Gå til innhold

Regnværsdager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh, jeg er så lei regnvær!

Når det er vått og fuktig i luften blir jeg sliten, trøtt og får vondt i alle muskler i hele kroppen. Hvorfor er det slik? Jeg har hørt om andre som har det sånn, men ingen har en god forklaring.

Det er ikke psykisk, for jeg kan kjenne at det regner før jeg kan se det. Jeg tror heller ikke det er fordi det blir litt mørkere ute, for jeg har ikke noe problem med å stå opp klokka seks midt på vinteren. Men en regnværsdag om sommeren kan jeg være så utrolig trøtt at alt blir et ork.

Jeg skulle ønske jeg fant en forklaring på dette. Eventuelt at det bare sluttet å regne i Oslo for en liten stund akkurat nå :(

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

19

• Sofline

6

• Babette

4

• Angelica :o)

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du er vel ganske enkelt værsjuk. Det er mange som er det.

Skrevet

Du er vel ganske enkelt værsjuk. Det er mange som er det.

Men hva kommer det av?

Jeg hadde det likedan når jeg hadde leddgikt og da fant jeg forklaringen der, men den diagnosen har jeg ikke lenger.

Skrevet

Men hva kommer det av?

Jeg hadde det likedan når jeg hadde leddgikt og da fant jeg forklaringen der, men den diagnosen har jeg ikke lenger.

Det kan jo hende du har et snev av revmatisme fortsatt i kroppen, som slår ut i fuktig vær. På den annen side er det mange som er værsjuke uten påviselig årsak.

Du bor nå i alle fall i riktig del av landet, vil jeg tro, i tørt innlandsklima.

Og så vidt jeg har fått med meg har Oslo-området hatt en fantastisk sommer og høst, med sommervarme nesten fram til nå?

Hvis du ikke gjør det fra før, bør du begynne å trene, helst utendørs. Da styrker du motstandskraften og herder kroppen i forhold til allslags vær.

Skrevet

Det kan jo hende du har et snev av revmatisme fortsatt i kroppen, som slår ut i fuktig vær. På den annen side er det mange som er værsjuke uten påviselig årsak.

Du bor nå i alle fall i riktig del av landet, vil jeg tro, i tørt innlandsklima.

Og så vidt jeg har fått med meg har Oslo-området hatt en fantastisk sommer og høst, med sommervarme nesten fram til nå?

Hvis du ikke gjør det fra før, bør du begynne å trene, helst utendørs. Da styrker du motstandskraften og herder kroppen i forhold til allslags vær.

Ja, det kan være. Leddene mine er slitte etter leddgikten og det kan være det som er vondt.

Jeg får ikke til masse trening utendørs, men går turer hver dag, selv om det er regn.

Det jeg vet hjelper er å bare komme i gang med noe og overse trettheten, for den bedrer seg som oftest utover dagen.

Oslo har kanskje hatt fin temperatur, men mye overskyet i det siste.

Skrevet

Men hva kommer det av?

Hei du!

Du sa at du hadde hatt diagnosen leddgikt, men ikke hadde det lenger.

Jeg trodde det var en sykdom man ikke ble kvitt jeg? Hvordan ble du kvitt den da?

mvh

Gjest høres rart ut .....
Skrevet

Ja, det kan være. Leddene mine er slitte etter leddgikten og det kan være det som er vondt.

Jeg får ikke til masse trening utendørs, men går turer hver dag, selv om det er regn.

Det jeg vet hjelper er å bare komme i gang med noe og overse trettheten, for den bedrer seg som oftest utover dagen.

Leddgikt som blir borte !! Har ALDRI hørt om ....

Har to stykker i nær slekt som er kjemperedusert av leddgikt (bytter ledd "hele tiden", opererer, skraper, går på sterke medisiner osv osv), de har aldri fått noen forhåpninger om at leddgikta blir borte.

Skrevet

"Men en regnværsdag om sommeren kan jeg være så utrolig trøtt at alt blir et ork."

Nå er det ikke akkurat sommer lenger da. :-)

Men jeg skjønner hva du mener. Før syntes jeg det var utrolig slitsomt med regn, men nå gjør det meg ingenting. Jeg har faktisk funnet ut at jeg kan bli lei sola. Jeg gleder meg til snøen evt. kommer.

Gjest Shira12
Skrevet

Har to stykker i nær slekt som er kjemperedusert av leddgikt (bytter ledd "hele tiden", opererer, skraper, går på sterke medisiner osv osv), de har aldri fått noen forhåpninger om at leddgikta blir borte.

Barneleddgikt kan vel forsvinne?

At man har det som barn, men vokser det av seg.

Klippet fra Revmatiker.no

"Blir man frisk av barneleddgikt?

Omtrent halvparten av de som får diagnosen barneleddgikt blir fris ke etter kortere eller lengre tid.

De som er angrepet i få ledd har den beste prognosen. Raskere og mer aggressiv behandling har de siste årene gitt gode resultater. Selv om sykdommen ikke blir kurert, kan man ha gode perioder med milde symptomer. "

http://www.revmatiker.no/oslo/rheuma.nsf/932db17d668fff70c12569370027a098/471d12a2f5e5b44641256bb800355ddf!OpenDocument

Skrevet

Men hva kommer det av?

Jeg satt akkurat og tenkte over om du kunne ha leddgikt. Kanskje det "merke-været-symptomet" sitter igjen?

Skrevet

Barneleddgikt blir vel borte?

Skrevet

Hehe, du kaller deg Glimtipper, men du er helt klart ingen Glimt-tipper!

I nord synes man at overskyet oppholdsvær er mer enn bra nok!

Du må gjerne syte over livet i sin alminnelighet, og det er ikke noe artig å være værsjuk, men kom ikke og syt over det været som Østlandsområdet har hatt denne sommeren og høsten, for da er jeg redd jeg kan komme i skade for å glefse litt.

candyqueen_83
Skrevet

Det er antagelig barneleddgikt det er snakk om som noen under her sier,og det kan man vokse av seg. Vet om et par stykker som har gjort det.

Skrevet

Hei du!

Du sa at du hadde hatt diagnosen leddgikt, men ikke hadde det lenger.

Jeg trodde det var en sykdom man ikke ble kvitt jeg? Hvordan ble du kvitt den da?

mvh

Jeg hadde barneleddgikt og vokste den dermed av meg, i stedet for at det gikk over til vanlig leddgikt.

Jeg var veldig heldig :)

Skrevet

Hehe, du kaller deg Glimtipper, men du er helt klart ingen Glimt-tipper!

I nord synes man at overskyet oppholdsvær er mer enn bra nok!

Du må gjerne syte over livet i sin alminnelighet, og det er ikke noe artig å være værsjuk, men kom ikke og syt over det været som Østlandsområdet har hatt denne sommeren og høsten, for da er jeg redd jeg kan komme i skade for å glefse litt.

Psst... Jeg er født og oppvokst i Tromsø ;)

Snøstorm og kulde takler jeg helt fint. Fuktighet liker jeg der i mot ikke :)

Skrevet

Jeg satt akkurat og tenkte over om du kunne ha leddgikt. Kanskje det "merke-været-symptomet" sitter igjen?

Ja, det var det legen kom opp med også. At smertene som kjennes ut som de sitter i muskler, stråler ut fra slitte ledd.

Skrevet

"Men en regnværsdag om sommeren kan jeg være så utrolig trøtt at alt blir et ork."

Nå er det ikke akkurat sommer lenger da. :-)

Men jeg skjønner hva du mener. Før syntes jeg det var utrolig slitsomt med regn, men nå gjør det meg ingenting. Jeg har faktisk funnet ut at jeg kan bli lei sola. Jeg gleder meg til snøen evt. kommer.

Snø og kulde går helt fint. Jeg kan bli i riktig godt humør av skikkelig kaldt snøvær ;)

Skrevet

Da har du nok litt begrensede kunnskaper, ettersom det også finnes barneleddgikt og den kan man fint vokse av seg.

Skrevet

Snø og kulde går helt fint. Jeg kan bli i riktig godt humør av skikkelig kaldt snøvær ;)

Jeg var hos tannlegen i vinter da det var ganske kaldt (jeg bor i Danmark, så det var ikke på langt nær så kaldt som det kan bli i Norge, kanskje 5 minus), og hun klaget sånn over hvor kaldt det er. Da jeg sa "jeg synes det er deilig jeg", så hun på meg som om jeg hadde sagt jeg akkurat hadde begått et ran.

Skrevet

Jeg hadde barneleddgikt og vokste den dermed av meg, i stedet for at det gikk over til vanlig leddgikt.

Jeg var veldig heldig :)

Jepp, da var du heldig ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...