Gå til innhold

Når er det slutt på ramadan?

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

19

• Sofline

8

• en mann

4

• MsSophie

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

islam.no sørger nok for å beordre sine zombier mht datoer for underkastelser. Men så vidt jeg vet neste søndag kl 17:53. I profetens år 1427.

Husk at gravide som må bryte fasten for å amme, må gjøre opp for dette etter fasten.

Skrevet

islam.no sørger nok for å beordre sine zombier mht datoer for underkastelser. Men så vidt jeg vet neste søndag kl 17:53. I profetens år 1427.

Husk at gravide som må bryte fasten for å amme, må gjøre opp for dette etter fasten.

Ups. Ikke gravide, men nybakte mødre. Det var en gravid som spurte engstelig om hun ikke kunne amme under fasten. Og hun kunne bryte fasten og amme hvis det er farlig for barnet å la være.

Skrevet

Det er noe jeg ikke får til å stemme i den siste setningen din.

Gravide som ammer?

Skrevet

Det er noe jeg ikke får til å stemme i den siste setningen din.

Gravide som ammer?

Fins nok det også.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg vet ikke, men nå håper jeg faen meg snart det er slutt. Jeg er sulten!

Hva gjør forresten muslimer i Tromsø når Ramadan faller på sommermånedene?

Det kan jo fort gå en måned før sola går ned ...

Skrevet

Fins nok det også.

Jada. Men da hadde det nok vært en noget snever unntaksregel. :-)

Skrevet

Jada. Men da hadde det nok vært en noget snever unntaksregel. :-)

Det er folk som spør om de kan pusse tenner og svelge sitt eget spytt under fasten, noen svelger ikke sitt eget spytt heller.

Min sjåfør i Afrika sto og venta på solnedgang tredje uka i faste. Tente så plutselig tre røyk på en gang, stappet en hel sandwitch i munnen og drakk en liter vann og brus på rekordtid. Etterpå svimte han av.

Skrevet

Jeg husker ikke eksakt hva jeg hørte om det der, men det er visse spesialtilpassede regler for slikt.

Det kan sikkert googles, men jeg gidder ikke... hihi

Skrevet

Husk at det er forbudt å onanere eller pule på dagtid!!

Skrevet

Det er folk som spør om de kan pusse tenner og svelge sitt eget spytt under fasten, noen svelger ikke sitt eget spytt heller.

Min sjåfør i Afrika sto og venta på solnedgang tredje uka i faste. Tente så plutselig tre røyk på en gang, stappet en hel sandwitch i munnen og drakk en liter vann og brus på rekordtid. Etterpå svimte han av.

Stakkars mann!

Jeg tror vi kunne hatt godt av litt mer avståelse fra ditt og datt i Kirken også. "Faste" er redusert til boller med krem og pinner med fjær på liksom. Svært få vet hva det er å være sulten og tørst.

:-)

Skrevet

Stakkars mann!

Jeg tror vi kunne hatt godt av litt mer avståelse fra ditt og datt i Kirken også. "Faste" er redusert til boller med krem og pinner med fjær på liksom. Svært få vet hva det er å være sulten og tørst.

:-)

Litt sånn urbanisert faste kunne være noe. Ikke kjøre ONS, ikke latte, ikke shoppe osv.

Skrevet

Litt sånn urbanisert faste kunne være noe. Ikke kjøre ONS, ikke latte, ikke shoppe osv.

Hehe. Det er jo sånn jeg har det fra før!

Vi kunne kuttet alle produkter og artikler som ikke fantes for 20-30 år siden. Det hadde vært noe!

Skrevet

Hehe. Det er jo sånn jeg har det fra før!

Vi kunne kuttet alle produkter og artikler som ikke fantes for 20-30 år siden. Det hadde vært noe!

Noen venner har hele sitt liv i mobiltelefonen. Kanskje det hadde vært en kilde til kontroll å inndra den til tider.

Skrevet

De følger ikke solen her i Norge. De får vite et klokkeslett for når de får lov til å spise. Så muslimer i Tromsø kan ikke spise døgnet rundt hvis det er ramadan i desember.

Skrevet

Ups. Ikke gravide, men nybakte mødre. Det var en gravid som spurte engstelig om hun ikke kunne amme under fasten. Og hun kunne bryte fasten og amme hvis det er farlig for barnet å la være.

I følge min muslimske venninne skal syke, gravide, ammende og kvinner som menstruerer ikke faste.

Skrevet

Takk!

Skrevet

I følge min muslimske venninne skal syke, gravide, ammende og kvinner som menstruerer ikke faste.

De er ikke enige seg i mellom. Se på islam.no.

Skrevet

...heller ikke barn eller gamle

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...