Gå til innhold

Nord-Korea - ikke enkle å ha med å gjøre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror vel heller ikke at Bush er SÅ gal at de begynner først.

Men selv ekstremister kan vel tenke for et scenario det ville bli om de bruker atomvåpen. Til og med de skjønner at USA ikke ville nøle et sekund før de sendte sin avgårde.

Jeg personlig bekymrer meg særdeles lite om en atomkrig,

Ikke fordi jeg er naiv og aldri tror det vil skje, men skjer det så har vi ikke særlig mye å bekymre oss om lenger.

I et demokrati (inklusive USA) så er det heldigvis ikke EN person som har makt nok til å beslutte bruk av atomvåpen.

Men for fundamentalistiske ekstremister, som tror de kommer til himmelen, jomfruer og alt det vissvasset, så driter de fullstendig i de videre konsekvensene, så fremt de kan slå et hardt slag mot "satan".

DET er hva som er skremmende.

Jeg tror ikke på noen atomkrig i en størrelsesorden som vil drepe alt liv. Men i et senario hvor et diktatur (ala Nord-Korea) eller en terrorgruppe, benytter atomvåpen de har fått fra slike, så vil det kunne medføre at det blir utført gjengjeldesesaksoner med atomvåpen rettet mot mål som vil utradere de strategisk viktige områder i et slikt land - med de enorme konsekvensene det ville fått for menneskene i et stort område rundt.

Og verden ville aldri blitt den samme igjen.....selv om de fleste av oss ville overlevd.

Skrevet

Er enig i dine betraktninger. Skjønner godt at Japan reagerer, de har tross alt vært ute i hardt vær før og NK ligger nærme. Men at Bush hyler og skriker er direkte umoralsk! Og får meg til å le uansett hvor mye mannen hisser seg opp.

At det får konsekvenser for NK er sikkert, og jeg mener at for de uskyldige er det i seg selv forferdelig. Men husk hvor lang tid det tok før Sovjet raknet og ble til Russland...Nord-Koreanere har vel aldri hatt der særlig godt og de har vel stadig hatt knalltøffe vintre med kulde og sult.

"Men at Bush hyler og skriker er direkte umoralsk!"

Hvorfor er Bush umoralsk her ?

Hyler Bush opp? Trodde han bare sa fra at de ikke var interessert i å godta noen krav fra NK uansett. Det er vel ingen som er uenig i at Kim Jong-il fortjener å få så hatten passer. Eneste statsleder som tør er vel Bush, selv om du kan kritisere ham for mye annet. Men det hjelper nok ikke å gi Kim Jong-il kjeft han ikke forstår.

Skulle Bush vært konsekvent, latt handlinger følge ord, hadde de gjort som Japan. Amerikanerne og kineserne virker merkelig passive i forhold til NK. Amerikanerne ser ut til at de er mer interessert i å skyve presset fra NK mot USA over på NKs naboland. Vil ha dem til å ta støyten mot NK, satt litt på spissen. Vet ikke hvor langt USA er villige til å strekke seg for NKs naboland.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...