morsan Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Merkelig det med 15-årsregelen. Var barns liv ikke like viktige som voksenes? Jeg husker selv jeg satt uten bilbelte i baksetet som liten. Jeg husker også det. Og voksne brukte ikke alltid belte - det var jo ikke påbudt. Først hadde vi boble - da satt vi barna ofte i "bøtta" bak baksetet. Og vi klatra ut og inn og lå i setet med føttene på bakruta og denslags. Sikkert morsommere å være barn i bil da enn nå, men gud bedre så utrygt! Husker også vi kom til Danmark midt på 70-tallet. Danmark hadde da innført påbud om bruk av belte i forsetet, og det sto en politimann på kaia og ba nordmennene om å spenne på seg selene idet de kjørte av ferga! ;-) 0 Siter
Prozak Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Veteran er 30 år eller mer. Selvfølgelig. Skrev jeg 25? Det var feil, i såfall. "........................................." 0 Siter
Sofline Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg husker også det. Og voksne brukte ikke alltid belte - det var jo ikke påbudt. Først hadde vi boble - da satt vi barna ofte i "bøtta" bak baksetet. Og vi klatra ut og inn og lå i setet med føttene på bakruta og denslags. Sikkert morsommere å være barn i bil da enn nå, men gud bedre så utrygt! Husker også vi kom til Danmark midt på 70-tallet. Danmark hadde da innført påbud om bruk av belte i forsetet, og det sto en politimann på kaia og ba nordmennene om å spenne på seg selene idet de kjørte av ferga! ;-) "Husker også vi kom til Danmark midt på 70-tallet. Danmark hadde da innført påbud om bruk av belte i forsetet, og det sto en politimann på kaia og ba nordmennene om å spenne på seg selene idet de kjørte av ferga! ;-)" Hehe... Jeg husker da det ble instalert seler i baksetet (det var jo nok sikrest fant familien min ut av). Jeg tok det slett ikke som en selvfølge. 0 Siter
mrxx Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 Ble bilen i sin tid levert uten sikkerhetsbelter så er det lov å bruke den. Det skal vel mye til for at det ikke er sikkerhetsbelter foran, men bak er det ikke så uvanlig at det mangler på eldre biler. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 Merkelig det med 15-årsregelen. Var barns liv ikke like viktige som voksenes? Jeg husker selv jeg satt uten bilbelte i baksetet som liten. Jeg har ennå ikke helt vent meg til å bruke belte i baksetet... (men barna sikres selvfølgelig på alle bauger og kanter). 0 Siter
Sofline Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg har ennå ikke helt vent meg til å bruke belte i baksetet... (men barna sikres selvfølgelig på alle bauger og kanter). hehe,.. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.