disse stikkontaktene er logisk nok på samme kurs, og det er jo ikke noe mystisk at sikring ryker.

PCen er dobbeltisolert, der får du ingen jordfeil.

har sjekket sikringene, de har ikke ryket

og alarmen viser rødt på jordfeil inne, når jeg trykker på test-knappen.

Gjest guuutar
Skrevet

har sjekket sikringene, de har ikke ryket

og alarmen viser rødt på jordfeil inne, når jeg trykker på test-knappen.

Da kan du ha jordfeil. Forsøk å slå av f.eks. vv-bereder og trykk inn jf-bryteren, forsøk videre med andre jordede komponenter. Trykk av og på jf-bryteren hver gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...