Gå til innhold

"Lønningsdag" ved sykepenger

Anbefalte innlegg

Gjest Calóni
Skrevet

På jobben min (i kommunen) har vi lønningsdag den 12. hver måned.

Nå er jeg imidlertid sykmeldt, og jeg vet at andre som betales fra trygdekontoret (uføretrygdede, pensjonister) får pengene den 20.

Vil sykepengene mine komme den 12. eller 20.?

På forhånd takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på om du får pengene fra arbeidsgiver eller direkte fra trygdekontoret.

Jeg tipper at du får dem fra arbeidsgiver - da beholder du vanlig lønningsdato.

Gjest Calóni
Skrevet

Det kommer an på om du får pengene fra arbeidsgiver eller direkte fra trygdekontoret.

Jeg tipper at du får dem fra arbeidsgiver - da beholder du vanlig lønningsdato.

okay, det vil vel vise seg. Takk for svar :)

Skrevet

Hm...det der skjønte jeg ikke mye av....Har ikke fått det 27. september, 2. oktober eller 3. oktober, iallfall *fundere*

Hei!

Kommunen utbetaler lønn for inneværende måned den 12.i måneden, altså delvis forskudd for inneværende måned.

Sykepenger utbetalt fra trygdekontoret (NAV) blir utbetalt på etterskudd i slutten av måneden eller i begynnelsen av neste måned.

Hvis du har fått lønn fra kommunen den 12. sept. og skal ha sykepenger utbetalt fra trygdekontoret for oktober, så kommer de ikke inn på konto før 27. oktober eller 2. november.

Hilsen

Gjest Calóni
Skrevet

Hei!

Kommunen utbetaler lønn for inneværende måned den 12.i måneden, altså delvis forskudd for inneværende måned.

Sykepenger utbetalt fra trygdekontoret (NAV) blir utbetalt på etterskudd i slutten av måneden eller i begynnelsen av neste måned.

Hvis du har fått lønn fra kommunen den 12. sept. og skal ha sykepenger utbetalt fra trygdekontoret for oktober, så kommer de ikke inn på konto før 27. oktober eller 2. november.

Hilsen

Ah. Vel, jeg får se i morgen om de kommer da. Men greit å vite at dersom de ikke kommer i morgen, så er det likevel ikke å regne som noen krise, de kommer likevel. Takk for at du sjekket for meg! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...