Gå til innhold

Pirat windows.

Anbefalte innlegg

Gjest Pontiac
Skrevet

Prøver her på data da jeg ikke fikk noen svar på åpent.

Har kjøpt en brukt datamaskin som jeg nå har funnet ut er bærer av piratkopi av windows.

Dette irriterer meg, også pga. tidligere snuskerier av selger når det gjelder dette kjøpet.

Jeg er ikke gatas beste barn jeg altså men jeg har ikke lyst til å ha piraten på maskinen. Mye tryggere å kjøre safe pga. oppdatteringer osv.

Nå må jeg handle inn windows, og det koster meg jo tett opptil en tusenlapp det.

Kan jeg gjøre noe i forhold til selger? Uten å fortelle hele historien så fortjener vedkommende en skikkelig smekk.

Vedkommende er det jo som har lagt inn og solgt uten å si noe om det.

Når jeg legger inn windows nå, er det da mulig å legge den over den versjonen som er der eller bør jeg splætte hele maskinen og legge alt inn på nytt? (tenkt på i forhold til diverse programmer som er det inne osv.)

Maskinen var også solgt med office pakken, og den virket jo selvsakt ikke. "Operativsystemet er ikke konfigurert for dette programmet" fikk jeg beskjed om.

Hva menes med det? Trodde at windows kjørte det som var jeg så lenge det var lagt inn.

Har lastet ned openoffice, noen som har erfaring med den?

Takker for svar sånn på forhånd jeg da :)

Skrevet

Openoffice er bra.

Kontakt Microsoft om piratkopien.

Pop. kalt Lillemyk. :-)

Du kan enkelt oppgradere fra pirat til orginal, men du får ikke så lett byttet språk fra engelsk til norsk, desverre, uten å reinstallere helt. Installer da i annen mappe, så du beholder alle data.

Husk å ta sikkerhetskopi av alle viktige filer likevel.

Gjest Pontiac
Skrevet

Openoffice er bra.

Kontakt Microsoft om piratkopien.

Pop. kalt Lillemyk. :-)

Du kan enkelt oppgradere fra pirat til orginal, men du får ikke så lett byttet språk fra engelsk til norsk, desverre, uten å reinstallere helt. Installer da i annen mappe, så du beholder alle data.

Husk å ta sikkerhetskopi av alle viktige filer likevel.

Tusen takk.

Har allerede begynt å skrive en mail til "finn" hvor maskinen ble annonsert, men det er vel svært lite noen kan gjøre.

Meldet litt frem og tilbake med selger i går og vedkommende sa "det sto jo ingen ting om at det var gyldig lisence". (Men flott beskrevet om wind.pro som var det bedre, hele office pakka mm. mm. hadde vedkommende fått seg til å skrive ;)

Greit å få sparket litt fra seg alikavel i en sånn sak, selvom en ikke kommer noen veg.

Jeg får brenne over det som er verdt å ta vare på og innstallere hele på nytt da kanskje.

Takker igjen for svar.

Skrevet

Tusen takk.

Har allerede begynt å skrive en mail til "finn" hvor maskinen ble annonsert, men det er vel svært lite noen kan gjøre.

Meldet litt frem og tilbake med selger i går og vedkommende sa "det sto jo ingen ting om at det var gyldig lisence". (Men flott beskrevet om wind.pro som var det bedre, hele office pakka mm. mm. hadde vedkommende fått seg til å skrive ;)

Greit å få sparket litt fra seg alikavel i en sånn sak, selvom en ikke kommer noen veg.

Jeg får brenne over det som er verdt å ta vare på og innstallere hele på nytt da kanskje.

Takker igjen for svar.

Hvis noen enkeltperson har solgt deg en enkelt maskin med piratprogramvare, skjer det neppe noe i praksis.

Det spørs hvordan maskinen ble framstilt for salg. Hvis det sto inkludert Windows og Office, så er det juks hvis programvare viser seg å være stjålet. Programvaren koster minst 2000 kr å kjøpe, og du må kjøpe ny orginal for f eks å få oppgradert den via internett. Piratgreiene er verdiløse, og da er maskinen vesentlig mindre verd. Ofte er det slik at programvaren som brukes er mer verd enn maskinen. Her hos meg er programvaren 3 ganger så dyr som maskinen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...