Gå til innhold

Gamle biler og sikkerhetsbelter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merkelig det med 15-årsregelen. Var barns liv ikke like viktige som voksenes?

Jeg husker selv jeg satt uten bilbelte i baksetet som liten.

Jeg husker også det. Og voksne brukte ikke alltid belte - det var jo ikke påbudt.

Først hadde vi boble - da satt vi barna ofte i "bøtta" bak baksetet. Og vi klatra ut og inn og lå i setet med føttene på bakruta og denslags. Sikkert morsommere å være barn i bil da enn nå, men gud bedre så utrygt!

Husker også vi kom til Danmark midt på 70-tallet. Danmark hadde da innført påbud om bruk av belte i forsetet, og det sto en politimann på kaia og ba nordmennene om å spenne på seg selene idet de kjørte av ferga! ;-)

Skrevet

Veteran er 30 år eller mer.

Selvfølgelig. Skrev jeg 25? Det var feil, i såfall.

"........................................."

Skrevet

Jeg husker også det. Og voksne brukte ikke alltid belte - det var jo ikke påbudt.

Først hadde vi boble - da satt vi barna ofte i "bøtta" bak baksetet. Og vi klatra ut og inn og lå i setet med føttene på bakruta og denslags. Sikkert morsommere å være barn i bil da enn nå, men gud bedre så utrygt!

Husker også vi kom til Danmark midt på 70-tallet. Danmark hadde da innført påbud om bruk av belte i forsetet, og det sto en politimann på kaia og ba nordmennene om å spenne på seg selene idet de kjørte av ferga! ;-)

"Husker også vi kom til Danmark midt på 70-tallet. Danmark hadde da innført påbud om bruk av belte i forsetet, og det sto en politimann på kaia og ba nordmennene om å spenne på seg selene idet de kjørte av ferga! ;-)"

Hehe...

Jeg husker da det ble instalert seler i baksetet (det var jo nok sikrest fant familien min ut av). Jeg tok det slett ikke som en selvfølge.

Skrevet

Ble bilen i sin tid levert uten sikkerhetsbelter så er det lov å bruke den. Det skal vel mye til for at det ikke er sikkerhetsbelter foran, men bak er det ikke så uvanlig at det mangler på eldre biler.

Gjest Elextra
Skrevet

Merkelig det med 15-årsregelen. Var barns liv ikke like viktige som voksenes?

Jeg husker selv jeg satt uten bilbelte i baksetet som liten.

Jeg har ennå ikke helt vent meg til å bruke belte i baksetet... (men barna sikres selvfølgelig på alle bauger og kanter).

Skrevet

Jeg har ennå ikke helt vent meg til å bruke belte i baksetet... (men barna sikres selvfølgelig på alle bauger og kanter).

hehe,.. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...