Gå til innhold

hold på å tisse meg ut i dag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du skal ha to k-er kan du vel ikke ha en n etterpå...

ok, jeg funderte faktisk på det...utdrikkingslag, ja det høres mer rett ut? Men utdrikingslag??

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

7

• Babette

6

• cecily

5

• morsan

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

ok, jeg funderte faktisk på det...utdrikkingslag, ja det høres mer rett ut? Men utdrikingslag??

tror det må være enten utdrikking eller utdrikning.

Men er det i det hele tatt noe som heter "drikning", da?

Skrevet

søkte i bokmålsordboka, og der finnes kun "drikking" - ikke "drikning":)

Skrevet

tror det må være enten utdrikking eller utdrikning.

Men er det i det hele tatt noe som heter "drikning", da?

bespisning bedrikning? :) Nei det gjør nok ikke det.

Skrevet

sier du at jeg skrev riktig med to k? *krysser fingrene*

Jeg er jaggu ikke sikker for i google får man følgende antall treff:

Utdrikkingslag - ca. 19.500 treff

Utdrikkningslag - ca. 9230 treff

og

Utdrikningslag - ca. 68.800 treff

Ser ut til at den skrivemåten jeg synes ser helt horribel ut er den rette gitt.

Gjest Calóni
Skrevet

Utdrikning?! Nå får du gi deg! ;o)

*humre*

Bedre enn utrykningslag og utdikkingslag, den skal jeg ha! :P

Skrevet

Jeg er jaggu ikke sikker for i google får man følgende antall treff:

Utdrikkingslag - ca. 19.500 treff

Utdrikkningslag - ca. 9230 treff

og

Utdrikningslag - ca. 68.800 treff

Ser ut til at den skrivemåten jeg synes ser helt horribel ut er den rette gitt.

Syns du utdrikningslag ser fælt ut?

Utdrikkningslag kan jo sammenlignes med å sykkle.

Skrevet

Syns du utdrikningslag ser fælt ut?

Utdrikkningslag kan jo sammenlignes med å sykkle.

Men jeg sier utdrikkingslag og da skal det være med to k'er, selv om det ikke ser ut til at det er riktig skrivemåte heller. :o)

Skrevet

Men jeg sier utdrikkingslag og da skal det være med to k'er, selv om det ikke ser ut til at det er riktig skrivemåte heller. :o)

Ja da blir saken straks bedre.

Jeg lurer nesten på om jeg burde holde meg borte fra dol og andre diskusjonssider. Det er vondt å se på alle skrivefeilene. Det er ille å være veldig opptatt av rettskriving - og det er enda mer ille å ta seg selv i å lure på hvordan en skal stave eller bøye enkle norske ord.

Skrevet

Ja da blir saken straks bedre.

Jeg lurer nesten på om jeg burde holde meg borte fra dol og andre diskusjonssider. Det er vondt å se på alle skrivefeilene. Det er ille å være veldig opptatt av rettskriving - og det er enda mer ille å ta seg selv i å lure på hvordan en skal stave eller bøye enkle norske ord.

Jeg er verre enn deg. Jeg klarer rett og slett ikke å svare på innlegg hvis de ikke behersker og/å, for/får, et/ett, di/de og hver/vær.

For å nevne noe.

Eller fullt så ille er det kanskje ikke, men nesten.

Skrevet

Jeg er verre enn deg. Jeg klarer rett og slett ikke å svare på innlegg hvis de ikke behersker og/å, for/får, et/ett, di/de og hver/vær.

For å nevne noe.

Jeg er på linje med deg. Det hender jeg dropper å svare på innlegg dersom de har mange slike feil som de du nevner.

Skrevet

For å nevne noe.

Da er du nok litt verre enn meg, ja ;-)

Det er helt grusomt hvor mange skrivefeil en må gjennom til dagen. En ting er leifer, en annen ting er når feilen gjentas og gjentas. Jeg henger meg opp i de samme tingene som deg, samt bruken av 'æ' i tide og utide.

At enkelte kan slite med dysleksi er jo ikke deres feil, men jeg nekter å tro at halve norges befolkning har dysleksi.

Skrevet

For å nevne noe.

For ikke å snakke om orddelingsfeil. Det er stygge saker det. De simpelthen lyser mot meg.

Gjest so-viro
Skrevet

For ikke å snakke om orddelingsfeil. Det er stygge saker det. De simpelthen lyser mot meg.

Kande-laber, hvor finner jeg det?

Skrevet

Da er du nok litt verre enn meg, ja ;-)

Det er helt grusomt hvor mange skrivefeil en må gjennom til dagen. En ting er leifer, en annen ting er når feilen gjentas og gjentas. Jeg henger meg opp i de samme tingene som deg, samt bruken av 'æ' i tide og utide.

At enkelte kan slite med dysleksi er jo ikke deres feil, men jeg nekter å tro at halve norges befolkning har dysleksi.

Og til og med flere av fagfolkene her skriver konsekvent

'værre'.

En ser også eksempler på at ordfeil smitter.

Skrevet

Hjelp, nå er webbern ute med støvsugeren igjen! Søk dekning!

(Kanskje demme lammesteken er Mann97).

Hvis jeg også blir slettet nå, får dere ha takk for alt. Jeg vil sendes til limfabrikken, og ønsker meg "You'll never walk alone" i begravelsen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...