Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøvde å lage carbonara igår med penne pasta.. Det gikk SKIKKELIG DÅRLIG!! Prøvde flere ganger også.. Først hadde jeg for mye fløte tror jeg for sausen stivnet aldri.. Så stivnet den for mye slik at det så ut som jeg hadde lagt eggerøre, bare uten gressløk.. Så da ga jeg opp.. Noen som kan hjelpe en stakkars, udugelig amatørkokk? ;)

Skrevet

Jeg foreslår en lettvint-utgave som jeg liker. (Jeg liker ikke hvit pastasaus egentlig).

Kok pasta, gjerne fersk. Hell av vannet og legg pastaen tilbake i kjelen. Så heller du i et sammenpisket egg og en dl matfløte. Sett det tilbake på plate på svak varme, sleng oppi en raus neve med smårettbacon som du har stekt i stekepanna og vend det hele så alt blir varmt. Ikke kok!

Strø på litt pepper, gjerne kvernet.

Egg og fløte skal liksom pakke seg rundt pastaen.

Serveres med en frisk salat og hvitløksbaguetter som du får kjøpt fra frysedisken, og som skal varmes i stekovnen.

Skrevet

Jeg foreslår en lettvint-utgave som jeg liker. (Jeg liker ikke hvit pastasaus egentlig).

Kok pasta, gjerne fersk. Hell av vannet og legg pastaen tilbake i kjelen. Så heller du i et sammenpisket egg og en dl matfløte. Sett det tilbake på plate på svak varme, sleng oppi en raus neve med smårettbacon som du har stekt i stekepanna og vend det hele så alt blir varmt. Ikke kok!

Serveres med en frisk salat og hvitløksbaguetter som du får kjøpt fra frysedisken, og som skal varmes i stekovnen.

Nam!;-) Dette hørtes godt ut! Skal jammen lage det til nattmat i kveld... (Spiller Settlers med et vennepar, og drikker "litt" rødvin... Blir sikkert godt med nattmat mellom "slaga"!)

Skrevet

"Egg og fløte skal liksom pakke seg rundt pastaen."

Hehe ja det var jo dette jeg prøvde på da.. ;)

Jeg kokte penne, helte av vannet og puttet det tilbake i kjelen. Helte sakte over 2 egg og 1 dl fløte, men det virker først som eggblandingen var for tynn.. Og andre gangen rant alt til bånn og ble "eggerøre".

Flere gode råd og tips? :)

Skrevet

"Egg og fløte skal liksom pakke seg rundt pastaen."

Hehe ja, det var det jeg prøvde på ;)

Første gangen virket det som eggeblandingen var for tynn. Andre gangen samlet alt seg på bånn av kjelen og ble "eggerøre". Brukte 1 egg, 1 eggeplomme og 1 dl mat fløte.

Noen flere gode råd og tips? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...