Gjest LIte handlelysten Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Har en boks kyllingboller i kraft som jeg tenkte ta til middag. Så hadde den dato best før sept i fjor. Gjør det noe å bruke den ??? Ellers må jeg ut å handle! Please ? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Vil tro det ikke innebærer noen fare å spise den, men den kan ha tapt seg litt på smak og evt. farge. 0 Siter
Speak Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Det går sikkert greit. Som Elextra sier så kan det nok ha tapt seg litt, men tviler på at det er noe fare med det. Åpn den og lukt/smak. 0 Siter
flisa Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 De fant hermetiske karbonader fra Roald Amundsens ferd - og den kunne spises. Hermetikk blir ikke dårlig 0 Siter
flisa Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Vil tro det ikke innebærer noen fare å spise den, men den kan ha tapt seg litt på smak og evt. farge. ...og jeg vet det . for jeg har jobbet med det i 6 år 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 ...og jeg vet det . for jeg har jobbet med det i 6 år Så nå spiser du gammel hermetikk på sjette året? 0 Siter
flisa Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Så nå spiser du gammel hermetikk på sjette året? det er 20 år siden....så du kan jo bare tenke deg 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 ...og jeg vet det . for jeg har jobbet med det i 6 år Årgangshermetikk er dessuten en klassiker på hytta. Spesielt spennende når papiretiketten er forsvunnet, slik at man ikke vet om det blir seikaker eller pærer til middag. 0 Siter
Sofline Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Årgangshermetikk er dessuten en klassiker på hytta. Spesielt spennende når papiretiketten er forsvunnet, slik at man ikke vet om det blir seikaker eller pærer til middag. *lol* 0 Siter
morsan Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 De fant hermetiske karbonader fra Roald Amundsens ferd - og den kunne spises. Hermetikk blir ikke dårlig med mindre boksen buler eller har bulker eller noe slikt. Vi tok frem en boks med hermetiske mandarinbåter forleden - den var ikke gammel i det hele tatt - gikk ut på dato for bare et par år siden. Boksen bulte så den ikke kunne stå rett! ;-) Den gikk i søpla uten å åpnes, selvsagt. 0 Siter
flisa Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 med mindre boksen buler eller har bulker eller noe slikt. Vi tok frem en boks med hermetiske mandarinbåter forleden - den var ikke gammel i det hele tatt - gikk ut på dato for bare et par år siden. Boksen bulte så den ikke kunne stå rett! ;-) Den gikk i søpla uten å åpnes, selvsagt. Ja - da har det vært et mikroskopisk hull som det har kommet bakterier inn i. - Da er det farlig. Blåst boks, heter det. Jeg analyserte slikt faenskap - det verste var en boks med råtten krabbe fra Canada med fluer og larver - jeg måtte suge opp krafta med pipette - fytti! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.