Gå til innhold

hold på å tisse meg ut i dag!

Anbefalte innlegg

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

7

• Babette

6

• cecily

5

• morsan

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men TROR du det heter utrykningslag? :)

Hehe, jeg ler hvis du skriver mønstrasjon. Har du noen flere jeg kan le av?

Skrevet

Jeg er jaggu ikke sikker for i google får man følgende antall treff:

Utdrikkingslag - ca. 19.500 treff

Utdrikkningslag - ca. 9230 treff

og

Utdrikningslag - ca. 68.800 treff

Ser ut til at den skrivemåten jeg synes ser helt horribel ut er den rette gitt.

Det heter Utdrikkingslag

Skrevet

Da er du nok litt verre enn meg, ja ;-)

Det er helt grusomt hvor mange skrivefeil en må gjennom til dagen. En ting er leifer, en annen ting er når feilen gjentas og gjentas. Jeg henger meg opp i de samme tingene som deg, samt bruken av 'æ' i tide og utide.

At enkelte kan slite med dysleksi er jo ikke deres feil, men jeg nekter å tro at halve norges befolkning har dysleksi.

PÅ butikken hos oss er det "BILlIG PGA UTGODT DATo!"

Skrevet

Det heter Utdrikkingslag

Det var det jeg mente også, men utdrikningslag får over 3 ganger så mange treff i google som utdrikkingslag så jeg vet ikke sikkert.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg er verre enn deg. Jeg klarer rett og slett ikke å svare på innlegg hvis de ikke behersker og/å, for/får, et/ett, di/de og hver/vær.

For å nevne noe.

Eller fullt så ille er det kanskje ikke, men nesten.

Men du svarer vel mine innlegg?

Jeg har jo beklaget dypt mine og/å feil, prøver og huske på det, men tydligvis mangler jeg akkurat de cellene :-/

Kan du se igjennom fingrene med meg ;o)

Skrevet

Det var det jeg mente også, men utdrikningslag får over 3 ganger så mange treff i google som utdrikkingslag så jeg vet ikke sikkert.

Jeg er temmelig sikker på at det er valgfritt å slutte slike ord med dobbelkonsonant-ing eller enkeltkonsonant-ning.

Heter det forresten dobbel- eller dobbelTkonsonant?

Skrevet

Jeg er temmelig sikker på at det er valgfritt å slutte slike ord med dobbelkonsonant-ing eller enkeltkonsonant-ning.

Heter det forresten dobbel- eller dobbelTkonsonant?

Det opereres med begge deler på nettet ser jeg, men dobbeltkonsonant har definitivt flest treff. :o) Det høres da også rettest ut i mine ører.

Skrevet

Men du svarer vel mine innlegg?

Jeg har jo beklaget dypt mine og/å feil, prøver og huske på det, men tydligvis mangler jeg akkurat de cellene :-/

Kan du se igjennom fingrene med meg ;o)

Ja, du har fått dispensasjon. Varig sådan.

candyqueen_83
Skrevet

Det opereres med begge deler på nettet ser jeg, men dobbeltkonsonant har definitivt flest treff. :o) Det høres da også rettest ut i mine ører.

Det heter utdrikningslag,med en k. Man kan sikkert også skrive utdrikking men ikke utdrikkning med to k.

Gjest The one and only
Skrevet

Men TROR du det heter utrykningslag? :)

ja dere har helt riktig! men eg har alltid uttalt det som utrykningslag,men det heter jo seff utdrikkingslag:)

Skrevet

PÅ butikken hos oss er det "BILlIG PGA UTGODT DATo!"

Slett ikke verst tilbud det, da.

Gjest Shira12
Skrevet

Ja, du har fått dispensasjon. Varig sådan.

Nå ble jeg lettet :o)

Skrevet

Hehe, jeg ler hvis du skriver mønstrasjon. Har du noen flere jeg kan le av?

kromprins er jo en gammel og velkjent en

Skrevet

kromprins er jo en gammel og velkjent en

Ja, og mønstrasjon og komfemasjon. For ikke å snakke om legimitasjon. Og en pins og en caps. Og pom fri.

Skrevet

Ja, og mønstrasjon og komfemasjon. For ikke å snakke om legimitasjon. Og en pins og en caps. Og pom fri.

Ansinnitet også!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...