Gå til innhold

Kunsten å legge skylda på andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan i ville h... kjeltringer kan unnskyldes med at andre tvang dem? Eller i beste fall ga dem anledning?

Det var så enkelt, derfor måtte jeg bare gjøre det.

Ja de trengte vel pengene da.

De som syns de trenger dem mest kan ta dem. Hvis ikke jeg tar dem, så tar andre dem.

osv.

http://oslopuls.no/nyheter/article1494249.ece

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

32

• hidi

18

• Dorthe

13

• McLoud

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest excresco
Skrevet

Jeg leste sikkert ikke nøye nok. Hvem/hva tvang dem? Det at de tjener så dårlig?

Skrevet

Jammen, ærlig talt, det var jo staten som ødela for disse stakkars drosjesjåførene. Ellers ville de aldri ha gjort det, skjønner du ikke det? Ha medlidenhet med folk som tjener for dårlig, rett og slett.

I morgen skal jeg rane en bank fordi staten ikke gir meg nok penger... Blir jeg tatt, vet jeg hvem som skal få skylda!

Gjest excresco
Skrevet

Jeg synes ikke de bør få forståelse for det de gjorde. For mange drosjer i næringen; det burde de ansvarlige gjøre noe med. Og de som ikke synes de tjener nok, kan da finne seg noe annet å livnære seg på.

Skrevet

Jeg leste sikkert ikke nøye nok. Hvem/hva tvang dem? Det at de tjener så dårlig?

De er så mange om beinet at det ikke er nok til alle. De klager over det som har plaget det frie marked i århundrer. De vil ha vekk konkurrentene, slippe skatt og tjene mange penger fort. Alle skal bare kjøre når det er mye kunder og høye takster. Og bare i Oslo.

Skrevet

Jammen, ærlig talt, det var jo staten som ødela for disse stakkars drosjesjåførene. Ellers ville de aldri ha gjort det, skjønner du ikke det? Ha medlidenhet med folk som tjener for dårlig, rett og slett.

I morgen skal jeg rane en bank fordi staten ikke gir meg nok penger... Blir jeg tatt, vet jeg hvem som skal få skylda!

Jeg vil også betale minst mulig skatt, ha vekk konkurrenter og bare skumme fløten midt i Oslo hvor pengene er. Helst ikke stå opp om morran, helst dra hjem tidlig og reise på lange ferier.

Gjest excresco
Skrevet

Jeg vil også betale minst mulig skatt, ha vekk konkurrenter og bare skumme fløten midt i Oslo hvor pengene er. Helst ikke stå opp om morran, helst dra hjem tidlig og reise på lange ferier.

Ja, men du gjør deg sikkert ikke til kjeltring for å få oppfylt ønskene dine. Ei heller jeg.

Skrevet

Jeg synes ikke de bør få forståelse for det de gjorde. For mange drosjer i næringen; det burde de ansvarlige gjøre noe med. Og de som ikke synes de tjener nok, kan da finne seg noe annet å livnære seg på.

De vil ikke ut på bygda, de vil ikke kjøre når det er lave takster, ikke korte turer, ikke stå opp om morran og ikke ta passasjerer som de ikke liker. Alle skal skumme fløten.

Gjest excresco
Skrevet

De vil ikke ut på bygda, de vil ikke kjøre når det er lave takster, ikke korte turer, ikke stå opp om morran og ikke ta passasjerer som de ikke liker. Alle skal skumme fløten.

Og så forsvarer de sin svindling. Men de får vel sin straff, de som blir _tatt_ i juks og bedrag.

Skrevet

I Oslo nekter sjåførene nå slå på taksameteret. De har begynt å si det er faste takster, og skriver håndkvitteringer. Kontrollen er i ferd med å glippe fullstendig. Samfunnet er avhengig av en viss grad av lojalitet. Den er i ferd med å løses opp i hele Oslo og sprer seg.

Skrevet

Kan du ikke unne de her taxisjåførene litt "space"? Har DU noengang kjørt folk hjem til beste vestkant og fått motbydelig mange penger i tips? Eller kjørt vakre, vidunderlige mennesker av det motsatte kjønn som presser telefonnummeret sitt ned over halsen på deg.

Har du PEILING på hvor stort presset kan bli?

Klart de må sykemeldes og andre ta over (uten at noen vet).

Gud bedre, hva ER du likssom?

Skrevet

Ja, men du gjør deg sikkert ikke til kjeltring for å få oppfylt ønskene dine. Ei heller jeg.

Nei.

Jeg har aldri hatt bokettersyn, og aldri forlanger jeg svart betaling.

Gjest excresco
Skrevet

I Oslo nekter sjåførene nå slå på taksameteret. De har begynt å si det er faste takster, og skriver håndkvitteringer. Kontrollen er i ferd med å glippe fullstendig. Samfunnet er avhengig av en viss grad av lojalitet. Den er i ferd med å løses opp i hele Oslo og sprer seg.

Er det faktisk svindel jeg er vitne til når ekspeditører *glemmer* å gi meg kvittering. I sports og jernvareforretninger har dette hendt en gang i blandt.

Jeg tenker mitt, og regner med at det blir ført som svinn. Noen ganger har jeg mast til meg kvittering, andre ganger ikke. Men man bør vel gjøre det bestandig.

Skrevet

Og så forsvarer de sin svindling. Men de får vel sin straff, de som blir _tatt_ i juks og bedrag.

Vi får håpe de forfølges, men erfaring sier det motsatte. Paralellsamfunnet i Oslo er blitt så stort at det snart står på helt egne bein. På bekostning av det legale samfunnet. Illojaliteten sprer seg fortere enn lynet og eskalerer. Det ser svart ut for økonomien i framtida. Velferdssamfunnet står for fall. Oljeformuen ligger tynt an.

Skrevet

Er det faktisk svindel jeg er vitne til når ekspeditører *glemmer* å gi meg kvittering. I sports og jernvareforretninger har dette hendt en gang i blandt.

Jeg tenker mitt, og regner med at det blir ført som svinn. Noen ganger har jeg mast til meg kvittering, andre ganger ikke. Men man bør vel gjøre det bestandig.

Frisøren min har ikke rull i kassa lenger. Han ble tatt i 1999, og nå er det i gang igjen med snyteriet.

Gjest excresco
Skrevet

Frisøren min har ikke rull i kassa lenger. Han ble tatt i 1999, og nå er det i gang igjen med snyteriet.

Så frekke folk kan bli.

Men svartarbeid er også noe mange benytter seg av uten å tenke på annet enn å mele egen kake.

Pengene renner bort..

Skrevet

Jada, og se deg alltid over skulderen!

Ikke bli for paranoid, hvis det du handler er slått inn på kassa er det registrert.

Gjest excresco
Skrevet

Jada, og se deg alltid over skulderen!

Ikke bli for paranoid, hvis det du handler er slått inn på kassa er det registrert.

Dette er selvfølgelig i tilfeller der det heller ikke er slått inn på kassa. Ekspeditøren *later* som han glemmer det av travelhet..

Skrevet

Dette er selvfølgelig i tilfeller der det heller ikke er slått inn på kassa. Ekspeditøren *later* som han glemmer det av travelhet..

Da hadde jeg stått der til jeg fikk en kvittering, av prinsipp!

Men det finnes ikke mange butikker i dag hvor man kan svindle sånn.

Gjest excresco
Skrevet

Da hadde jeg stått der til jeg fikk en kvittering, av prinsipp!

Men det finnes ikke mange butikker i dag hvor man kan svindle sånn.

Ja, jeg gjør som regel det. Men skal begynne å gjøre det hver gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...