Gå til innhold

Flisene på badet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nær ved å gi opp baderomsgulvet. Det er altså hvitt med mønster, dvs store og små fliser lagt i mønster, hvilket innebærer en del fuger. Begynte med å støvsuge først og så vaske med vaskeklut, men dette fungerte dårlig. Har så etter tips prøvd meg på Jif våtmopp, men det blir fortsatt støv-"tråder" rundt fugene. Får liksom ikke samlet skitten sammen.

Noen som har noen gode råd? Det er jo så vanlig å ha fliser på gulvet at det må da finnes en grei måte å rengjøre dem på?

candyqueen_83
Skrevet

Skure med tannbørste? Funker fint i fuger,men kanskje litt slitsomt på hele gulvet.

Skrevet

Dårlig støvsuger?

Vi har sentralstøvsuger som tar "alt".

Gjest Vidigal
Skrevet

Jeg har akkurat lagt nye fliser på badet mitt, og er redd for at det legger seg dritt på fugene som jeg ikke får bort.

Fikk et råd fra flisleggeren at jeg får kjøpt et middel som jeg smører på fugene som gjør at det ikke skal være vanskelig å få bort dritten, og at det ikke skal skal bli møkkete flekker.

Men lurt og rengjøre fugene først med evt en tannbørste før du legger på dette midelet.

Vet ikke hva det heter, men om du går innom en flisforhandler og spør etter dette er jeg sikker på at de vet hva du snakker om.

Skrevet

Dårlig støvsuger?

Nei, tar alt, er superbra, men det er jo stort sett alltid noen små støvkorn her og der som man ikke får med seg (i kroker og kriker).

Er det bare jeg som har dette problemet altså?

Skrevet

Jeg har akkurat lagt nye fliser på badet mitt, og er redd for at det legger seg dritt på fugene som jeg ikke får bort.

Fikk et råd fra flisleggeren at jeg får kjøpt et middel som jeg smører på fugene som gjør at det ikke skal være vanskelig å få bort dritten, og at det ikke skal skal bli møkkete flekker.

Men lurt og rengjøre fugene først med evt en tannbørste før du legger på dette midelet.

Vet ikke hva det heter, men om du går innom en flisforhandler og spør etter dette er jeg sikker på at de vet hva du snakker om.

ja, jeg tror det er fugeforsegler du mener.

Men nå tenker jeg ikke spesielt på fugene, men hele flisflaten. Man vasker jo hele gulvet

Skrevet

Nei, tar alt, er superbra, men det er jo stort sett alltid noen små støvkorn her og der som man ikke får med seg (i kroker og kriker).

Er det bare jeg som har dette problemet altså?

Hmm, jeg pleier noen ganger å gå over kriker og kroker for hånd. Da fisker jeg opp det lille som evt er igjen. Du bruker vel tørrmopp? Engangsgulvklutene fra jif er fine!

Jeg har en anelse støv på hjernen, så jeg tror jeg ville merka det om det lå støv igjen i fugene ;-)

Skrevet

*kikker inn på badegulvet*

Nei, ikke noe synlig støv. Som regel støvsuger og våtmopper jeg. I ny og ne låner jeg dampvaskeren til moren min og går over fugene og kriker og kroker rundt badekaret.

Gjest Vidigal
Skrevet

ja, jeg tror det er fugeforsegler du mener.

Men nå tenker jeg ikke spesielt på fugene, men hele flisflaten. Man vasker jo hele gulvet

Da fikk jeg råd om å bruke litt grønnsåpe og litt zalo. Han mente det var det beste og vaske flisene med.

jeg har også lyse fliser og vasker med det, og det fungerer hos meg. Lykke til ;o)

Skrevet

Jeg går faktisk over med tannbørste e.l. i fugene noen ganger i året. Synes ellers disse blir motbydelige etter en stund.

Gjest Hun som vasker
Skrevet

Skure med tannbørste? Funker fint i fuger,men kanskje litt slitsomt på hele gulvet.

"Skure med tannbørste? Funker fint i fuger,men kanskje litt slitsomt på hele gulvet. "

hehe, jepp. Men tenk på meg da, som har ligget på kne og skrubbet fuger med fiskekost mellom små fliser på fire toaletter og en dusj på jobb, for å få fugene fine. ;-P

Skrevet

*kikker inn på badegulvet*

Nei, ikke noe synlig støv. Som regel støvsuger og våtmopper jeg. I ny og ne låner jeg dampvaskeren til moren min og går over fugene og kriker og kroker rundt badekaret.

Vet du hva en skikkelig dampvasker koster? Kunne tenkt meg en sånn!

Skrevet

Vet du hva en skikkelig dampvasker koster? Kunne tenkt meg en sånn!

Aner ikke. Jeg låner som sagt av moren min.

Men jeg tror ikke jeg hadde gitt så veldig mye for en. Den er grei til å rengjøre fliser med, men ikke til så mye annet, og den tar like stor plass som støvsugeren - minst.

Skrevet

Dårlig støvsuger?

Og vi har sentralstøvsuger som tar "ingenting".

:-) Klarte ikke å dy meg.

Maken til dritt skal du jammen lete lenge etter, altså!

Skrevet

Aner ikke. Jeg låner som sagt av moren min.

Men jeg tror ikke jeg hadde gitt så veldig mye for en. Den er grei til å rengjøre fliser med, men ikke til så mye annet, og den tar like stor plass som støvsugeren - minst.

Ok, jeg tenkte helst å vaske gulvene med den, jeg. Hadde vært så greit. Jeg liker godt å støvsuge, skjønner du, og tenkte at hvis jeg kan vaske gulv på samme måte som jeg støvsuger: DET hadde vært noe, det! :-)

Skrevet

Og vi har sentralstøvsuger som tar "ingenting".

:-) Klarte ikke å dy meg.

Maken til dritt skal du jammen lete lenge etter, altså!

Feil merke!! ;-)

Skrevet

Feil merke!! ;-)

Hadde Foma før, nå har vi Flexit. Tror det har noe med at slangen er for lang.

Når jeg blir rik, skal jeg kjøpe meg en skikkkkkkkkkkkkkkkkkkkelig støvsuger - kanskje en som vasker gulv også... *drømmer*

Skrevet

Ok, jeg tenkte helst å vaske gulvene med den, jeg. Hadde vært så greit. Jeg liker godt å støvsuge, skjønner du, og tenkte at hvis jeg kan vaske gulv på samme måte som jeg støvsuger: DET hadde vært noe, det! :-)

Det tror jeg at jeg hadde vært veldig forsiktig med å bruke en dampvasker til.

Foreldrene mine måtte lakke badedøren pånytt etter at moren min hadde "kokt" den med dampvaskeren.

Skrevet

Hadde Foma før, nå har vi Flexit. Tror det har noe med at slangen er for lang.

Når jeg blir rik, skal jeg kjøpe meg en skikkkkkkkkkkkkkkkkkkkelig støvsuger - kanskje en som vasker gulv også... *drømmer*

Du har vel sett slike robot-støvsugere? Tallerkenlignende støvsuger som du setter på og den støvsuger hele gulvet mens du kuler'n. Om noen år ler vi ved tanken på at vi gikk rundt og støvsugde manuellt ;-)

Skrevet

Det tror jeg at jeg hadde vært veldig forsiktig med å bruke en dampvasker til.

Foreldrene mine måtte lakke badedøren pånytt etter at moren min hadde "kokt" den med dampvaskeren.

Hehe :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...