Gå til innhold

Når er det slutt på ramadan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk!

Da løper alle unga rundt og får penger av slektninger. :-) Pakistanere i hvert fall.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

19

• Sofline

8

• en mann

4

• MsSophie

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

De er ikke enige seg i mellom. Se på islam.no.

Sikkert ikke!

Skrevet

...heller ikke barn eller gamle

Riktig, men jeg er usikker på hvor aldersgrensen går.

Skrevet

Riktig, men jeg er usikker på hvor aldersgrensen går.

Det vet ikke jeg heller :-)

Skrevet

Da løper alle unga rundt og får penger av slektninger. :-) Pakistanere i hvert fall.

Ja, og så - er det noe verre at de feirer sin høytidstid, som det er for oss å feire vår?

Det er noe med måte du skriver om islam og muslimer på som gir meg helt frysninger...

Skrevet

Ja, og så - er det noe verre at de feirer sin høytidstid, som det er for oss å feire vår?

Det er noe med måte du skriver om islam og muslimer på som gir meg helt frysninger...

Det er unødvendig og simpelt å ilegge meg holdninger når jeg er her og kan svare på evt spørsmål. Det blir en slags baksnakking mens jeg er til stede. Sånt gir MEG frysninger.

Skrevet

Jeg baksnakker ikke, jeg snakker rett til deg om mitt syn på dine motbydelige holdninger som gjennomsyrer det meste av det du skriver på forum.

Skrevet

Jeg baksnakker ikke, jeg snakker rett til deg om mitt syn på dine motbydelige holdninger som gjennomsyrer det meste av det du skriver på forum.

Det er påstander og antydninger, ingen spørsmål - og er rett og slett forsøk på manipulering av en opinion som du håper tror på deg.

Du forsøker ilegge meg usympatiske holdninger uten å spørre -meg- om jeg har dem.

Det er en kjent hersketeknikk.

Du forsøker skape en verden som ikke fins.

Skrevet

Det er påstander og antydninger, ingen spørsmål - og er rett og slett forsøk på manipulering av en opinion som du håper tror på deg.

Du forsøker ilegge meg usympatiske holdninger uten å spørre -meg- om jeg har dem.

Det er en kjent hersketeknikk.

Du forsøker skape en verden som ikke fins.

Nei jeg antyder ingen ting, jeg SYNES meningene dine, og hvordan du fremlegger de er helt motbydelige.

Ingen antydning, men klar tale

Skrevet

Nei jeg antyder ingen ting, jeg SYNES meningene dine, og hvordan du fremlegger de er helt motbydelige.

Ingen antydning, men klar tale

Hvis du kunne stille akkurat det riktige spørsmålet, så ville du blitt temmelig overrasket.

Skrevet

Husk at det er forbudt å onanere eller pule på dagtid!!

Presset er ikke så stort

Skrevet

Husk at det er forbudt å onanere eller pule på dagtid!!

Alt etter hvilken del av året ramadan faller, må muslimer sør for den sørlige polarsirkel eller nord for den nordlige polarsirkel (dag hele døgnet under ramadan) må være avholdende i ukesvis ! (Islamsk årskalender er ikke sammenfallende med Jordens årssyklus.)

Det er jo nok av ting Muhammed ikke kunne forutsi:

http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article616047.ece

Skrevet

Alt etter hvilken del av året ramadan faller, må muslimer sør for den sørlige polarsirkel eller nord for den nordlige polarsirkel (dag hele døgnet under ramadan) må være avholdende i ukesvis ! (Islamsk årskalender er ikke sammenfallende med Jordens årssyklus.)

Det stemmer ikke. Muslimer i Norge følger i hvertfall ikke sola, men klokka. De får et klokkeslett når de kan spise og ikke spise, f.eks. mellom kl 18 og 8.

Skrevet

Det stemmer ikke. Muslimer i Norge følger i hvertfall ikke sola, men klokka. De får et klokkeslett når de kan spise og ikke spise, f.eks. mellom kl 18 og 8.

Eh...du har rett i at de bruker klokke, MEN: Koranen sier at de ikke lenger skal ete når det er nok lys til at de kan skille en lys og sort tråd fra hverandre...eller noe sånt.

Det er et utsagn basert på lys, ikke klokke. De har laget seg en tilpasning - her benytter de ikke en bokstavtro tolkning. Poenget mitt er at det er umulig å gjennomføre en bokstavtro tolkning.

I ørkenlandet der Muhammed i sin tid var, kunne de nok holde seg til en bokstavtro tolkning, klokker hadde de jo ikke. Men i polområdene er det umulig å gjennomføre. Al Azar universitetet i Kairo som er et meget strengt lærested med enorm innflytelse for muslimer, ble i sin tid nødt å sende ut sin forordning for dette til muslimer i Sør-Afrika (sør for sørlige polarsirkel).

Slike tilpasninger virker latterlige: skal de kunne spise når lyset er vekk ellers ikke? Eller skal de rette seg etter lokal tidssone eller den tidssonen Mekka ligger i, og hvorfor ? Skal man kunne tolke noe må man gi en begrunnelse for valg. Mangler slike begrunnelser er det kun tilpasninger etter eget forgodtbefinnende. Og hva slag troverdighet ligger i bruk av tilpasninger som er avhengige av sted og tid (dvs. nå og på Muhammeds tid) ?

Linken under til Indonesias romfart viser andre problemstilinger der bokstavtro tolkning av Koranen i praksis er umulig å etterleve. Samtidig kommer de tilpasninger muslimske geistlige gjør i et latterlig underlig og lite troverdig lys, det var det jeg ville vise!

Skrevet

Eh...du har rett i at de bruker klokke, MEN: Koranen sier at de ikke lenger skal ete når det er nok lys til at de kan skille en lys og sort tråd fra hverandre...eller noe sånt.

Det er et utsagn basert på lys, ikke klokke. De har laget seg en tilpasning - her benytter de ikke en bokstavtro tolkning. Poenget mitt er at det er umulig å gjennomføre en bokstavtro tolkning.

I ørkenlandet der Muhammed i sin tid var, kunne de nok holde seg til en bokstavtro tolkning, klokker hadde de jo ikke. Men i polområdene er det umulig å gjennomføre. Al Azar universitetet i Kairo som er et meget strengt lærested med enorm innflytelse for muslimer, ble i sin tid nødt å sende ut sin forordning for dette til muslimer i Sør-Afrika (sør for sørlige polarsirkel).

Slike tilpasninger virker latterlige: skal de kunne spise når lyset er vekk ellers ikke? Eller skal de rette seg etter lokal tidssone eller den tidssonen Mekka ligger i, og hvorfor ? Skal man kunne tolke noe må man gi en begrunnelse for valg. Mangler slike begrunnelser er det kun tilpasninger etter eget forgodtbefinnende. Og hva slag troverdighet ligger i bruk av tilpasninger som er avhengige av sted og tid (dvs. nå og på Muhammeds tid) ?

Linken under til Indonesias romfart viser andre problemstilinger der bokstavtro tolkning av Koranen i praksis er umulig å etterleve. Samtidig kommer de tilpasninger muslimske geistlige gjør i et latterlig underlig og lite troverdig lys, det var det jeg ville vise!

"Samtidig kommer de tilpasninger muslimske geistlige gjør i et latterlig underlig og lite troverdig lys, det var det jeg ville vise! "

OK. :-)

Skrevet

Dæven! :-)

Nå nettopp fant de ut på islam.no og desi.no at det er svinegelatin i alle vaksiner og i halvparten av medisinene på apoteket, så nå kan du tro at det er leven. Fakta er at svineråvarer brukes i et utall tilsetningsstoffer og matvarer uten at det er oppgitt.

Innlegg i hundrevis slettes derfra daglig.

Det med medisinene er ike nytt og gelatinen er veldig kjent.

Griseinnholdet i vaksinene har jeg og en masse andre visst er et proglem i 10 år, det hadde jeg tenkt å spare til "a rainy day" :-) Men nå er det lekket ut.

Skrevet

Dæven! :-)

Nå nettopp fant de ut på islam.no og desi.no at det er svinegelatin i alle vaksiner og i halvparten av medisinene på apoteket, så nå kan du tro at det er leven. Fakta er at svineråvarer brukes i et utall tilsetningsstoffer og matvarer uten at det er oppgitt.

Innlegg i hundrevis slettes derfra daglig.

Det med medisinene er ike nytt og gelatinen er veldig kjent.

Griseinnholdet i vaksinene har jeg og en masse andre visst er et proglem i 10 år, det hadde jeg tenkt å spare til "a rainy day" :-) Men nå er det lekket ut.

Interessant, Keinstein.

Er ikke helt sikker på følgende påstand fra en venn, hadde vært fint å få bekreftet/avkreftet:

Ammusjon lages visst med noe fett. Kulene kjennes en smule fettete ut, eller kanskje er det blyet som gjør det ? Kanskje dette fettet er svinekjøtt ?

For muslimene tror jo at de kommer til himmels om de blir skutt som martyrer, men ikke om de er blitt urene som følge av kontakt med svinekjøtt. Dersom det var tilfelle, skal du se på spetakkel ! :-)

Skrevet

Interessant, Keinstein.

Er ikke helt sikker på følgende påstand fra en venn, hadde vært fint å få bekreftet/avkreftet:

Ammusjon lages visst med noe fett. Kulene kjennes en smule fettete ut, eller kanskje er det blyet som gjør det ? Kanskje dette fettet er svinekjøtt ?

For muslimene tror jo at de kommer til himmels om de blir skutt som martyrer, men ikke om de er blitt urene som følge av kontakt med svinekjøtt. Dersom det var tilfelle, skal du se på spetakkel ! :-)

Det er normalt svinefett. Men det brukes vel kun på blykuler fordi bly ellers kliner seg fast på stålet i løpet. Mantlede kuler som brukes i krig har en kobberhinne utenpå, og der brukes ikke fett, det jeg vet.

En tolkning er interessant. Koranen sier kun at muslimer ikke kan spise svin, hund, rotte og ape, eller blod av alle typer.

Det står ingenting om at de kan klappe dem, drive oppdrett, slakte, injisere dyreprodukter eller operere inn f eks et grisehjerte i kroppen.

Kirurger har glemt å fortelle muslimer at deres nye hjerteklaff er fra gris. Det brukes mange slike nå. Men det skal være lovlig i flg koranen.

Skrevet

Interessant, Keinstein.

Det står ingenting om at de IKKE kan... osv

Skrevet

Det står to steder i koranen at jorda er flat.

"verden er som et teppe"

Hvordan takler de det?

Noen sier optimistisk at et teppe kan brettes rundt en kule. Men det kan det faktisk ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...