dobbeluflaks Skrevet 11. oktober 2006 Skrevet 11. oktober 2006 DOBBEL UFLAKS I løpet av de siste to årene har jeg hatt dobbel uflaks. Jeg hadde nettopp gått inn i et engasjement som fagmedarbeider i en privat stiftelse, da jeg fikk en alvorlig og langvarig kreftsykdom og måtte sykmeldes. Jeg mottar i dag rehabiliteringsstønad, og er heldigvis i kraftig bedring. Uflaks nr. to er at min arbeidsgiver valgte ikke å fornye mitt engasjement mens jeg var syk. Dermed kan jeg vel kategoriseres som ”arbeidsledig på rehabilitering”. Jeg er nå aktiv jobbsøker igjen, men har foreløpig ikke hatt hellet med meg med søknadene mine. Spørsmålet er dermed hvilke rettigheter jeg har når denne perioden med rehabiliteringsstønad går ut. Har jeg krav på dagpenger når jeg ikke har hatt inntektsgivende arbeid på 2 år? Har jeg eventuelt krav på noen form for attføringstiltak, selv om jeg nå snart er så frisk at jeg bør kunne klare meg i arbeidslivet? AKADEMIKER 0 Siter
Gjest bare en Skrevet 11. oktober 2006 Skrevet 11. oktober 2006 Attføring vil du nok ikke få siden du vil klare å komme deg tilbake i arbeid uten omskolering eller arbeid med bistand. Det kan hende du kan få forlenget rehabiliteringsvedtaket. Hvis ikke så er sosialen rette stedet å henvende seg mens du søker på ny jobb. 0 Siter
Advokat Thomas Myran Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Hei! Dagpenger krever at du har hatt arbeidsinntekt enten siste år før søknad eller siste 3 år før søknad på over hhv. 1,5G, ca. 90.000 eller 3G, ca. 180.000. Attføringstiltak har jeg liten tro på at du da har krav på. Mvh. Thomas Myran Advokat 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.