Gå til innhold

Fotoapparat - ja dette gikk jo bra...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte et nytt Nikon coolpix P3 her om dagen, bestilte fra nett. Fikk det i posten i går. O-lykke! Har vært uten kamera i halvannen uke eller noe og det har vært forholdsvis stor krise. ;)

Løp opp (eller kjørte da) til butikken så fort jeg så på nett at pakken hadde ankommet min lokale post-i-butikk. Kommer hjem, setter batteriet til lading og tripper mens jeg leser bruksanvisningen nøye og venter på at batterier skal lades.

Endelig! Det tok under to timer, det var jo flott. Nå har barnet gått og lagt seg, så jeg får ikke knipset noe særlig. Tar bilde av noen lysestaker for å teste ut litt forskjellige funksjoner.

Får ikke til å funke med trådløs overføring fra kamera til pc, men foreløpig vet jeg jo hvor kabelen er, så det gjør ikke så mye.

Barnet står opp i dag, jeg står opp, vi har dusjet og kledd på seg. Endelig - tid for første photoshoot med lille jenta. Hun sitter lagelig til og trykker på støvsugeren, og blir knipset. Rekker å ta ca 10 bilder, før telefonselger fra telenor ringer. Ja, du er vel snart ferdig med bindingstid fra tele2? Vil du bytte over til oss igjen? Hva skal til for at du er villig til å bytte telefonselskap nå? Hva er grunnen til at du ikke vil ha telenor? Jenta mi slår på støvsugeren annethvert sekund, noe som er litt forstyrrende. Jeg slår den av igjen, gang på gang.

Plutselig... BANG. Hva skjedde? Fotoapparatet gikk i bakken. Jaja, det har jo skjedd hundre ganger før med det gamle kameraet. Sikkert ikke noe farlig. Sier til telefonselgeren at jeg må bytte bæsjebleie på babyen, det funker alltid som en rask avslutning. Skal fortsette å knipse bilder. Det er bare helt uklart på skjermen. Kikker foran, hele linsa er skjev! Helt skjev. Prøver å slå av kameraet, linsa trekker seg ikke inn som den skal.

Jaja. Det var JÆVLIG KULT å ødelegge fotoapparatet etter ca 18 timers eieforhold. FUCK OG FAEN altså. Jeg ble så utrolig lei meg, så jeg klarer bare ikke å stoppe å grine akkurat nå. Irritert på meg sjøl, telefonselgeren, kameraet, alt. Har ringt forhandleren og fått telefonnr til de som driver service på kameraet, og har lagt igjen beskjed på telefonsvareren der. Hvor mye kommer det til å koste? Sikkert tusenlapp eller mer. Samme kamera som jeg kjøpte er nå på tilbud i en nettbutikk til 2600 kr.

Arg. Måtte bare skrive det ned. Terapi vet dere. Takk for oppmerksomheten.

Skrevet

Uff da, nå ble jeg lei meg òg!

Ser deg for meg der du lykkelig knipser bilder, for så minutter senere å opdage at det ble ødelagt!

Så utrolig leit, håper virkelig at du får det fikset og at det ikke blir altfor dyrt!

lalala1365380457
Skrevet

huff sånt er så utrolig trist!! og så irriterende!

du får ikke til å pirke på plass litt forsiktig da? er det selve lukkeren som har hengt seg opp, eller har det løsnet eller hva?

hvis du har reiseforsikring med litt lav egenandel så kan du jo eventuellt si f.eks. at kameraet ble stjålet på bussen?!

lykke til da, håper det ordner seg!

Skrevet

huff sånt er så utrolig trist!! og så irriterende!

du får ikke til å pirke på plass litt forsiktig da? er det selve lukkeren som har hengt seg opp, eller har det løsnet eller hva?

hvis du har reiseforsikring med litt lav egenandel så kan du jo eventuellt si f.eks. at kameraet ble stjålet på bussen?!

lykke til da, håper det ordner seg!

Hele linsa er skjev, så den går ikke inn i kameraet når jeg slår det av. Eller noe...

lalala1365380457
Skrevet

Hele linsa er skjev, så den går ikke inn i kameraet når jeg slår det av. Eller noe...

hum..akkurat som den har løsnet og vridd seg og blitt skjev eller? kanskje ikke så lurt å prøve å pirkepåplass da nei =/

samboern sitt digitale kamera hadde noe kluss med at det ikke lukket seg, men fikk pirket litt så det ordnet seg.

Skrevet

hum..akkurat som den har løsnet og vridd seg og blitt skjev eller? kanskje ikke så lurt å prøve å pirkepåplass da nei =/

samboern sitt digitale kamera hadde noe kluss med at det ikke lukket seg, men fikk pirket litt så det ordnet seg.

Nei, som at den øverste delen av linsa er trykt inn i kameraet liksom. Har prøvd både å trykke, pirke og nesten slå, men tør ikke så veldig. ;)

Skrevet

Så utrolig irriterende - jeg har opplevd akkurat det samme, en av ungene hadde lånt kameraet, sikret med snora rundt halsen og alt, men i det han skal sette det fra seg og snur seg for å gå hekter han armen i snora og river med seg kameraet. Jeg presset rett og slett linsa på plass igjen, jeg - det var et par år gammelt, dette, og ikke noe jeg kunne få igjen på noen garanti eller noe annet, så det var ikke noe å tape. Det har funket relativt greit etterpå, men fokusen er nok ikke like presis som før.

I ditt tilfelle tror jeg nok jeg ville levert det til en reparatør som kan åpne huset og sette linsa på plass på en "snillere" måte.

Skrevet

Så utrolig irriterende - jeg har opplevd akkurat det samme, en av ungene hadde lånt kameraet, sikret med snora rundt halsen og alt, men i det han skal sette det fra seg og snur seg for å gå hekter han armen i snora og river med seg kameraet. Jeg presset rett og slett linsa på plass igjen, jeg - det var et par år gammelt, dette, og ikke noe jeg kunne få igjen på noen garanti eller noe annet, så det var ikke noe å tape. Det har funket relativt greit etterpå, men fokusen er nok ikke like presis som før.

I ditt tilfelle tror jeg nok jeg ville levert det til en reparatør som kan åpne huset og sette linsa på plass på en "snillere" måte.

Ja, det kan hende det ikke er så dyrt hvis det er det eneste som skal til. Blir uansett uten kamera en stund til, så jeg tror jeg må få låne mamma sitt eller noe imens.

lalala1365380457
Skrevet

Nei, som at den øverste delen av linsa er trykt inn i kameraet liksom. Har prøvd både å trykke, pirke og nesten slå, men tør ikke så veldig. ;)

huff..sikkert lurest å få levert inn da ja,er jo litt vanskelig å vite hvor mye det tåler/hvor lite som skal til når man er "amatører"..

håper det ordner seg raskt og billig da.. så kjipt og trist når helt nye ting går istykker

Skrevet

Huff da!

Har du prøvd å få det på garantien? Kameraer bør tåle litt smell og slag. Så klønete som jeg er, har mitt falt i bakken MANGE ganger, både på fjell og andre harde ting. Det feiler ingenting.

Skrevet

Jammen du gidder da vel ikke å diskutere med telefonselgere! Legg på. Pang. Funker hver gang:-)

Skrevet

Jammen du gidder da vel ikke å diskutere med telefonselgere! Legg på. Pang. Funker hver gang:-)

Man har da folkeskikk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...