Gå til innhold

Boliglån

Anbefalte innlegg

Gjest Låntaker
Skrevet

Jeg skal øke boliglånet mitt fra 1 000 000 til 1 250 000. Leiligheten er verdt ca. 2 000 000.

I tillegg har jeg 200 000 i studielån. Jeg kommer til å få fem avdragsfrie år.

Dette er bestemt, men hvordan tror dere jeg kommer til å ha det økonomisk om fem år?

Skrevet

Det kommer jo helt an på hva du tjener i dag og hvordan du klarer å betjene lånene dine i dag.

Lønnen din vil øke med ca 3 til 4 % kanskje, så da kan du jo selv regne ut hvor mye du har i lønn om 5 år.

Det kommer jo helt an på hvordan renta er også om 5 år, øker den mye så skal det nok mye til for at du har det så veldig fett om 5 år. Men igjen er det avhengig av hvor lett du klarer å betale dine utgifter nå.

Gjest Låntaker
Skrevet

Det kommer jo helt an på hva du tjener i dag og hvordan du klarer å betjene lånene dine i dag.

Lønnen din vil øke med ca 3 til 4 % kanskje, så da kan du jo selv regne ut hvor mye du har i lønn om 5 år.

Det kommer jo helt an på hvordan renta er også om 5 år, øker den mye så skal det nok mye til for at du har det så veldig fett om 5 år. Men igjen er det avhengig av hvor lett du klarer å betale dine utgifter nå.

Jeg tar videreutdannelse nå og tjener ikke så mye dette året og neste. Før det hadde jeg ca. 500 000 i året. Det har gått fint hittil å betjene de lånene jeg har. Jeg har gode muligheter til å gå opp i lønn når jeg er ferdigutdannet.

Jeg har bare meg å tenke på om fem år så hvis rentene øker mye, og det blir problemer, kan jeg selge leiligheten og kjøpe meg mindre og billigere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...