Gå til innhold

Ari Behn

Anbefalte innlegg

Gjest bokelsker
Skrevet

Nå har jeg bladd gjennom den siste boken hans. Alle med hans selvtillit kunne ha skrevet en slik bok. Nei, dette er ikke kunst, men en måte å gjøre seg og sine venner (og uvenner) kjente på. Fy til Ari Bahn, og stakkars kona som snart har brukt opp sin (offisielle) formue med å kle ham opp i høyhælte sko

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• MsSophie

12

• Babette

11

• flisa

9

• ShitDiddelyDo

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Han er så ubeskrivelig patetisk.. Er ikke mer å si om den saken :)

Men godt om han begynner å tjene penger, da:)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har ikke lest boka ennå, men hvis jeg var deg ville jeg skrevet en bok selv - hvis det er så enkelt.

Ari Behn har blitt en hakkekylling av dimensjoner, men spør du meg har han til nå vist seg som en innihelvetes mye bedre forfatter enn de såkalte krimdronningene i Norge - og de selger vel hver seg 5 ganger så mange bøker som Behn.

Anne Holt og co. produserer søppel på rekke og rad, og likevel er det Ari Behn som kritiseres. Herregud.

Gjest Piperens
Skrevet

Han er så ubeskrivelig patetisk.. Er ikke mer å si om den saken :)

Men godt om han begynner å tjene penger, da:)

Flott at vi alle er ulike, og det er heldigvis plass for alle menneskevarianter!

Jeg liker mennesker med høy selvtillitt, så høy selvtillitt at ingen kan tråkke på dem om de prøver aldri så mye.Ingen rokker ved demmes selvfølelse, og de tør å ta sjanser som vi andre rødmer bare ved å tenke på.

Uovervinnelige typer som seiler gjennom livet med et smil om munnen. Så deilig det må være. :)

Gjest bokelsker
Skrevet

Jeg har ikke lest boka ennå, men hvis jeg var deg ville jeg skrevet en bok selv - hvis det er så enkelt.

Ari Behn har blitt en hakkekylling av dimensjoner, men spør du meg har han til nå vist seg som en innihelvetes mye bedre forfatter enn de såkalte krimdronningene i Norge - og de selger vel hver seg 5 ganger så mange bøker som Behn.

Anne Holt og co. produserer søppel på rekke og rad, og likevel er det Ari Behn som kritiseres. Herregud.

Det er ikke enkelt å skrive en bok. Jeg kunne aldri ha gjort det. Men tenk på litteraturhistorien din. De fleste måtte lide for å få sin kunst formidlet. Men det er jo helt OK om du synes Ari Behn er en stor kunstner

Gjest Piperens
Skrevet

Produserer Anne Holt søppel? nå har jeg hørt det også!

Nå får du gi deg.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Produserer Anne Holt søppel? nå har jeg hørt det også!

Nå får du gi deg.

Søppel er bare fornavnet.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er ikke enkelt å skrive en bok. Jeg kunne aldri ha gjort det. Men tenk på litteraturhistorien din. De fleste måtte lide for å få sin kunst formidlet. Men det er jo helt OK om du synes Ari Behn er en stor kunstner

Jeg ser ikke på Ari Behn som noen stor kunstner - ennå. Men han er langt dyktigere enn mange andre såkalte store forfattere her på berget.

Ari Behn kritiseres ikke for bøkene han skriver, men for den han er.

Norsk jantelov på sitt verste.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg ser ikke på Ari Behn som noen stor kunstner - ennå. Men han er langt dyktigere enn mange andre såkalte store forfattere her på berget.

Jeg har ikke lest bøkene til Ari Behn - rett og slett for de jeg trassig og ikke vil, nettopp fordi jeg ikke liker trynet pån.

Å mislike Ari Behn er selvsagt stort sett å sparke inn vidåpne dører, det er ikke noe å lure på det, men en ærlig og redelig antipati mot en så frivillig kjendis må man da få nære? Eller?

Åffer er det jantete av meg å mislike den pretensiøse lille homoen?

Er det enkelte kjendiser jeg kan mislike? Eller er det jantete å mislike kjendiser what so ever? ;-)

Det er helt naturlig og mennekelig å mislike Ari Behn! Så det så! ;-P

Skrevet

Støttes på alle måter. Oj, Norge er et lite land. Med mange fordommer.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har ikke lest bøkene til Ari Behn - rett og slett for de jeg trassig og ikke vil, nettopp fordi jeg ikke liker trynet pån.

Å mislike Ari Behn er selvsagt stort sett å sparke inn vidåpne dører, det er ikke noe å lure på det, men en ærlig og redelig antipati mot en så frivillig kjendis må man da få nære? Eller?

Åffer er det jantete av meg å mislike den pretensiøse lille homoen?

Er det enkelte kjendiser jeg kan mislike? Eller er det jantete å mislike kjendiser what so ever? ;-)

Det er helt naturlig og mennekelig å mislike Ari Behn! Så det så! ;-P

Men jeg husker Ari Behn også før han ble sammen med Martha. Han fikk tross alt en del spalteplass selv før han ga ut sin først bok.

Og det var få som sa noe da. Selv etter Trist som Faen var det relativt tyst rundt fyren.

Men så gifter han seg med prinsessen og helvete er løs. Plutselig er han den mest populære mannen å mislike.

Det er greit å mislike fyren, men jeg forstår ikke hvorfor de som misliker Behn kritiserer ham som forfatter.

De fleste ser ut til å mislike forfatteren Ari Behn uten å ha lest noe som helst av forfatteren Ari Behn.

Det er det jeg reagerer på, og i et land med så mange udugelige krimforfattere som selger til den store gullmedelaljen, kan jeg ikke forstå at det er Ari Behn som får pepper for å skrive dårlige bøker.

laguna1365380434
Skrevet

Men jeg husker Ari Behn også før han ble sammen med Martha. Han fikk tross alt en del spalteplass selv før han ga ut sin først bok.

Og det var få som sa noe da. Selv etter Trist som Faen var det relativt tyst rundt fyren.

Men så gifter han seg med prinsessen og helvete er løs. Plutselig er han den mest populære mannen å mislike.

Det er greit å mislike fyren, men jeg forstår ikke hvorfor de som misliker Behn kritiserer ham som forfatter.

De fleste ser ut til å mislike forfatteren Ari Behn uten å ha lest noe som helst av forfatteren Ari Behn.

Det er det jeg reagerer på, og i et land med så mange udugelige krimforfattere som selger til den store gullmedelaljen, kan jeg ikke forstå at det er Ari Behn som får pepper for å skrive dårlige bøker.

Joda, ser poenget ditt..Det BLE mere poppis å hate Ari etter at han ble semikongelig.

Men jeg mislikte ham før, og jeg misliker ham nå, leser ikke bøkene hans utifra oppriktig motvilje OG jeg liker ikke de norske krimdronningene heller. Så..Jeg kan godt finne meg i å bli kalt generelt surmaga og kritisk, men jeg ser ikke at det særlig jantete av meg..;-P

*misantropisk*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Joda, ser poenget ditt..Det BLE mere poppis å hate Ari etter at han ble semikongelig.

Men jeg mislikte ham før, og jeg misliker ham nå, leser ikke bøkene hans utifra oppriktig motvilje OG jeg liker ikke de norske krimdronningene heller. Så..Jeg kan godt finne meg i å bli kalt generelt surmaga og kritisk, men jeg ser ikke at det særlig jantete av meg..;-P

*misantropisk*

Jeg er ganske surmaga og kritisk jeg også, men jeg forsvarer Ari siden jeg synes stilen hans er litt kul. Ikke fordi han er noe å se opp til eller fordi jeg er noe i nærheten av Ari selv, men jeg har litt sansen for at han går sine egne veier så til de grader som han gjør, og ser ut til å drite i absolutt alt av alt det han får mot seg.

Hadde sansen for ham før han gikk bort og giftet seg med Martha.

Men spør du meg burde han heller holdt på Anne Kat. :)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg er ganske surmaga og kritisk jeg også, men jeg forsvarer Ari siden jeg synes stilen hans er litt kul. Ikke fordi han er noe å se opp til eller fordi jeg er noe i nærheten av Ari selv, men jeg har litt sansen for at han går sine egne veier så til de grader som han gjør, og ser ut til å drite i absolutt alt av alt det han får mot seg.

Hadde sansen for ham før han gikk bort og giftet seg med Martha.

Men spør du meg burde han heller holdt på Anne Kat. :)

Anne Kat er kul! :-)

Morsom og sjarmerende og tøff. Men med merkelig smak i menn..;-)

Joda, det er mulig det ikke er så mye rasjonelt i å mislike Ari (Men sånne ting er jo mye oftere gutfeeling en rasjonalitet!) men han har alltid gitt megthe creeps. Av skikkelig dyptveiende grunner..;-) Jeg synes mannen er glætt & kvasi & pretensiøs & på liksom.

Når han og Heimly likom var den nye vinen og sånn..velvel..

:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Anne Kat er kul! :-)

Morsom og sjarmerende og tøff. Men med merkelig smak i menn..;-)

Joda, det er mulig det ikke er så mye rasjonelt i å mislike Ari (Men sånne ting er jo mye oftere gutfeeling en rasjonalitet!) men han har alltid gitt megthe creeps. Av skikkelig dyptveiende grunner..;-) Jeg synes mannen er glætt & kvasi & pretensiøs & på liksom.

Når han og Heimly likom var den nye vinen og sånn..velvel..

:-)

Han er jo glætt & kvasi & pretensiøs og det noe så til de grader at det blir litt artig. :)

Men jeg reagerte faktisk litt på ham her om dagen. Han snakket om at hans største boksuksess, Trist som Faen, kom en bok for tidlig. En slik salgssuksess burde, i følge ham selv, ikke kommet før bok nummer 2.

Her juger han litt for seg selv, for Trist som Faen var aldri noen salgssuksess i utgangspunktet. De færreste novellesamlinger er det. Men den ble det den dagen det ble kjent at han feide over Martha.

laguna1365380434
Skrevet

Han er jo glætt & kvasi & pretensiøs og det noe så til de grader at det blir litt artig. :)

Men jeg reagerte faktisk litt på ham her om dagen. Han snakket om at hans største boksuksess, Trist som Faen, kom en bok for tidlig. En slik salgssuksess burde, i følge ham selv, ikke kommet før bok nummer 2.

Her juger han litt for seg selv, for Trist som Faen var aldri noen salgssuksess i utgangspunktet. De færreste novellesamlinger er det. Men den ble det den dagen det ble kjent at han feide over Martha.

Nettopp..Men det er jo skikkelig kjipt å ta innover seg da..DET forstår jeg..Selvom man nok burde ha selvinnsikt nok til å la temaet ligge..;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nettopp..Men det er jo skikkelig kjipt å ta innover seg da..DET forstår jeg..Selvom man nok burde ha selvinnsikt nok til å la temaet ligge..;-)

Ja, han burde hatt vett nok til det, men det var til og med han som brakte det på bane.

Antar det ikke var bare jeg som tenkte mitt der.

laguna1365380434
Skrevet

Ja, han burde hatt vett nok til det, men det var til og med han som brakte det på bane.

Antar det ikke var bare jeg som tenkte mitt der.

Nei, det var det helt sikkert ikke :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, det var det helt sikkert ikke :-)

Tror for øvrig det kan være en ide å se på Nytt på Nytt i kveld.

Jeg vil tro Anne Kat har et par småting hun vil ta tak i i kveld.:)

laguna1365380434
Skrevet

Tror for øvrig det kan være en ide å se på Nytt på Nytt i kveld.

Jeg vil tro Anne Kat har et par småting hun vil ta tak i i kveld.:)

Åja! :-D

Det vr det fint du sa, for det hadde jeg nok ellers muligens glemt!

Takker! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...