Gå til innhold

Hvem/hva er NAV?

Gjest klør meg i hodet

Anbefalte innlegg

Gjest klør meg i hodet
Skrevet

Jeg mottok en kvittering på at 630 kr var blitt utbetalt til min konto. Utbetalingen er fra NAV INNKREVING. Og så stor det at det gjaldt FORSKUDD. Intet mer sto spesifisert.

Kan ikke huske å ha fått noe fra disse før. Hvem/hva i all verden er dette? Det sto ikke noen adresse eller telefonnummer eller noe som helst.

Skrevet

Tidligere Aetat, sosialkontor og trygdekontor, nå slått sammen til én eneste klump av rot og administrativ inkompetanse.

"........................................."

Skrevet

NAV er samarbeid mellom trygdeetaten og aetat, og muligens flere offentlige kontorer.

(nav.no)

Gjest heffalumpen
Skrevet

nav er det nye - sammenslutning for aetat, trygdeetat osv.

Skrevet

Tidligere Aetat, sosialkontor og trygdekontor, nå slått sammen til én eneste klump av rot og administrativ inkompetanse.

Så enig, så enig.

Enda flere penger brukt på brevpapir, konvolutter fordi de skifter navn. Ikke lite penger heller...

Skrevet

Så enig, så enig.

Enda flere penger brukt på brevpapir, konvolutter fordi de skifter navn. Ikke lite penger heller...

Mye var det de bladde opp for domenet NAV.no da? Tror det var millionvis...

Skrevet

Halvannen million, tror jeg.

".................................."

Skrevet

Det er så rått og jeg blir så eitrende sinna.

Fikk brev fra NAV idag jeg også og trodde det var et nytt inkassobyrå...

Skal ikke si hva jeg tenkte, engang!

Gjest klør meg i hodet
Skrevet

Det er så rått og jeg blir så eitrende sinna.

Fikk brev fra NAV idag jeg også og trodde det var et nytt inkassobyrå...

Skal ikke si hva jeg tenkte, engang!

Det var det jeg også trodde!

Men hva står bokstavene NAV for da?

Skrevet

NAV står for Arbeids- og velferdsforvaltningen. Det er en sammenslåing av som før var aetat og trygdeetaten.

Skrevet

Ikke spør meg, vet akkurat like mye/lite som deg!

Skrevet

På jobben fikk vi overført penger fra NAV. Vi fant ikke ut hva det gjalt og ringte dit. Vedkommende vi snakket med hos det som tidligere altså var trygdekontoret, hadde aldri hørt om NAV!

Skrevet

Gi dem litt tid nå da! NAV er jo opprettet for at det skal bli enklere for brukerne. Vi skal slippe å ringe tre steder, eller dra til tre forskjellige kontor (hos oss ligger de ikke i samme kommune engang).

Jeg har ingen erfaring med NAV, når jeg får behov for dem håper jeg at nybegynnertullet er over!

Vet forresten ikke hvor NAV-kontoret vårt er...

Skrevet

Fant dette på nav.no:

"Om NAV

Arbeids- og velferdsforvaltningen (NAV) består av ...."

Så a'en står tydeligvis for "arbeids-", mens v'en står for "velferdsforvaltningen".

Hva n'en står for nevnes ikke, men kanskje Norge??

Antar de ogspå har lagt vekt på at nav = midt i hjulet = det i midten som knytter sammen det som er rundt -?

Skrevet

Ikke spør meg, vet akkurat like mye/lite som deg!

Nye Arbeids- og Velferdsetaten.

N står for Nye.

Hilsen

Skrevet

Tror ikke sosialkontoret er med foreløpig.

Skrevet

På www.nav.no står det:

"Om NAV

Arbeids- og velferdsforvaltningen (NAV) består av Arbeids- og velferdsetaten og de delene av kommunens sosialtjenester som inngår i de felles lokale kontorene."

Hva det nå innebærer!

Hilsen

Skrevet

På www.nav.no står det:

"Om NAV

Arbeids- og velferdsforvaltningen (NAV) består av Arbeids- og velferdsetaten og de delene av kommunens sosialtjenester som inngår i de felles lokale kontorene."

Hva det nå innebærer!

Hilsen

Ja, det var det. Kanskje aetat og trygdekontoret går under sosialtjenesteloven og at det er de de mener.

Var i grunn ganske sikker på at sosialkontoret ikke var med enda, men mulig jeg tar feil.

Skrevet

Ja, det var det. Kanskje aetat og trygdekontoret går under sosialtjenesteloven og at det er de de mener.

Var i grunn ganske sikker på at sosialkontoret ikke var med enda, men mulig jeg tar feil.

A-etat og Trygdekontor er ikke under sosialtjenesteloven.

Men i NAV skal ulike stønader samordnes, slik jeg har forstått, og dermed kommer sosialstønad vel med i bildet?

Hilsen

Skrevet

Joda. Aetat, sosialkontorene og trygdeetaten. At de ikke har blitt med i praksis ennå er godt mulig.

"........................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...