Gå til innhold

Hotel Rwanda - SE den.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den filmen bør ALLE se.

Helt fantastisk film, jeg så den og måtte såklart se hele filmen om igjen rett etterpå med kommentarer fra regissør og han som filmen handler om.

DET gjør jeg sjelden.

Satt i fire timer og så den med andre ord.

Rystende film, men svært svært viktig å se den syntes jeg.

Jeg var vel rundt 15 år når hutu-tutsi "krigen" tok sted, men kan ikke si jeg husker at den ble omtalt mye på den tiden. SÅklart i ettertid har jeg fått med meg mer og mer.

Men jeg ble ekstremt påvirket av filmen, spesielt når Nick Nolte sier: "dere er ikke verdt en dritt, dere er ikke niggere engang. Men afrikanere".

Sterk film og nå en av mine favoritt filmer - om man kan si favoritt om slike type filmer da.

Enormt gode skuespillere, Don Cheadle har alltid vært meget flink da. Men de andre også...

Jeg, idag, klarer knapt å begripe at nesten 1 millon mennesker ble drept uten at verdens samfunnet løftet en finger.

Skrevet

Det er en fantastisk god og sterk film, ja. Jeg støtter oppfordringen: Alle bør se den!

Skrevet

Enig! Var det deg jeg anbefalte den til? Se også Pianisten forøvrig. Den er knallgod, men jeg syns den er så "fæl" at en gang holdt for meg.

Skrevet

Enig! Var det deg jeg anbefalte den til? Se også Pianisten forøvrig. Den er knallgod, men jeg syns den er så "fæl" at en gang holdt for meg.

Godt mulig det ;)

Jeg liker veldig godt å se den type genre filmer.

Liker bedre filmer som får meg til å tenke og føle, enn sånne filmer som man ikke bruker huet i det hele tatt på å se.

Skrevet

Godt mulig det ;)

Jeg liker veldig godt å se den type genre filmer.

Liker bedre filmer som får meg til å tenke og føle, enn sånne filmer som man ikke bruker huet i det hele tatt på å se.

Da gleder jeg meg til å lese innlegget som kommer når "Pianisten" (The Pianist) er beskuet og fordøyd :o)

(handler om jødeforfølgelse under 2. verdenskrig. Sterkeste filmen om emnet jeg har sett)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...