Gå til innhold

Hvordan frakte kake på buss...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bakt en gulrotkake (rund) som jeg skal ha med på jobb i morgen i forbindelse med en bursdagsfeiring. Men vet ikke helt hvordan jeg skal få den med meg. Tidligere har jeg bakt kaker i langpanne, det er litt lettere å få med seg da. Siden jeg må ta to busser + gå ett lite stykke kan jeg ikke godt bære den på et fat. Jeg har satt den på et kakefat og pyntet den nå, men har ennå ikke løst problemet med frakt.

Er det noen som har noen lure ideer for hvordan jeg skal få fraktet denne kaken til jobb, uten at glasur blir smæsha på veien?

Skrevet

Ring noen du kan sitte på med?

Ta taxi?

Bær den på fat med hendene dine.

Skrevet

Ring din nærmeste kollega med bil (som evt skal smake på kaka),og be om å få sitte på til jobb?

Skrevet

Du burde hat den oppi en sånn kakeboks med logg og håndtak på.

Skrevet

Jeg har noen ganger tatt kake fra fryseren med på jobb. Da er den enklere å frakte, og så er den ferdig opptint til lunsj.

Skrevet

Hmm - etter å ha lest svarene kommer jeg på at jeg har en sånn "bondsk" kaketine i kjellerboden en plass. Fikk den til konformasjonen, sånn i tre som man ofte rosemaler. Min er ikke rosemalt da. Men - ehh - kan man gå med en sånn midt i oslo by da??

Tror jeg kommer til å føle meg ganske beglodd.

Dessverre ingen med bil som kjører forbi i nærheten her, og taxi er jo litt dyrt da...hmm.

Kanskje jeg må lete i kjellerboden etter kaketine..hehe....

Gjest gluping
Skrevet

*Ja det har jeg*. Lån eller finn frem en barnevogn. Sett kaka oppi der og legg på en stor dyne så ingen ser kaka :))

Skrevet

Hmm - etter å ha lest svarene kommer jeg på at jeg har en sånn "bondsk" kaketine i kjellerboden en plass. Fikk den til konformasjonen, sånn i tre som man ofte rosemaler. Min er ikke rosemalt da. Men - ehh - kan man gå med en sånn midt i oslo by da??

Dessverre ingen med bil som kjører forbi i nærheten her, og taxi er jo litt dyrt da...hmm.

Klart du kan gå med kaketine midt i Oslo. Det verste som kan skje, er vel at folk blir kakesultne. :o)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg anbefaler at du bruker kaketinen din, er vel ikke flaut å gå med det, vel.

Skrevet

*Ja det har jeg*. Lån eller finn frem en barnevogn. Sett kaka oppi der og legg på en stor dyne så ingen ser kaka :))

Det gjorde en bekjent, men med en potetsekk. Historien forteller at hun hysjet på noen fjortiser på bussen som bråket, hun sa at barnet sov i vogna, og da ble det stille. Barnet het forresten Beate.

Gjest gluping
Skrevet

Det gjorde en bekjent, men med en potetsekk. Historien forteller at hun hysjet på noen fjortiser på bussen som bråket, hun sa at barnet sov i vogna, og da ble det stille. Barnet het forresten Beate.

*Beate* Stilig!

Skrevet

*Beate* Stilig!

Historie:

Hvordan kom poteten til Hadeland?

Med barnevogn.

Skrevet

Klart du kan gå med kaketine midt i Oslo. Det verste som kan skje, er vel at folk blir kakesultne. :o)

Bare ingen tror hun jakter på en politiker?

"Kakebærer arrestert i Bogstadveien, motsatte seg arrestasjon med katastrofale følger. Kolleger demonstrerer foran tinget."

Skrevet

Bare ingen tror hun jakter på en politiker?

"Kakebærer arrestert i Bogstadveien, motsatte seg arrestasjon med katastrofale følger. Kolleger demonstrerer foran tinget."

Hehe - det hadde vel egebtlig vært litt morro....

Skrevet

Hehe - mye styr for å frakte en kake da....

Skrevet

Gå for kaketina du. :-) Så kan du rope: "hva glor du på, aldri sett en katetine før?" til alle som glor.

Skrevet

Gå for kaketina du. :-) Så kan du rope: "hva glor du på, aldri sett en katetine før?" til alle som glor.

Ja, det var lurt.

Jeg satt igrunn akkurat å tenkte på om jeg hadde en plastpose som var stor nok til å putte den oppi....

Skrevet

Ja, det var lurt.

Jeg satt igrunn akkurat å tenkte på om jeg hadde en plastpose som var stor nok til å putte den oppi....

søppelsekk, så mister andre fort interessen! ;)

Skrevet

Jeg har hatt med meg rosemalt kaketine inn på bussen jeg! Bortsett fra noen små gløtt fra folk flest, har det ikke blitt noen spesiell reaksjon på det.

Folk i oslo er vant til det meste! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...