Gå til innhold

Og..Mens jeg driver og lurer..

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

..går det i teorien an (og har det noen gang skjedd som man vet?) at tvillinger kan ha forskjellige fedre?

Hm!

Noen som vet?

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Ja, det har visstnok skjedd.

Har det? Wow!

Takk, da vet jeg det!

Skrevet

Eneggede tvillinger kan ikke ha forskjellig far, for det er jo ett befruktet egg som har delt seg i to.

Toeggede tvillinger kan vel teoretisk sett ha forskjellig far siden det er to egg som blir befruktet samtidig.

Skrevet

Jepp, men ikke eneggede da. Kan ikke du ta jobben å finne ut dette på nett da - så kan du fortelle oss etterpå? :-)

laguna1365380434
Skrevet

Eneggede tvillinger kan ikke ha forskjellig far, for det er jo ett befruktet egg som har delt seg i to.

Toeggede tvillinger kan vel teoretisk sett ha forskjellig far siden det er to egg som blir befruktet samtidig.

Jeg skjønte at det ikke går an med eneggede..;-)

Men jeg var litt usikker på toeggede også..Om kroppen "tilater" at en befruktes av mere enn en av gangen o.l..Ikke vet jeg, men det kunne jo vært noe slags hinder for at denslags skulle skje?

For om de er så lett at to menn rett og slett bare kan befrukte hvert sitt egg på samme tid, da skulle en jo tro det var flere tvillinger med forskjellige fedre der ute?

Etter orgier og trekanter og sånn?

Hm!

Skrevet

Hm... hvis du tenker på toeggede tvillinger kan det kanskje, teoretisk sett, gå an vil jeg tro. For hva hvis en kvinne har sex med to eller flere samtidig, samtidig som der er befruktningsklare egg klare? Det hender jo flere ganger at det ikke bare er ett egg, men flere som kommer. Men da skal altså hvert av disse eggene bli befruktet av forskjellige sædceller, og det vil kanskje bli verre, ettersom mennene ikke kan være inni henne samtidig....

....så, i teorien vil jeg tro ja for toeggede tvillinger, men realistisk sett, sikkert svært lite sannsynlig. For eneggedde tvillinger er det umulig. Men du finner sikkert en eller annen amerikaner som har solgt "sin historie" om dette, likevel ;)

laguna1365380434
Skrevet

Jepp, men ikke eneggede da. Kan ikke du ta jobben å finne ut dette på nett da - så kan du fortelle oss etterpå? :-)

Jeg er så årlig til å google! ;-P

Jeg har prøvd både å finne ut av dette, og av nærsynthet tingen jeg har innlegg om lenger nede...Men får bare ikke-relevant tull..:-I (Jeg har lært mye annet da, det er da enda noe..;-))

Men kommer jeg over noe av faktisk interesse skal jeg dele.

Skrevet

Men jeg var litt usikker på toeggede også..Om kroppen "tilater" at en befruktes av mere enn en av gangen o.l..Ikke vet jeg, men det kunne jo vært noe slags hinder for at denslags skulle skje?

For om de er så lett at to menn rett og slett bare kan befrukte hvert sitt egg på samme tid, da skulle en jo tro det var flere tvillinger med forskjellige fedre der ute?

Hm!

Hehe, jeg tror ikke akkurat det er så vanlig - men jeg har hørt om eksempler.

Skrevet

Har det? Wow!

Takk, da vet jeg det!

Jeg vet om en løsaktig tispe som stakk av fra eieren sin midt i løpetida. Og jeg kan love deg at hun lot seg villig parre av kreti og pleti, og fødte mye rart i det kullet.

Men det har altså forekommet blant tobeinte også.

laguna1365380434
Skrevet

Hm... hvis du tenker på toeggede tvillinger kan det kanskje, teoretisk sett, gå an vil jeg tro. For hva hvis en kvinne har sex med to eller flere samtidig, samtidig som der er befruktningsklare egg klare? Det hender jo flere ganger at det ikke bare er ett egg, men flere som kommer. Men da skal altså hvert av disse eggene bli befruktet av forskjellige sædceller, og det vil kanskje bli verre, ettersom mennene ikke kan være inni henne samtidig....

....så, i teorien vil jeg tro ja for toeggede tvillinger, men realistisk sett, sikkert svært lite sannsynlig. For eneggedde tvillinger er det umulig. Men du finner sikkert en eller annen amerikaner som har solgt "sin historie" om dette, likevel ;)

Jammen sædceller kan vel leve og kose seg en stund, kan de ikke det da? Om de har det hjemmekoselig hos damen mener jeg?

Jeg er i grunnen litt forbauset over at jeg aldri har hørt eller sett noe sånt, fordi, om det i det hele tatt er mulig, skulle en jo tro det kunne skje "arbeidsuhell" etter trekanter og orgier og sånn?

Så jeg tenker litt sånn, at enten må det jo være endel toegget tvillinger med forskjellige fedre rundt, eller ingen av årsaker jeg ikke forstår, ..See?

Hva man skal lure på! ;-)

Skrevet

Hm!

Du har noe rett i det du sier. Når en dame har en fast partner (mannelig) vil hans sæd gjøre det vanskeligere for andres menn sæd å trenge inn.

Men, og det er alltid et men, det går an! Om damen har to eggløsninger (fullt mulig) kan det ene bli befruktet den ene dagen og hvis hun har sex med en ny mann (andre eller tredje dagen), kan hun bli befruktet også av denne...Og vips hun er gravid med tvillinger som har to forskjellige fedre!

Det har skjedd og kommer til å skje igjen! Så pass på, laguna...

Skrevet

Jeg vet om en løsaktig tispe som stakk av fra eieren sin midt i løpetida. Og jeg kan love deg at hun lot seg villig parre av kreti og pleti, og fødte mye rart i det kullet.

Men det har altså forekommet blant tobeinte også.

*holder seg på magen og ler*

... at de to-beinte lar seg parre av kreti og pleti - eller at de føder mye rart?

Hehe

Skrevet

Jammen sædceller kan vel leve og kose seg en stund, kan de ikke det da? Om de har det hjemmekoselig hos damen mener jeg?

Jeg er i grunnen litt forbauset over at jeg aldri har hørt eller sett noe sånt, fordi, om det i det hele tatt er mulig, skulle en jo tro det kunne skje "arbeidsuhell" etter trekanter og orgier og sånn?

Så jeg tenker litt sånn, at enten må det jo være endel toegget tvillinger med forskjellige fedre rundt, eller ingen av årsaker jeg ikke forstår, ..See?

Hva man skal lure på! ;-)

Det er jo bare hvis øyenfarge eller hudfarge blir helt "feil" at det eventuelt blir slått alarm. Om den ene tvillingen ligner litt på postbudet blir det vel bare vitset om saken?

Jeg tror det går ganske mange ikke-tvillinger rundt med feil far, også. Uten at det blir avslørt.

Skrevet

... at de to-beinte lar seg parre av kreti og pleti - eller at de føder mye rart?

Hehe

Hehe, det er nok mange løsaktige tisper blant oss med klær på, også!

Skrevet

Hehe, det er nok mange løsaktige tisper blant oss med klær på, også!

Ikke sant:-)

Skrevet

Hehe

Begge deler vil jeg tro!

Skrevet

Jeg leste om ei fra Italia for mange år siden som hadde først hatt sex med den nye typen, så sex med eksen en stund etterpå. Hun fikk visstnok tvillinger med to fedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...