Gå til innhold

Hvor mange dager på rad går dere i det samme klærne?

Anbefalte innlegg

Gjest spørsmål om hygiene.
Skrevet

Hvor mange dager kan en gå i den samme genseren eller buksa før det blir uhygenisk?.

Skrevet

Bukser kunne jeg brukt i ganske mange dager egentlig, gensere max 2. Kommer an på hvor trang den er under armen og hvor mye jeg er i aktivitet. Lukter alltid på den hvis jeg vurderer den en dag til.

Men nå er jeg så heldig at jeg blir griset til med prim, yoghurt og leverpostei hver dag så det å ha på en bukse i 2 dager er uaktuelt uansett. ;)

Skrevet

Siden jeg jobber i barnehage så blir det max to dager.

Skrevet

Overdel, maks to dager. Bukse, noe lenger. Men ikke ukesvis liksom.

Skrevet

Jeg skifter stort sett alle klærne hver dag (BH kan brukes et par dager..). men så har jeg tre unger da.. Minsten på to år er stadig vekk skyldig i at jeg går rundt med leverpostei eller prim på genseren eller buksa :-/

Gjest spørsmål om hygiene.
Skrevet

Jeg skifter stort sett alle klærne hver dag (BH kan brukes et par dager..). men så har jeg tre unger da.. Minsten på to år er stadig vekk skyldig i at jeg går rundt med leverpostei eller prim på genseren eller buksa :-/

Men vasker du klærne etter at du har gått med dem i to dager?

Skrevet

Bukse, en ukes tid. Overdel, en eller to dager. Bh to-tre dager. Øvrig undertøy, en dag.

Skrevet

Men vasker du klærne etter at du har gått med dem i to dager?

Jeg vasker dem etter en dag jeg... Vet godt at det ikke er nødvendig, men jeg er nok litt overrenslig ;-)

Skrevet

Bukser en uke, genser to tre dager (det kommer litt an på hvor lenge jeg har hatt den på -kan godt skifte i løpet av dagen- og når jeg er i hus med en toåring holder den sjelden mer enn en dag). BH tre fire dager, og annet undertøy en dag.

Skrevet

bukse 3-5 dager, genser 2 dager, bh 2 dager og annet undertøy 1 dag...

Skrevet

Det kommer litt ann på hva slags bukse. Er det en bomullsbukse så vasker jeg den etter 3-4 dager, hvis det er en olabukse vasker jeg den sjeldnere. Topper vasker jeg etter 2 dagers bruk. Bh 3-4 dager (men jeg går mye uten bh), og alt annet undertøy vaskes hver dag.

Skrevet

Jeg vasker dem etter en dag jeg... Vet godt at det ikke er nødvendig, men jeg er nok litt overrenslig ;-)

Du kan jo eventuelt samle opp så mye leverpostei og prim på klærne at det til slutt blir et helt måltid!

Gjest girl with no name
Skrevet

Tette topper som er rett innpå kroppen vasker jeg hver dag. Har jeg en topp som er vid under armene, og jeg bruker den uten noe under, så kan jeg ava og til gå med den både to og tre dager. Avhengig av om jeg svetter eller ikke. Da lufter jeg den bare.

Truser og sokker vasker jeg selvfølgelig hver dag.

Jeg bruker alltid truseinnlegg, derfor kan jeg bruke buksene lenge. Jeg er ei sølekråke, derfor gpr det ikke lenge før jeg har en flekk, og da er det rett i maskinen. Holder jeg meg flekkfri, så bruker jeg buksene leeeenge.

Tykkere gensere som jeg bruker med topper under, kan jeg bruke lenge. Lufter de hver gang jeg har brukt dem.

Hvor ofte klær trenger vaskes avhenger veldig av stoffet også. I noen klær fester lukt (både parfyme og svette, røyk og matos) seg veldig lett, annet tøy kan en bruke tre dager uten at det blir lukt i det.

Yttertøy vasker jeg når det ser møkkete ut. Og hvordan i alle dager kan lyse jakker bli så fort møkkete nederst på ermene ?????????? Jeg vasker da hendene stup i ett! Helt håpløst.

Sleep well, my friends!

Skrevet

Trang genser/t-skjorte 1 dag, vid 2-3 dager, bukse/bh 3dager, undertøy 1 dag.

Gjest sjokolett
Skrevet

Går aldri med samme klær to dager på rad, men kan godt bruke en ting to-tre ganger før jeg vakser det... Kommer helt an på om det har blitt skittent eller om det (topper) lukter. Da vaskes det selvsagt før det taes i bruk igjen.

Jeg har ca 50par jeans, så de vasker jeg sjelden.. Kan bytte til ny bukse hver dag hvis de ikke blir møkkete eller vier seg ut med en gang har jeg med andre ord jeans ganske lenge før jeg trenger å vakse dem..

Undertøy brukes ALDRI to ganger på rad.

Skrevet

Går aldri med samme klær to dager på rad, men kan godt bruke en ting to-tre ganger før jeg vakser det... Kommer helt an på om det har blitt skittent eller om det (topper) lukter. Da vaskes det selvsagt før det taes i bruk igjen.

Jeg har ca 50par jeans, så de vasker jeg sjelden.. Kan bytte til ny bukse hver dag hvis de ikke blir møkkete eller vier seg ut med en gang har jeg med andre ord jeans ganske lenge før jeg trenger å vakse dem..

Undertøy brukes ALDRI to ganger på rad.

50 jeans????

Virkelig??

Jeg har bare 5....

Skrevet

Jeg skifter genser daglig, og bukse hver 3 dag ca.

Vasker utrolig mye klær her i huset....

lalala1365380457
Skrevet

har skjeldent på meg de samme klærne to dager på rad, men hvis de ikke er skitne etter bruke henger jeg de opp litt så de får lufte seg før jeg legger de sammen igjen. men sånn totalt bruk av klær, genser 1-2 ganger, bukse ca 5 ganger?

Skrevet

Du kan jo eventuelt samle opp så mye leverpostei og prim på klærne at det til slutt blir et helt måltid!

Ja, her snues det på hver en krone! Må tenke økonomisk med tanke på strømregninga i vinter!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...