Gjest Låntaker Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg skal øke boliglånet mitt fra 1 000 000 til 1 250 000. Leiligheten er verdt ca. 2 000 000. I tillegg har jeg 200 000 i studielån. Jeg kommer til å få fem avdragsfrie år. Dette er bestemt, men hvordan tror dere jeg kommer til å ha det økonomisk om fem år? 0 Siter
mrxx Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 Det kommer jo helt an på hva du tjener i dag og hvordan du klarer å betjene lånene dine i dag. Lønnen din vil øke med ca 3 til 4 % kanskje, så da kan du jo selv regne ut hvor mye du har i lønn om 5 år. Det kommer jo helt an på hvordan renta er også om 5 år, øker den mye så skal det nok mye til for at du har det så veldig fett om 5 år. Men igjen er det avhengig av hvor lett du klarer å betale dine utgifter nå. 0 Siter
Gjest Låntaker Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 Det kommer jo helt an på hva du tjener i dag og hvordan du klarer å betjene lånene dine i dag. Lønnen din vil øke med ca 3 til 4 % kanskje, så da kan du jo selv regne ut hvor mye du har i lønn om 5 år. Det kommer jo helt an på hvordan renta er også om 5 år, øker den mye så skal det nok mye til for at du har det så veldig fett om 5 år. Men igjen er det avhengig av hvor lett du klarer å betale dine utgifter nå. Jeg tar videreutdannelse nå og tjener ikke så mye dette året og neste. Før det hadde jeg ca. 500 000 i året. Det har gått fint hittil å betjene de lånene jeg har. Jeg har gode muligheter til å gå opp i lønn når jeg er ferdigutdannet. Jeg har bare meg å tenke på om fem år så hvis rentene øker mye, og det blir problemer, kan jeg selge leiligheten og kjøpe meg mindre og billigere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.