Gjest liede Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Det der har jeg også opplevd. Utrolig kjedelig! Tror det har mye å si når og hvordan man inviterer. SMS- og mail-invitasjoner føler ikke folk seg like bundet av som skriftlige i posten. Og det er veldig lurt å skrive datofrist for S.U. Du skulle lagt ved denne linken: http://skikkogbruk.no/index.php?id=16&nid=54 :-) 0 Siter
Gjest trådstartern Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Det der har jeg også opplevd. Utrolig kjedelig! Tror det har mye å si når og hvordan man inviterer. SMS- og mail-invitasjoner føler ikke folk seg like bundet av som skriftlige i posten. Og det er veldig lurt å skrive datofrist for S.U. Du skulle lagt ved denne linken: http://skikkogbruk.no/index.php?id=16&nid=54 :-) takk =) hehe, en god link du gitt vurderte å sende ut inbydelser av akkurat denne grunn ja, men fant ut at det ble så vanskelig å få overlevert alle innbydelsene. men det er vel noe i det du sier ja, en sms kan sikkert føles litt uformellt. (på tross av forsøk på å skrive den på en formell måte har faktisk også opplevd ved tidligere anledning at vi skrev en sms invitasjon til folk "du inviteres herved" osv, og at det dukket opp folk som ikke var innbyden..ble litt paff da, fikk liksom ikke spørsmål fra de som tok de med seg engang på om det var ok.. (tror det var en innflyttingsfest det var snakk om) iallefall så skiller jeg sterkt mellom invitasjoner til "hendelser"; dvs bursdag/innflyttingsfest o.l. med en litt ordenglig formulert invitasjon (i dette tilfellet mener jeg man skal svare og eventuellt høre om det er ok at man tar med en person).. og bare invitasjon til et helt vanlig vorspill/fest, hvor jeg tenker det ikke er så farlig med svar og om folk tar med flere (dog jeg synes det er litt småfrekt å dra med seg fra 3stk og oppover uten å spørre da også) 0 Siter
Gjest trådstartern Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Det høres koselig ut! Håper du får en fin kveld! tusen hjertelig takk 0 Siter
Prozak Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 takk godt å høre det ikke bare er meg som reagerer.. tenkte å invitere to av venninnene som kommer litt før resten og lage middag sammens med disse. kan kanskje bli en trivelig start på kvelden Bare et tips: Hold deg til ett nick i samme tråd. Webmaster ser ikke blidt på at man bytter nick på den måten. "........................................" 0 Siter
Gjest trådstartern Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Bare et tips: Hold deg til ett nick i samme tråd. Webmaster ser ikke blidt på at man bytter nick på den måten. "........................................" ok, takk =) litt vanskelig å huske hva jeg skrevunder med når jeg ikke bruker min vanlige signatur, glemmer fort en 'n ogsåvidere var litt langt nick jeg valgte å starte tråden med, sikkert litt dumt av meg.. 0 Siter
hidi Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Sevfølgelig er det mangel på folkeskikk og normal høflighet disse vennene dine viser... Forstår godt at du blir svært skuffet... Når man legger mye arbeid og omsorg i å stelle istand til fest, så burde de i det minste ha svart. Jeg hadde ringt til de som ikke har svart og spurt pent om de har glemt deg! 0 Siter
Gjest trådstartern Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Sevfølgelig er det mangel på folkeskikk og normal høflighet disse vennene dine viser... Forstår godt at du blir svært skuffet... Når man legger mye arbeid og omsorg i å stelle istand til fest, så burde de i det minste ha svart. Jeg hadde ringt til de som ikke har svart og spurt pent om de har glemt deg! kanskje jeg skulle gjort det ja..så får jeg litt mere oversikt over hvem som kommer..hadde jo vært kjekt å vite (og kanskje jeg gir de litt dårlig samvittighet fordi de har glemt å svare,hehe;) takk for svar og råd 0 Siter
Åsemor Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg fikk rett før helga en liten sms med "sjekker bare hvor mange som kommer, blir det noe med deg?" eller noe sånt. (Hadde svart meget høflig rett etter jeg fikk invitasjonen, at det var hyggelig, men jeg visste ikke pga barnevakt og sånn forskjellig, men sa at jeg måtte komme tilbake til det.) Det går absolutt an å spørre sånn. Syns det er rart at folk ikke svarer noe som helst på en invitasjons-sms. 0 Siter
Gjest trådstartern Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg fikk rett før helga en liten sms med "sjekker bare hvor mange som kommer, blir det noe med deg?" eller noe sånt. (Hadde svart meget høflig rett etter jeg fikk invitasjonen, at det var hyggelig, men jeg visste ikke pga barnevakt og sånn forskjellig, men sa at jeg måtte komme tilbake til det.) Det går absolutt an å spørre sånn. Syns det er rart at folk ikke svarer noe som helst på en invitasjons-sms. takk =) gjorde det nå nettopp etter oppfordring av hidi..lurt skrev en blid melding hvor jeg lurte på hvor mange vi ble og om det ble så de kom, og om de hadde fått invitasjonen. så får vi se om enkelte ikke svarer på denne en gang *spendt*. har fått veldig høflig svar fra en nå da iallefall 0 Siter
Goliath Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Kos deg med de som kommer, og "drit i" resten:-) ps: men vær obs på at det "plutselig" kan komme fler enn de som har gitt positiv tilbakemelding.... Det er desverre alt for mange som ikke lenger har forstått det der med allminnelig folkeskikk og høflighet..... 0 Siter
Gjest trådstartern Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Kos deg med de som kommer, og "drit i" resten:-) ps: men vær obs på at det "plutselig" kan komme fler enn de som har gitt positiv tilbakemelding.... Det er desverre alt for mange som ikke lenger har forstått det der med allminnelig folkeskikk og høflighet..... takk, skal forsøke og gjøre det 0 Siter
Sofline Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Skrev du s.u. på invitasjonen? Hvis ikke er det nok mange som ikke kobler at de bør si fra om de kommer eller ikke. Kanskje blir du positivt overrasket over antall gjester. 0 Siter
Gjest trådstartern Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Skrev du s.u. på invitasjonen? Hvis ikke er det nok mange som ikke kobler at de bør si fra om de kommer eller ikke. Kanskje blir du positivt overrasket over antall gjester. tror ikke mange av vennene mine vet hva s.u. betyr (visste det heller ikke), men jeg skrev at jeg ønsket svar ja.. har motatt en del flere svar nå heldigvis etter å ha sendt ny melding med spørsmål 0 Siter
Sofline Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 tror ikke mange av vennene mine vet hva s.u. betyr (visste det heller ikke), men jeg skrev at jeg ønsket svar ja.. har motatt en del flere svar nå heldigvis etter å ha sendt ny melding med spørsmål Så fint! Kommer det flere eller? 0 Siter
Gjest trådstartern Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Så fint! Kommer det flere eller? begynner å få ja fra en del nå, så vi blir iallefall ikke alt for få fått nei fra en del jeg skulle ønske kom også da, men sånt må man vel regne med.. 0 Siter
cecily Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Bare et tips: Hold deg til ett nick i samme tråd. Webmaster ser ikke blidt på at man bytter nick på den måten. "........................................" Men det er vel mest når en bruker ulike nick for å støtte seg selv? 0 Siter
Prozak Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Men det er vel mest når en bruker ulike nick for å støtte seg selv? Det er en av tilfellene det gjøres. Man skal holde seg til ett nick pr. tråd, uansett hva man skriver og hvem man skriver til. Men det er jo lettere å oppdage når man skriver støtteinnlegg. "......................................" 0 Siter
Gjest Helga.o) Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Kos deg med de som kommer;) Ha en superduper fest!!!! 0 Siter
Gjest trådstartern Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 Kos deg med de som kommer;) Ha en superduper fest!!!! tusen takk skal gjøre det 0 Siter
DarkPink Skrevet 21. oktober 2006 Skrevet 21. oktober 2006 Folk er bare utrolig sløve. Jeg er helt enig i at sånne ting er trist, og at det minste man kan gjøre er å svare og takke for invitasjonen, men du må ikke ta det personlig. mange er bare sånn uten å tenke seg om desverre, men de mener sjeldent noe vondt med det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.