Gå til innhold

Hjelp, jeg har ikke tatt sol

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Skal til Kreta på torsdag og jeg skulle jo ta solarium først, men selvfølgelig ble det ikke noe av.

Hvordan blir resulatet om jeg smører selvbruningskrem på blåhvit hud?

Har alltid vært brun i fra før når jeg har brukt slik krem

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hva er poenget med det? Grunnen til å ta soliarum før en sydentur må vel være å få litt grunnlag for sola der nede?

Og selbrunningskrem gir deg jo intet annet enn falsk brunfarge ...

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hva er poenget med det? Grunnen til å ta soliarum før en sydentur må vel være å få litt grunnlag for sola der nede?

Jo, men vil jo helst se litt brun og frisk ut da, skjønner du;)

Skrevet

Jeg har absolutt ikke noe problem med å skjønne det! :-)

Men problemet med selvbruningskremer er at det lett kan bli skjoldete, og er man blek fra før, synes det sikkert ekstra godt.

Jeg anbefaler derfor Dove bodylotion med brunende effekt (ta gjerne mørk type). Den er MYE lettere å smøre på med et pent resultat enn ordinære selvbruningskremer, og lukter mye bedre også.

Effekten blir jo mindre, men det er ingen ting i veien for å smøre gjentatte ganger.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg har absolutt ikke noe problem med å skjønne det! :-)

Men problemet med selvbruningskremer er at det lett kan bli skjoldete, og er man blek fra før, synes det sikkert ekstra godt.

Jeg anbefaler derfor Dove bodylotion med brunende effekt (ta gjerne mørk type). Den er MYE lettere å smøre på med et pent resultat enn ordinære selvbruningskremer, og lukter mye bedre også.

Effekten blir jo mindre, men det er ingen ting i veien for å smøre gjentatte ganger.

Takk for tips;)

Skrevet

Ville tatt en soltime tidlig i morra tidlig, var jeg deg.. og eventuelt en halv soltime eller noe sånt sent på kvelden. Noe mer grunnlag enn det er det vel strengt tatt umulig å få...

God tur forresten! Høres herlig ut...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ah. Dere kvinner og deres forfengelighet. :)

Du får i hvert fall ha en riktig god tur!

Skrevet

Uansett hva du gjør i forkant - bruk godt med faktor de første dagene.

Hvis ikke blir utfordringen å tone ned rødfargen etterpå...:-)

Skrevet

Mannfolk skjønner seg ikke på sånt ;-)

Skrevet

Her er en liten historie fra da jeg og venninnen min var på Kreta.

Vi hadde vært der i nesten 14 dager da vi traff på en fyr. Han lurte på om vi nettopp hadde kommet. Nei vi har vært her i 14 dager sa vi.

Da ble han skikkelig overrasket, fordi han var vant til at folk var hvite da de kom, men at de var brune/rød etter å ha vært der ei stund.

Vi syntes vi hadde fått litt farge, men i forhold til folk flest har vi uvanlig hvit hud.

Altså du trenger ikke å være redd for å være hvit i huden når du kommer, for det er de fleste.

Skrevet

Selvbruningskremen kan gjøre huden ørlitt skjoldete. Det tror jeg kommer av at den gir litt en slags solfilterfaktor-virkning den også. Men kanskje ikke.

Skrevet

Selvbruningskremen kan gjøre huden ørlitt skjoldete. Det tror jeg kommer av at den gir litt en slags solfilterfaktor-virkning den også. Men kanskje ikke.

Nja... tror det mer skyldes at man ikke har vært flink nok til å smøre helt jevnt på.

Eventuelt kombinert med manglende peeling før smøring.

Skrevet

Nja... tror det mer skyldes at man ikke har vært flink nok til å smøre helt jevnt på.

Eventuelt kombinert med manglende peeling før smøring.

Mulig.

Hva man ikke gjør for ikke å bli avslørt som hviting?

Synd at hvitfargen er sexy, siden ingen vil ha den.

Skrevet

Blåhvit hud? Du som "nettopp" har vært både ved Middelhavet og i den røde lille stugan? Det tror jeg altså ikke noe på.

Nei, vær som du er. Halve moroa er jo å se skillet ta seg opp dag for dag.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Blåhvit hud? Du som "nettopp" har vært både ved Middelhavet og i den røde lille stugan? Det tror jeg altså ikke noe på.

Nei, vær som du er. Halve moroa er jo å se skillet ta seg opp dag for dag.

Men det var i Juli jeg var der. Jo litt grunnlag har jeg vel enda og blåhvit var kanskje litt overdrevet, men bare litt:)

Ellers er stugan min hvit med blå karmer, mens uthuset er rødt, med blåe dører og hvite karmer.

Så sjarmerende at:) Jeg elsker dette stedet.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det er det jeg er redd for ja. Tror jeg bare blottlegge min hvite hud.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ah. Dere kvinner og deres forfengelighet. :)

Du får i hvert fall ha en riktig god tur!

Takk skal du ha. Gleder meg som bare det.

Skrevet

Det er det jeg er redd for ja. Tror jeg bare blottlegge min hvite hud.

Gode gamle taktikker, lang tids solpåvirkning med små doser. Snu deg og smør ofte.

Skrevet

Det hjelper faktisk ikke et kvidder, for en blir solariumsbrun i et annet hudlag enn solbrunheten.

Faktisk kan det være veldig dumt å være solariumsbrun, for det kan skjule begynnende solbrenthet.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det hjelper faktisk ikke et kvidder, for en blir solariumsbrun i et annet hudlag enn solbrunheten.

Faktisk kan det være veldig dumt å være solariumsbrun, for det kan skjule begynnende solbrenthet.

Jeg har lest det mølet der jeg også, men selv har jeg lys hud og vet hvilke enorme konsekvenser det får for meg hvis jeg ikke soler meg i solarium før en sydentur.

Uten solarium og jeg vil slite stort uansett hvor godt jeg smører meg i syden.

Det er jeg et levende bevis for, uansett hva diverse forskning påstår.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...