Gå til innhold

Arbeid med bistand

Anbefalte innlegg

Gjest profile
Skrevet

Hei,

Noen som har noen erfaringer med "Arbeid med bistand"? Er på attføring og saksbehandler vil søke meg inn på dette. Det jeg er skeptisk til er at jeg ikke har noen fullført utdannelse, og sannsynligvis vel ikke vil få noen "god" jobb? Saksbehandler synes å mene at slik arbeidsmarkedet er i dag så trenger en ikke noen utdannelse...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskeleg for meg å uttale meg om ditt behov for utdanning og evt moglegheit for å få det som ein del av attføringsopplegget ditt. Eg har ikkje vore gjennom AmB i mi attføring - ser ikkje vekk ifrå at det kan kome dersom eg evt skal tilbake i attføring i framtida (eg er førebels ufør no).

Men når det gjeld Arbeid med Bistand så er det vel så at ein "kremjobb" er det kanskje ikkje, kva som no ligg i dét, men det treng så absolutt ikkje bli ein "dritjobb" heller! Poenget er at du får god arbeidstrening med masse støtte undervegs, og forhåpentlegvis er det eit arbeid du vil trivs med å gjere også. Arbeidserfaringa vil jo telje for deg når du etterkvart skal ut på den ordinære arbeidsmarknaden også. Dersom du finn rett nisje, og har god erfaring, kan det vel tenkast at du kan kome inn på arbeidsmarknaden utan fullført utdanning, utan at eg veit så mykje om dette - eg ville vel som du trudd at utdanning var fint å ha i bunn' ;-)

Har de diskutert alternative tiltak?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...