Gå til innhold

Stort problem!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har virkelig ingen anelse om hvor jeg skal legge dette innlegget, så det slenges inn her!

har et problem som er gaske irriterende og som jeg tenker en del på!

Jeg har så sinnsykt kalde hender og føtter (hele året). jeg orker nesten ikke klø meg selv på magen, så kaldt er det. kjæresten min rygger unna når jeg tar i han pga kulda... det er slitsomt!! noen som har noen kjerringråd eller vet om noe annet som kan hjelpe??

Skrevet

Røyker du? Da blir blodårene trangere, spesielt i hender og føtter.

Men ett råd er å øke blodsirkulasjonen ved å bevege deg mye.

Angående beina: Putt dem i glovarmt vann og sitt med dem oppi der 5-10 min. Så tørker du dem kjappt og godt og tar på deg ullstrømper mens føttene ennå er varme, og i tillegg gjerne oppi noen romslige tøfler.

Når det gjelder hendene, kan du skylle dem i varmt vann med jevne mellomrom i løpet av dagen når du føler der blit for kalde.

Sånn gjør jeg det hvertfall ;)

Gjest mye bedre med alpakka
Skrevet

Strikk deg alpakkastrømper og pulsvarmere! Det er mye varmere enn saueull og så klør det heller ikke.

Supert også til luer, sjal og skjerf foruten klær.

Skrevet

Røyker du? Da blir blodårene trangere, spesielt i hender og føtter.

Men ett råd er å øke blodsirkulasjonen ved å bevege deg mye.

Angående beina: Putt dem i glovarmt vann og sitt med dem oppi der 5-10 min. Så tørker du dem kjappt og godt og tar på deg ullstrømper mens føttene ennå er varme, og i tillegg gjerne oppi noen romslige tøfler.

Når det gjelder hendene, kan du skylle dem i varmt vann med jevne mellomrom i løpet av dagen når du føler der blit for kalde.

Sånn gjør jeg det hvertfall ;)

røyker ikke.. pleier å varme føtter og hener i varmt vann, men blir kald igjen etter 20 min... er det noen urter som hjelper kanskje?

Skrevet

Sliter også med det der. Går med lester og ullsokker ala ulvang. Det som er viktig å huske på er at beina og sokkene holder faktisk varmen bedre om de er rene.

Skrevet

Sliter også med det der. Går med lester og ullsokker ala ulvang. Det som er viktig å huske på er at beina og sokkene holder faktisk varmen bedre om de er rene.

Heh. Ikke at jeg tror du går rundt skitten lissom, men etter en stund får man jo et fettlag på huden uansett...

Skrevet

hehehe!! joda.. skitten som Ronja Røverdatter... neei... dusjer hver dag og filer føttene jevnlig.

Skrevet

hehehe!! joda.. skitten som Ronja Røverdatter... neei... dusjer hver dag og filer føttene jevnlig.

Ikke normal hygiene jeg mener. Jeg mener at er du veldig kald en gang så ikke bare bløt beina i varmt vann men vask de med såpe og ta på reine ullsokker. Da får du bort det fettlaget, og jeg vet ikke hva, men det hjelper bedre enn om du ikke bruker såpe.

lalala1365380457
Skrevet

tror det skal finnes noe på helsekost som bedrer blodomløpet til hender og føtter, men kan ikke komme på noe navn. men de bruker jo å vite hva de har og hva det er godt for der. kan kanskje være verdt en sjekk?

Skrevet

Eksen min hadde det samme problemet. Han var helt blå på hender og føtter i kulda. Fikk noen tabletter hos legen som "utvidet" årene eller noe sånt? Og det ble bedre.

Grunnen til at han ble så kald var at blodårene hans trakk seg sammen når det blir kaldt (som de jo gjør).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...