Gå til innhold

Hvordan være taktisk i budrunde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en leilighet som jeg har litt lyst å by på. Prisantydning er 1.9 mill. Det er nå kommet et bud på 1.7 mill. Hvordan bør jeg forholde meg? Skal jeg by nå eller vente litt? Hvor mye skal jeg by over? Megler sier det er mange interesserte, men jeg er ikke sikker om det stemmer helt siden leiligheten har vært til salgs 1 mnd uten bud før i går.

Skrevet

Uten at jeg har spesielt mye greie på det hørte jeg om en som skremte bort alle de andre ved å by høyere enn forventet.

Så hvis du f.eks byr 2 mill så skjønner kanskje de andre at du SKAL ha det huset og har penger til det, så da gidder de ikke og holder seg unna. Da kan du jo selvsagt tenke i ettertid at du muligens kunne fått det billigere... ;) Men mange blir opphetet i en budrunde og byr kanskje mer enn de egentlig hadde tenkt, sånn at prisen kan bli presset relativt mye oppover.

Men som sagt... har ikke så god peiling på det altså.

Skrevet

Du kan by godt over det forrige budet, f.eks. 1,8 mill og sette kort frist (f.eks. en time). Om det virkelig er mange andre interesserte vil det fort vise seg.

Skrevet

Selvsagt sier megler det er mange interesserte. :-)

Hvis kjøper er redd for å ikke få solgt, kan det hende h*n aksepterer budet på 1,7 millioner. Da vil det være kjipt for deg hvis du ventet til en evt. ny budrundt. Jeg ville budd nå, med ikke så veldig mye over.

Skrevet

Selvsagt sier megler det er mange interesserte. :-)

Hvis kjøper er redd for å ikke få solgt, kan det hende h*n aksepterer budet på 1,7 millioner. Da vil det være kjipt for deg hvis du ventet til en evt. ny budrundt. Jeg ville budd nå, med ikke så veldig mye over.

Selger har ikke godtatt budet på 1.7 mill.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...