keinstein Skrevet 12. oktober 2006 Skrevet 12. oktober 2006 Regulering av fis For å sikre fisebestandene mot overfising er all fising kvoteregulert. Fiseridepartementet deler totalkvoten mellom trålerflåten og kystfiseflåten. For havfiseflåten har deltakelsen i fisingen lenge vært regulert gjennom konsesjoner. Fra sesongen 1989/90 ble det også innført konsesjonsordning i kystflåten - først for torskefising og fra 1997 også for andre fiseslag. Kystflåten er delt i to grupper. For å få fise i gruppe I må en kunne vise til tidligere aktivitet i fiseriene. I tillegg er det adgang til å fise i en åpen gruppe (gruppe II). Ta med fisestang. Og ikke fis i åpen båt i stormsesongen. Slipp fisen uti hvis den er under minstemål. Husk at fis også har rett til liv. Husk fisekort og fisetrygdavgift. Hvis du ser opp i lufta kan du kanskje få øye på fiseørnen. Paleontologene snakker stadig om fossile fiseøgler. Marint liv er fasinerende. 0 Siter
keinstein Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Skrevet 12. oktober 2006 Dette minner om _svært små_ gutters humor... Hm.. Veldig små altså? Under en åtti? 0 Siter
keinstein Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Skrevet 12. oktober 2006 Dette minner om _svært små_ gutters humor... Hm.. Inlegget ditt er sletta. 0 Siter
keinstein Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Skrevet 13. oktober 2006 I dag skal jeg lage fisesuppe og fisegrateng. 0 Siter
Jally Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 Ikke bare fasinerende, avslappende også. I helgen skal jeg fise fis med flue 0 Siter
Jally Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 Ikke bare fasinerende, avslappende også. I helgen skal jeg fise fis med flue Ingenting er som nytrukket fis på bål 0 Siter
keinstein Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Skrevet 13. oktober 2006 Ikke bare fasinerende, avslappende også. I helgen skal jeg fise fis med flue Dæven! Håper fisen biter da! Det verste er å sløye fisen. 0 Siter
Gjest "The real kattepus" Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 I dag skal jeg lage fisesuppe og fisegrateng. Kan jeg komme? Jeg elsker _fis_.. 0 Siter
keinstein Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Skrevet 13. oktober 2006 Kan jeg komme? Jeg elsker _fis_.. Flott. Det er nemlig ikke alle som liker fis. 0 Siter
Gjest Rossenisk ra rysedisken Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 Inlegget ditt er sletta. Du er så humoristisk! Hvor _tar_ du det fra? 0 Siter
keinstein Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Skrevet 13. oktober 2006 Du er så humoristisk! Hvor _tar_ du det fra? Jeg kjeder meg, og da driver jeg folk til vannvidd. Men ikke for ofte. Frossenfis er en fin oppfinnelse. 0 Siter
Gjest rossenisken Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg kjeder meg, og da driver jeg folk til vannvidd. Men ikke for ofte. Frossenfis er en fin oppfinnelse. Ja, det er sant. Hvilken fis er din favoritt? 0 Siter
Gjest "The real kattepus" Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 Flott. Det er nemlig ikke alle som liker fis. Du er heller ikke _så_ barnslig. Gutter er gutter... 0 Siter
keinstein Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Skrevet 13. oktober 2006 Ja, det er sant. Hvilken fis er din favoritt? Steinbit. Det er en stygg fis, men er fin med karrisaus. 0 Siter
Gjest rossenrisken Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 Steinbit. Det er en stygg fis, men er fin med karrisaus. Kan du invitere meg på det en gang? Har forstått at du er en særdeles god kokk.. 0 Siter
Gjest rossenrisken Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 Steinbit. Det er en stygg fis, men er fin med karrisaus. *Hviske*: dette er en hemmelig tråd, som ikke vises i hovedtråden, men kun på 100 nyeste... Kult? 0 Siter
keinstein Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Skrevet 13. oktober 2006 Kan du invitere meg på det en gang? Har forstått at du er en særdeles god kokk.. Med fis er jeg ikke så avansert, og ikke liker jeg rømme. Fløte syns jeg er for fett og da ryker karrifløtesausen på steinbit. Grillet fisk begrenser seg til folieløsninger, uten folie liker jeg ikke annet enn grillet flyndre osv. En masse problemer. Det ender opp med stekt makrell, sjøtunge eller foliefisk. Lutefisk har jeg forlatt. 0 Siter
Gjest rossenrisken Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 Med fis er jeg ikke så avansert, og ikke liker jeg rømme. Fløte syns jeg er for fett og da ryker karrifløtesausen på steinbit. Grillet fisk begrenser seg til folieløsninger, uten folie liker jeg ikke annet enn grillet flyndre osv. En masse problemer. Det ender opp med stekt makrell, sjøtunge eller foliefisk. Lutefisk har jeg forlatt. Lutefis har jeg ikke engang smakt, for den ser ut og lukter så ekkelt. Men jeg er også veldig glad i biff... Slafs. Hva med deg? 0 Siter
keinstein Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Skrevet 13. oktober 2006 *Hviske*: dette er en hemmelig tråd, som ikke vises i hovedtråden, men kun på 100 nyeste... Kult? Noen postet et innlegg til en melding som nettopp var slettet, dermed blir tråden hengende i "løse lufta", uten relasjon til overliggende innlegg. Dermed listes den ut av en query, men ikke av algoritmen som danner trådene, fordi et hopp i pekere mangler. Noen har glemt en test for dette, eller klarer ikke lage det. 0 Siter
Gjest rossenrisken Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 Noen postet et innlegg til en melding som nettopp var slettet, dermed blir tråden hengende i "løse lufta", uten relasjon til overliggende innlegg. Dermed listes den ut av en query, men ikke av algoritmen som danner trådene, fordi et hopp i pekere mangler. Noen har glemt en test for dette, eller klarer ikke lage det. Morsomt i hvertfall. Det oppsto i går.. Jeg var tilbøyelig til å tro at hele DOL holdt på å gå i oppløsning...*hikster av latter* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.