Gå til innhold

Proteinpulver, osv....bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du svare meg på dette innlegget da? Fikk ikke svar på 'Idrett og trening'. På forhånd takk!

Fader, nå fant jeg det ikke igjen! Kort gjenfortalt:

Har sønn 18, trent tre mnd., 4 ggr uke. Tar proteinpulver (kjøp fra ej-shop) og noe kjøpt på treningssenteret som heter V-12 turbo super et eller annet. Han sier det er kreatin.

Han spiser mye mat i tillegg. Er dette skadelig for han å ta. Evnt er det skadelig å ta begge deler samtidig.

Han hører jo bare på kameratene han da...

Må bare legge til: Kreatin er ikke farlig, men det er egentlig litt tullete etter min mening. Det det gjør, er at det får musklene til å ta opp mer vann, og dermed øke litt i størrelse (og styrke). Men slutter du å ta det, så forsvinner dette. Så enten må man gå på en kur en viss tid, ta en pause, og så starte igjen (noe jeg tror de fleste gjør), eller man må, etter endt kur, gå over på en liten vedlikeholdsdose som man "aldr" slutter å ta.

"......................................."

Gjest Ikke oppdatert mamma
Skrevet

Må bare legge til: Kreatin er ikke farlig, men det er egentlig litt tullete etter min mening. Det det gjør, er at det får musklene til å ta opp mer vann, og dermed øke litt i størrelse (og styrke). Men slutter du å ta det, så forsvinner dette. Så enten må man gå på en kur en viss tid, ta en pause, og så starte igjen (noe jeg tror de fleste gjør), eller man må, etter endt kur, gå over på en liten vedlikeholdsdose som man "aldr" slutter å ta.

"......................................."

Takk for svar! Da kan han bare ta det til han blir lei. Han betaler det selv. Er vel litt overivrig i begynnelsen. Husker selv da jeg begynte å trene i mine unge dager, kjørte på med mye utstyr og skulle liksom gjøre alt riktig. hehe... Føler seg jo litt sporty da, og det er vel slik han har det nå.

Skrevet

Takk for svar! Da kan han bare ta det til han blir lei. Han betaler det selv. Er vel litt overivrig i begynnelsen. Husker selv da jeg begynte å trene i mine unge dager, kjørte på med mye utstyr og skulle liksom gjøre alt riktig. hehe... Føler seg jo litt sporty da, og det er vel slik han har det nå.

Det gjør ikke annen skade enn på lommeboka hans, nei :-)

Men pass på andre ting. Steroider (og annet snacks) er utrolig lett å få tak i, og du finner det i miljøer du kanskje ikke ville ha ventet å finne det. Og DET er noe ingen andre enn profesjonelle (eller veldig kyndige) personer som vet hva de gjør skal drive med.

"..........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...